یکی از اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در این نشست گفت: قانون نوشته شده برای واردات خودرو حاکی از آن است که این وزارتخانه تحت نفوذ قدرت های پشت صحنه ای است که سال ها مورد حمایت قرار گرفته اند. نتیجه ای برای مردم نداشته است.
به گزارش ایسنا، جلال رشیدی کوچی در خصوص قانون نوشته شده برای واردات خودرو، هدف شورا از تصویب قانون واردات خودرو را در وهله اول شکستن انحصار خودروسازان و در وهله دوم نیز چرخش عنوان کرد. خودرو به کالای مصرفی تبدیل می شود و دیگر کالای سرمایه ای نیست و با شکسته شدن انحصار قیمت خودرو نیز شکسته شده و به قیمت های جهانی نزدیک شده است تا عموم مردم با درآمدهای متفاوت دسترسی داشته باشند. به انواع ماشین ها
اساسنامه مکتوب هیچ تاثیری بر بازار خودرو ندارد
نماینده مردم مرودشت در شورای اسلامی شورای اسلامی ادامه داد: آئین نامه ای که اکنون برای واردات خودرو نوشته شده هیچ یک از اهداف شورا را برآورده نمی کند. طبق این قانون قیمت خودرو بدون تغییر باقی می ماند و عموم مردم نمی توانند به خودروی مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. این قانون اساسی نشان می دهد که وزارت صمت به جای جلب رضایت مردم، تحت تاثیر قدرت های پشت پرده ای است که سال ها مورد حمایت قرار گرفته اند.
هیچکس نمی تواند جلوی واردات خودرو را بگیرد
رشیدی کوچی در پایان با بیان اینکه این آئین نامه نمی تواند تاثیر چندانی در ساماندهی بازار خودرو داشته باشد، اظهار داشت: ما در مجمع به دنبال این هستیم که در صورت امکان این آئین نامه اصلاح شود. آنچه مهم است تبدیل خودروهای وارداتی به قانون است. هیچ کس دیگری نمی تواند مانع واردات خودرو شود.