اخراج هائیتی ها را متوقف کنید: درخواست کارشناسان حقوق از کشورهای قاره آمریکا

کمیته رفع تبعیض نژادی سازمان ملل (CERD) پس از آن زنگ خطر را به صدا درآورد 36000 نفر از هائیتی تبار در سه ماه اول سال اخراج شدندطبق آمار سازمان بین المللی مهاجرت (IOM). مقداری 90 درصد از جمهوری دومینیکن اخراج شدند.

نقض و سوء استفاده علیه مردم هائیتی

کارشناسان نسبت به اخراج های دسته جمعی که شرایط و نیازهای فردی را در نظر نمی گرفتند ابراز نگرانی کردند.

آنها همچنین موارد ادعایی نقض حقوق بشر و سوء استفاده از هائیتی ها را در حال حرکت برجسته کردند در مسیرهای مهاجرت، در مرزها و در مراکز بازداشت در منطقه قاره آمریکا، «در نتیجه کنترل شدید مهاجرت، نظامی‌سازی مرزها، سیاست‌های سیستماتیک بازداشت مهاجرت و موانع حمایت بین‌المللی» در برخی کشورها.

چنین موانعی این مهاجران آسیب پذیر را در معرض “قتل، ناپدید شدن، اعمال خشونت جنسی و جنسیتی، و قاچاق توسط شبکه های جنایتکار»، کمیته هشدار داد.

درخواست حمایت از پناهندگان هائیتی

کشورهای حوزه کارائیب مانند باهاما و همچنین جزایر ترک و کایکوس اقداماتی را علیه مهاجران غیرقانونی هائیتی اعلام کرده اند. ایالات متحده همچنین در ژانویه سیاست‌های مرزی جدیدی را برای اخراج سریع مهاجران هائیتی و دیگران که از مرز جنوبی ایالات متحده بدون سند عبور می‌کنند، علنی کرد.

با توجه به وضعیت ناامید کننده هائیتی، که در حال حاضر امکان بازگشت امن و آبرومندانه هائیتی ها به کشور را نمی دهد، همانطور که کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خاطرنشان کرد، کمیته خواستار پایان دادن به اخراج دسته جمعی هائیتی ها از منطقه شد. حرکت.

او همچنین گفت ارزیابی هر مورد جداگانه برای شناسایی نیازهای حمایتی مطابق با قوانین بین المللی پناهندگان و حقوق بشر، با توجه ویژه به آسیب پذیرترین گروه ها، باید انجام شود.

مبارزه با نژادپرستی و بیگانه هراسی

کارشناسان مستقل حقوق بشر از کشورهای عضو در قاره آمریکا درخواست کردند بررسی تمام اتهامات استفاده بیش از حد از زور، رفتار ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز، و توهین نژادی در برابر هائیتی ها

انها همچنین خواستار حمایت از پناهندگان شد در برابر سایر اتهامات مربوط به نقض و تجاوز به حقوق بشر که توسط بازیگران دولتی و غیردولتی انجام شده است. از جمله در مرزها، مراکز بازداشت مهاجران و در امتداد مسیرهای مهاجرت، برای مجازات مسئولین و تامین آنها توانبخشی و جبران خسارت به قربانیان یا خانواده های آنها.

کارشناسان همچنین خواستار اقداماتی برای جلوگیری و مبارزه با خشونت بیگانه هراسی و نژادپرستانه و تحریک به نفرت نژادی علیه مردم هائیتی شدند. سخنان نفرت پراکنده نژادپرستانه را به طور علنی محکوم کرد، از جمله مواردی که توسط شخصیت های عمومی و سیاستمداران بیان می شود.

کارشناسان مستقل حقوق بشر توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو منصوب می شوند. آنها موظف به نظارت و گزارش در مورد موضوعات موضوعی خاص یا موقعیت های کشور هستند. آنها کارکنان سازمان ملل نیستند و برای کارشان حقوقی دریافت نمی کنند.

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما