تصادف بزرگراه کانادا حداقل 15 نفر در برخورد منیتوبا کشته شدند

پلیس اعلام کرد که در تصادف بعد از ظهر پنجشنبه در امتداد بزرگراه ترانس کانادا در نزدیکی کاربری، منیتوبا، پس از برخورد اتوبوس حامل 25 سرنشین که اکثرا افراد مسن تر بودند، با یک نیمه کامیون، دست کم 15 نفر کشته شدند.

این تصادف یک مایل از بزرگراه را که از شرق به غرب امتداد دارد و استان‌های کشور را به هم متصل می‌کند، به صحنه‌ای تبدیل کرد که پلیس سواره سلطنتی کانادا در منیتوبا آن را صحنه «برخورد تلفات جمعی» نامید.

هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث این برخورد شده است که حوالی ظهر به وقت محلی رخ داد. یک مقام پلیس گفت که بیشتر قربانیان افراد مسن بودند. ده نفر با جراحات وارده به بیمارستان اعزام شدند. مقامات بلافاصله اسامی قربانیان را اعلام نکردند.

راب هیل، دستیار کمیسر و افسر فرمانده پلیس سواره سلطنتی کانادا در منیتوبا، در یک کنفرانس خبری بعد از ظهر پنجشنبه گفت: “برای همه کسانی که منتظر هستند، نمی توانم تصور کنم چقدر سخت است که ندانیم کسی که بیشتر از همه دوستش داری یا نه. امشب به خانه برخواهد گشت بسیار متاسفم که نمی‌توانیم سریع‌تر پاسخ‌های قطعی مورد نیازتان را دریافت کنیم.”

پلیس گفت که اتوبوس از شهر دوفین، شهر دیگری در دو ساعت شمال کاربری در حال حرکت بوده است. پس از اینکه اتوبوس عازم جنوب در یک تقاطع خطوط به سمت غرب را پاک کرد، با نیمه تریلر که به سمت شرق حرکت می کرد، برخورد کرد.

به گفته پلیس هر دو راننده به دلیل جراحات وارده در بیمارستان تحت مداوا هستند.

راب لاسون، ناظر پلیس سواره سلطنتی کانادا، در این کنفرانس خبری گفت: افسران هنوز در اواخر بعد از ظهر در محل سقوط کار می کردند و در حال بررسی این موضوع هستند که آیا اتهامات جنایی را مطرح کنند یا خیر.

پس از سقوط، تمام افسران محلی موجود از پلیس سواره سلطنتی کانادا به منطقه اعزام شدند. بلیک رابرت، سخنگوی STARS در ایمیلی گفت، چهار هواپیمای اورژانس، از جمله دو هلیکوپتر از وینیپگ و رجینا، در ساسکاچوان به محل حادثه پرواز کردند و 14 خدمه مراقبت های ویژه از STARS، یک سازمان غیرانتفاعی آمبولانس هوایی، پاسخ دادند. .

بیمارستان‌های محلی با افزایش کارکنان و منابع، مانند تیم‌های جراحی و مراقبت‌های ویژه، هشدار «کد نارنجی» را فعال کردند، سطح تریاژ برای پذیرش چندین بیمار.

جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور در پستی در توییتر این تصادف را “فوق العاده غم انگیز” خواند. او همچنین گفت: “من نمی توانم دردی را که افراد آسیب دیده احساس می کنند تصور کنم – اما کانادایی ها برای شما اینجا هستند.”

هدر استفانسون، نخست‌وزیر مانیتوبا، در بیانیه‌ای گفت: قلب‌های ما شکسته است و افکار ما با خانواده‌ها و عزیزان تمام زندگی‌هایی است که تحت تأثیر فاجعه وحشتناک و ویرانگر در نزدیکی شهر کاربری قرار گرفته‌اند.

کاربری که به دلیل محصولات باکیفیت سیب زمینی به “کشور پادشاه اسپاد” معروف است، حدود دو ساعت در غرب وینیپگ، مرکز استان قرار دارد و جمعیتی کمتر از 2000 نفر دارد.

تصادف پنج سال پیش در روستایی ساسکاچوان تکرار شد، زمانی که اتوبوس حامل بازیکنان جوان هاکی از تیم Humboldt Broncos با یک کامیون حمل و نقل در بزرگراهی منزوی برخورد کرد. 16 نفر جان باختند و 13 نفر مجروح شدند.

آقای. لاسون گفت که پلیس از همتایان خود در ساسکاچوان که در مورد تصادف هومبولت تحقیق کرده بودند، خواسته بود تا در مورد آخرین تصادف کمک کنند.

او گفت: «ما باید فوراً وارد تجهیزات عملیاتی شویم و به این فکر کنیم که خانواده ها به چه چیزهایی نیاز دارند و بازرسان به چه چیزی نیاز دارند. اما این بدان معنا نیست که ما دردی را با شما احساس نمی کنیم.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما