اگر این عکس‌ها را لیسیدید، طعم نیویورک را می‌دادند. (پس آنها را لیس ندهید.)

یک چیز عجیب در مورد آرشیو عکس نیویورک تایمز این است که چند هکتار از آن به هیچ چیز اختصاص داده شده است. سیل بزرگ، فرود روی ماه، من یک رویا دارم، هانی بو – کاملا. اما همچنین: خیابان‌های بارانی، ایستگاه‌های متروکه اتوبوس، لوله‌کش‌های شلوغ، پوسترهای دیواری پوسیده، لباس‌های بی‌احتیاطی ساحل. یک کفش گمشده که هر آنچه را که باید درباره نیویورک دوران بلومبرگ بدانید را به شما می گوید.

کشو به کشو پس از یک ترابایت از آنها. آیا هیچ ویرایشگر عکسی از تایمز تا به حال گفته است: “عکس بالن ها را در سکوی مترو برای من بیاورید؟” محتمل نیست عکاسان کارکنان، وقتی از چیزهایی که مردم را وادار به حرکت به شهر می‌کنند عکس نمی‌گیرند، پس از ورود شما چیزهایی را که زندگی را تعریف می‌کنند، ضبط می‌کنند.

آن دریچه منهول وقتی ساعت 4 صبح باشگاه را ترک می کنید؟ آن مهمانی شام که به نظر می رسد مردم پیام های متفاوتی در مورد کد لباس دریافت کرده اند؟ آن صاحب سگ که فکر می کند حیوان خانگی اش چیز داغ است، چه زمانی، هر چه؟ همه ما آنجا بوده ایم و به احتمال زیاد یک عکاس با دوربین در آنجا حضور داشته است.

اگر تا به حال یک ربع به یک فیل پرنده در خارج از داروخانه محله چینی ها پمپاژ کرده اید و تماشا کرده اید که فرزندتان لحظات زندگی خود را سپری می کند، عکسی برای شما داریم.

قلب ها می شکند، باتری ها از کار می افتند، باران اتفاق می افتد، حیوانات ظاهر می شوند، ماشین ها آسیاب می کنند و مردم بدترین راه ها را برای سرگرمی پیدا می کنند. عکاسان تایمز همه آن را ثبت کرده اند. گاهی اوقات شامل نشانه هایی به زبان های خارجی است. همچنین، سگ و/یا غذا. حجم تصاویر خیره کننده است.

زمانی که تعدادی از عکاسان با استعداد را در شهری که از نظر بصری ناآرام مانند نیویورک است، رها کنید، این اتفاق می افتد. آنها آزادی را می گیرند. آنها به عقل گوش نمی دهند. شما آنها را می فرستید تا در یک کنفرانس خبری شورای شهر در وودساید، کوئینز فیلمبرداری کنند، و آنها با سه نوجوان برمی گردند که روی یک خم شده اند، در حال نوشیدن کوکا از بطری های گردن دراز، یا یک کیسه پلاستیکی گیر افتاده در درخت. چه کسی این را خواسته؟

اما اینجا نیویورک است، اینطور نیست؟ این چیزهایی است که شما آنقدر مشغول هستید که متوجه آن نمی شوید، یا نمی توانید به آنها برسید زیرا نمی توانید همه جا باشید. این همان کاری است که دست‌های بیکار انجام می‌دهند که اتفاقاً متعلق به عکاسان برنده جایزه پولیتزر هستند و یک دوربین روی آنها وجود دارد و هیچ چیز دیگری برای انجام دادن وجود ندارد. آیا انعکاس آن تابلوی نئونی را در چاله پر آب دیدی؟ کلیک. کلیک کنید کلیک کنید.

اگر این عکس ها را لیس می زدید طعم نیویورک را می گرفتند. به همین دلیل است که آنها را لیس نمی زنید.

پانصد مورد از این عکس‌ها، از جمله عکس‌هایی که در اینجا دیده می‌شوند، در کتاب جدیدی به نام «فقط در نیویورک» که توسط ریتزولی منتشر شده است، گردآوری شده‌اند. آنها بیش از یک قرن را در شهر، در بیماری و در سلامت پوشش می دهند. اغلب، آنها اجمالی از چیزهای معمولی در شهری هستند که هر چیزی جز این نیست. گاهی اوقات لحظه فراتر از آن است.

اگر تا به حال به این فکر کرده اید که آیا مایا آنجلو و امیری باراکا می توانند یک فرش را تراشند یا خیر، پاسخ این راز و رمزهای دیگر را در درون خود خواهید یافت.

هر چند واقعا: شرم بر شما که شک دارید.

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما