چگونه با افزایش نرخ های بیمه خودرو مقابله کنیم

اگر اخیراً قبض بیمه اتومبیل گران تری دریافت کرده اید، تنها نیستید.

هزینه های بیمه خودرو در ماه مارس نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد افزایش یافته است که به طور قابل توجهی بالاتر از آخرین آمار تورم کل 5 درصدی است. طبق وب سایت مالی شخصی Bankrate، میانگین حق بیمه سالانه حدود 2000 دلار است.

و انتظار می رود که قیمت بیمه خودرو همچنان در حال افزایش باشد. این هفته، مدیر اجرایی بیمه گر پروگرسیو در نامه ای از سهامداران گفت که این شرکت قصد دارد “با افزایش نرخ ها در باقی مانده سال تهاجمی عمل کند.” Allstate گفت که انتظار دارد افزایش بیشتری را در سال 2023 “برای بهبود سودآوری بیمه خودرو” دنبال کند.

تحلیلگران صنعت می گویند که هزینه های بالاتر برای تعمیرات، از جمله برای قطعات خودرو و نیروی کار، همراه با هزینه های بالاتر برای اجاره خودرو، زیرا کمبود کارگران منجر به زمان تعمیر طولانی تر می شود، همه به مطالبات پرهزینه تر و حق بیمه بیشتر کمک می کنند. استفن کرودسون، مدیر ارشد هوش تجاری بیمه در شرکت تحقیقات مصرف کننده JD Power، گفت: “همه چیز مربوط به تعمیر در حال افزایش است.”

رابرت پاسمور، معاون بخش خطوط شخصی انجمن بیمه تلفات اموال آمریکا، یک گروه صنعتی، گفت: با فروکش کردن همه‌گیری، رانندگان بیشتری چه برای کار یا سفر تفریحی به جاده‌ها بازگشته‌اند، که خطر تصادف را افزایش می‌دهد. او اضافه کرد که عادت‌های بدی که در طول همه‌گیری به‌دست می‌آیند، مانند رانندگی با سرعت‌های سریع‌تر، باقی مانده‌اند.

داگ هلر، مدیر بیمه فدراسیون مصرف کننده آمریکا، گفت که بسیاری از رانندگان خوب با نرخ هایی بر اساس عواملی که ارتباط چندانی با رانندگی آنها ندارد، جریمه می شوند. در اکثر ایالت ها، اگر اعتبار ضعیف تا منصفانه دارید، حتی اگر سابقه رانندگی بکر داشته باشید، ممکن است حق بیمه بیشتری بپردازید. بیمه‌گران از تنوع امتیازهای اعتباری مصرف‌کننده استفاده می‌کنند – مشابه آنچه که وام‌دهنده‌ها برای تعیین ریسک بازپرداخت بدهی وام‌گیرنده استفاده می‌کنند – به عنوان یکی از چندین عامل برای ارزیابی احتمال راننده برای ارائه ادعای بیمه.

گزارش اخیر فدراسیون مصرف کننده آمریکا در مورد حق بیمه در نیویورک نشان داد که رانندگان با سوابق رانندگی عالی و اعتبار عالی به طور متوسط ​​730 دلار در سال برای بیمه پایه پرداخت می کنند، در حالی که رانندگان با سابقه رانندگی مشابه اما اعتبار ضعیف تقریباً 2100 دلار هستند. فدراسیون از حذف استفاده از امتیازدهی اعتباری در رتبه بندی بیمه حمایت می کند و می گوید که این امر به ویژه به مشتریان کم درآمد و افرادی که در محله های اقلیت زندگی می کنند آسیب می زند. (حداقل سه ایالت – کالیفرنیا، هاوایی و ماساچوست – استفاده از امتیازدهی اعتباری را در تعیین این حق بیمه ها ممنوع می کنند و چند ایالت دیگر استفاده از آن را محدود می کنند.)

بیمه‌گران از دادن نرخ‌های بهتر به رانندگان با اعتبار خوب دفاع می‌کنند و می‌گویند که منطقی است زیرا این مشتریان کمتر احتمال دارد که ادعاهای بیمه کنند. “اکثریت قریب به اتفاق مشتریان نرخ بهتری دریافت می کنند زیرا ما از امتیازدهی اعتباری استفاده می کنیم.” پاسمور گفت.

اجتناب از بیمه خودرو سخت است زیرا پوشش اولیه در اکثر ایالت ها اجباری است. بنابراین چه کاری می توانید انجام دهید تا صورتحساب خود را کاهش دهید؟ چاک بل، مدیر برنامه حمایت در Consumer Reports، توصیه می‌کند به دنبال سه یا چهار پیشنهاد از بیمه‌گران مختلف باشید تا ببینید آیا می‌توانند نرخ‌های پایین‌تری ارائه دهند. او گفت که بسیاری از مصرف کنندگان برای چندین دهه با همان بیمه گر باقی می مانند، اما این هوشمندانه است که هر از گاهی قیمت ها را بررسی کنیم. او گفت: “ما فکر می کنیم باید سالانه خرید کنید.”

او گفت، در حالی که بسیاری از مردم “ترجیح می دهند کانال ریشه دریافت کنند”، دریافت مظنه بیمه خودرو کار سختی نیست. او پیشنهاد می‌کند که از طریق تلفن با بیمه‌گران تماس بگیرید، اما می‌توانید مستقیماً از وب‌سایت‌های بیمه‌گر نیز قیمت‌ها را دریافت کنید. (به گفته او سایت هایی که اطلاعات جمع آوری می کنند می توانند یک ایده کلی به شما بدهند. اما برای نقل قول های خاص، بهتر است مستقیماً با بیمه گذاران یا نمایندگان مستقلی که نمایندگی چندین شرکت را نمایندگی می کنند معامله کنید.) بیمه نامه فعلی خود را در دسترس داشته باشید تا بتوانید به راحتی پوشش ها را با هم مقایسه کنید.

طبق یافته‌های اخیر JD Power، حق بیمه‌های بالاتر، در واقع، رانندگان را وادار می‌کند تا برای نرخ‌های پایین‌تر خرید کنند. “آنها فعالانه به دنبال یک معامله بهتر هستند.” کرودسون گفت.

طبق گزارش JD Power که یافته‌های خود را بر اساس نظرسنجی‌های آنلاین روزانه از حداکثر 1000 مصرف‌کننده استوار کرد، سهم خانوارهایی که در ماه قبل برای بیمه خودرو خریداری می‌کردند، در ماه مارس 13 درصد بود که بالاترین میزان از اواسط سال 2021 بود. میانگین نرخ تعویض -خانوارهایی که در ماه قبل بیمه‌گر را تغییر دادند- در ماه مارس به بالای 4 درصد رسید، در مقایسه با میانگین 3.6 درصد برای کل سال 2022 و 3.4 درصد برای سال 2021.

اگر به دنبال خرید خودرو هستید، می‌توانید با تمرکز بر مدل‌هایی که بیمه آن‌ها ارزان‌تر هستند، از همان ابتدا هزینه‌های بیمه را در هنگام خرید خودرو کاهش دهید. بل گفت. او گفت که به جای یک پیکاپ بزرگ یا شاسی بلند، خودروهای کراس اوور را در نظر بگیرید که هزینه بیمه کمتری دارند.

اگر خودروی شما مدل قدیمی‌تری با ارزش کمتر است، می‌توانید با کاهش پوشش برخورد، حق بیمه خود را کاهش دهید، که هزینه تعمیر یا تعویض خودروی شما در هنگام تصادف با خودروی دیگر یا شیئی مانند نرده و پوشش جامع پرداخت می‌شود. که سرقت ماشین شما و خسارت ناشی از ریزش شاخه ها روی آن را پوشش می دهد.

بیمه‌گران همچنین بیمه مبتنی بر استفاده را ارائه می‌کنند که شامل داشتن دستگاهی در خودروی شماست که مسافت پیموده شده و عادت‌های رانندگی شما را کنترل می‌کند. سپس بیمه‌گر داده‌ها را در حق بیمه شما لحاظ می‌کند. اگر راننده ایمن هستید و راحت می‌توانید داده‌ها را با بیمه‌گر خود به اشتراک بگذارید، یا اگر کمتر رانندگی می‌کنید، می‌توانید سود ببرید. برای برخی افراد این راهی برای پس انداز پول است. بل گفت.

در اینجا چند سوال و پاسخ در مورد چگونگی کاهش حق بیمه خودرو وجود دارد:

افزایش امتیاز اعتباری ممکن است به کاهش حق بیمه شما کمک کند. پرداخت به موقع صورتحساب ها و پرهیز از به حداکثر رساندن کارت های اعتباری خود – پایین نگه داشتن چیزی که دفاتر اعتباری “استفاده” می نامند – می تواند به افزایش امتیاز شما کمک کند. همچنین باید تعداد حساب‌های کارت اعتباری جدیدی که باز می‌کنید و وام‌هایی که می‌گیرید را محدود کنید. می توانید با مراجعه به www.annualcreditreport.com، گزارش اعتباری خود را به صورت رایگان بررسی کنید.

برخی از بیمه‌گران از امتیازدهی اعتباری در تعیین حق بیمه استفاده نمی‌کنند – برای مثال CURE Auto Insurance می‌گوید که این کار را نمی‌کند – بنابراین ارزش دارد که در مورد زمانی که برای پوشش خرید می‌کنید سوال کنید.

آره. انتخاب فرانشیز بالاتر – بخشی از صورتحساب خسارتی که شما مسئول آن هستید، قبل از پرداخت بیمه نامه – می تواند حق بیمه شما را کاهش دهد. آقای دکتر، از 500 دلار به 1000 دلار فرانشیز می توانید به طور متوسط ​​حدود 10 درصد در حق بیمه صرفه جویی کنید. بل گفت. اگر می توانید، پس انداز حق بیمه خود را برای کمک به پرداخت فرانشیز، در صورتی که مجبور به ثبت ادعا هستید، کنار بگذارید.

دپارتمان های بیمه ایالتی ممکن است اطلاعاتی برای کمک به شما در مقایسه نرخ ها و همچنین سطوح خدمات در بیمه های مختلف داشته باشند. به عنوان مثال، تگزاس ابزار دقیقی برای دریافت مظنه دارد و ماساچوست یک صفحه گسترده برای کمک به مقایسه ارائه می دهد. انجمن ملی کمیسیون‌های بیمه نقشه‌ای از بخش‌های بیمه ایالتی ارائه می‌کند و فهرستی از شکایات را نگه می‌دارد که مصرف‌کنندگان می‌توانند از آن استفاده کنند تا ببینند آیا شرکت بیمه آنها بالاتر یا کمتر از میانگین است.

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما