هند و ایالات متحده عصر جدیدی از همکاری دفاعی را اعلام می کنند | اخبار هند

واشنگتن: پیش از سفر رسمی نخست وزیر نارندرا مودی به ایالات متحده، مقامات دو کشور گفتگوهای خود را در مورد تولید مشترک موتورهای جت، توپخانه دوربرد و خودروهای پیاده نظام تحت ابتکار فناوری های حیاتی و نوظهور (iCET) تشدید کرده اند. مشاور امنیت ملی هند، آجیت دوال و جیک سالیوان NSA ایالات متحده، iCET را در اوایل سال جاری راه اندازی کردند.

این امر به دستور جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و نارندرا مودی، نخست وزیر هند، انجام شد که پس از نشست توکیو در ماه مه 2022 اعلام کرده بودند که مشارکت فناوری استراتژیک و همکاری صنعتی دفاعی بین دولت ها، مشاغل و مؤسسات دانشگاهی دو کشور را ارتقاء داده و گسترش می دهند. کشورها.

کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع ایالات متحده، در دیدار با Giridhar Aramane، وزیر دفاع هند در پنتاگون، پیشنهادات برای تولید مشترک موتورهای جت، توپخانه دوربرد و وسایل نقلیه پیاده نظام تحت iCET را “فرصت های بی سابقه” برای تقویت روابط بین بخش های دفاعی خواند. دو ملت

اریک پاهون، سخنگوی پنتاگون گفت، دو مقام در مورد اولویت‌های تقویت شراکت دفاعی ایالات متحده و هند، از جمله افزایش همکاری‌های صنعتی دفاعی و همکاری عملیاتی بحث کردند. هیکس بر اهمیت روابط ایالات متحده و هند به عنوان حیاتی برای ترویج صلح و رفاه در هند و اقیانوس آرام و فراتر از آن تاکید کرد. پاهون افزود، وی همچنین بر اهمیت تعمیق روابط نظامی به نظامی بین دو کشور با رشد مشارکت فناوری تاکید کرد.

هیکس و آرامانه با تاکید بر حمایت ایالات متحده از اهداف نوسازی دفاعی هند، از جمله افزایش سرمایه گذاری در تولید داخلی هند، از راه اندازی آتی INDUS-X پیش از سفر نخست وزیر مودی به ایالات متحده در ماه ژوئن استقبال کردند. آنها همچنین ارزش آن را به عنوان فرصتی برای ارتقای مشارکت بین اکوسیستم های نوآوری دفاعی دو کشور برجسته کردند.

یک روز قبل، این دو مقام ریاست هفدهمین نشست گروه سیاست دفاعی ایالات متحده و هند را بر عهده داشتند. سرهنگ دیوید هرندن، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده، گفت که این گفتگو یک دستور کار بلندپروازانه – از جمله همکاری صنعتی، به اشتراک گذاری اطلاعات، امنیت دریایی، و همکاری تکنولوژیکی – را که نشان دهنده روابط دفاعی قوی و جامع بین ایالات متحده و هند است، به پیش برد.

“مقامات در مورد اولویت های مشترک در منطقه اقیانوس هند و همسویی مشارکت ایالات متحده و هند با سایر شراکت های همفکر برای حفظ یک هند و اقیانوس آرام آزاد و باز تبادل نظر کردند.” رهبران تعهد خود را برای تقویت همکاری و قابلیت همکاری بین ایالات متحده تقویت کردند. و ارتش هند در همه حوزه ها و همه خدمات با هم کار کنند.”

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما