جزئیات سامانه جدید در روز سوم اعلام شد

به‌ناظر می‌رسد، تیم وزارت مدرن ساکت است و بر ادامه مسیر قبلی نیز تاکید دارد. زیرا اکنون جزئیات بیشتری برای سیستم سوم خودروی یکپارچه اعلام شده است. این مرحله در شهریور 1402 برگزار می شود. البته همزمان با مرحله سوم ثبت نام، مرحله دوم نیز برای متقاضیان تعویض خودرو برگزار می شود. اصولاً تنها افرادی می توانند در مرحله سوم سیستم یکپارچه شرکت کنند که در مرحله دوم سامانه یکپارچه حضور داشته باشند اما وسیله نقلیه متعلق به آنها نبوده است.

این گروه از افراد در دور دوم یکپارچه سازی سیستم با پیام عدم تعیین تکلیف خودرو مواجه شدند. به همین دلیل در مرحله سوم سامانه یکپارچه خودرو، سایت ثبت نام برای آنها باز می شود و می توانند از بین محصولات موجود، تعدادی اولویت را انتخاب کنند. این عدد توسط مدیران سامانه یکپارچه معادل 3 درصد کل شرکت کنندگان اعلام شده است.

به همین دلیل مسئولان این وزارتخانه معتقدند که این مرحله، سامانه سوم تخصیص خودرو یکپارچه نیست، بلکه به عنوان جایگزینی شهریورماه نامیده می شود. علاوه بر این جایگزین، مسئولان نظام از احتمال برگزاری سومین دوره در شهریور ماه خبر داده اند. البته هنوز خبر قطعی از مرحله سوم منتشر نشده است.

سیستم یکپارچه نوبت سوم خودرو، رویا یا واقعیت؟

تاکنون دو مرحله از سامانه یکپارچه خودرو برگزار شده است. مرحله اول در مارس 1401 و مرحله دوم در ژوئن 1402 برگزار شد. در هر دو مرحله تحویل با اولویت خودرو به برخی از متقاضیان به ۱۴۰۳ موکول شد. اخیراً این اولویت ها از محصولات ایران خودرو و سایپا فراتر رفته و به خودروهای مونتاژی نیز کشیده شده است. به عبارت دیگر بخش قابل توجهی از ظرفیت تولید خودروسازان تا پایان سال 1403 فروخته شده است. در چنین شرایطی اجرای مرحله سوم سیستم یکپارچه عرضه خودرو چندان منطقی به نظر نمی رسد. مگر اینکه خودروسازان ظرفیت فروش جدید را برای 1404 و 1405 اعلام کنند یا بسیاری از مشتریان تحویل خودرو را لغو کنند.

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما