هنگامی که رقیب توییتر در اولین بار اوج می گیرد، تبلیغ کنندگان موضوعات را تماشا می کنند

Threads اولین بار در چهارشنبه شب با صدای بلند شروع شد. شبکه اجتماعی جدید متا پیش از این بیش از 10 میلیون ثبت نام را در عرض 7 ساعت پس از راه اندازی خود جمع آوری کرده بود و مشاهیر و سیاستمدارانی مانند اپرا وینفری و نماینده الکساندریا اوکاسیو-کورتز، نماینده دموکرات نیویورک را به خود جذب کرد.

اما حضور تبلیغ‌کنندگان بزرگی مانند Procter & Gamble و Ford به سهم بزرگ‌تر تجاری در مبارزه بین پلتفرم جدید مارک زاکربرگ و توییتر ایلان ماسک اشاره دارد.

متا Threads را به عنوان یک انجمن “دوستانه” در نظر می گیرد، اما غول رسانه های اجتماعی به دنبال پرنده آبی است. آقای. زاکربرگ می‌خواهد این پلتفرم به «یک برنامه مکالمه عمومی با بیش از ۱ میلیارد نفر» تبدیل شود. و او با نزدیک به 600000 دنبال کننده Threads خود درگیر شد و زمانی که یکی از آنها پیشنهاد کرد که شبکه اجتماعی جدید می تواند خنثی کننده توییتر باشد، با یک ایموجی خنده پاسخ داد.

تبلیغ‌کنندگان از نزدیک تماشا می‌کنند، حتی اگر هنوز نتوانند در آنجا تبلیغات بخرند. مارتین سورل، غول تبلیغاتی قدیمی که اکنون رهبری S4 Capital، یک شرکت بازاریابی دیجیتال را بر عهده دارد، به DealBook گفت: «رشته‌ها واقعاً می‌توانند پرواز کنند و مردم آشکارا نگران ایمنی برند در توییتر هستند.

مدیر عامل جدید توییتر، لیندا یاکارینو، ماه گذشته با هدف اصلاح روابط با برندهای بزرگی که پس از آقای دکتر این پلتفرم را ترک کردند، به آن پیوست. ماسک آن را خرید و ارتشی از مدیران محتوا را کشت. جنجال یک امر منفی است و چیزی نیست که برندها بخواهند با آن برخورد کنند. سورل گفت.

متا مشکلات خاص خود را با حفظ حریم خصوصی و داده ها داشته است، و برخی قبلاً نگرانی هایی را در مورد نحوه رسیدگی به اطلاعات نادرست در این پلتفرم مطرح کرده اند. اما این شرکت گام هایی برای بهبود برداشته است و به عنوان یک جایگزین واقعی دیده می شود. سورل گفت و افزود که زمان راه اندازی، درست همانطور که توییتر به دنبال محدود کردن تعداد توییت هایی است که کاربران می توانند ببینند، “منافع” است.

متا همچنین می تواند از حجم بالای پلتفرم ها و عملیات تبلیغاتی خود استفاده کند. این شرکت ویژگی هایی را از اینستاگرام وارد کرده است که ماهانه تقریباً دو میلیارد نفر از آن استفاده می کنند. آدام موسری، رئیس برنامه اشتراک‌گذاری عکس، گفت: و همان مخاطبان سودآور سازندگان دیجیتالی را هدف قرار می‌دهد. یک ویدیوی توضیحی.

یک ویژگی مهم: اگر کاربر Threads بخواهد حساب را حذف کند، مجبور است همچنین هر اکانت اینستاگرام را حذف کنید آیا این امر باعث می شود که FTC بررسی شود متعهد به سرکوب DealBook در مورد شرکت هایی که انصراف از یک سرویس را بسیار سخت می کنند، می پرسد؟

آقای. ماسک تحت تأثیر قرار نگرفت. “بی نهایت ترجیح داده می شود که توسط غریبه ها در توییتر مورد حمله قرار بگیریم تا اینکه در شادی کاذب اینستاگرام پنهان شویم.” او توییت کرد.

همه نمی توانند از Threads استفاده کنند. این در 100 کشور در دسترس است، اما نه در اتحادیه اروپا، زیرا متا و ناظران حریم خصوصی بر سر مدیریت این شرکت با داده‌های کاربران درگیر هستند. بر خلاف توییتر، هیچ گزینه ای برای پیام مستقیم یا پخش زنده وجود ندارد.

مقامات فدرال رزرو پیشنهاد می کنند که افزایش چندگانه نرخ بهره در راه است. دقایقی از جلسه تعیین نرخ های بانک مرکزی در ماه گذشته نشان می دهد که برخی از مسئولان به جای ثابت ماندن، از افزایش نرخ ها حمایت کرده اند، زیرا تلاش ها برای کاهش نرخ تورم نشان از پیشرفت کند دارد. اقتصاددانان و سرمایه گذاران گزارش مشاغل روز جمعه را تماشا خواهند کرد تا نشانه های بیشتری از میزان تهاجمی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در سال جاری داشته باشند.

دولت بایدن از حکمی که ارتباطات با پلتفرم های رسانه های اجتماعی را محدود می کند، درخواست تجدید نظر می کند. وزارت دادگستری به دنبال لغو دستوری است که مانع از تشویق تعداد زیادی از مقامات دولتی به شرکت‌ها برای حذف انواع خاصی از محتوا می‌شود. در همین حال، گزارش شده است که وزارت امور خارجه یک جلسه عادی در مورد تهدیدات هک و انتخابات 2024 با مدیران فیس بوک را لغو کرده است.

دونالد ترامپ در سه ماهه دوم بیش از 35 میلیون دلار جمع آوری کرده است. این مبلغ تقریباً دو برابر چیزی بود که رئیس جمهور سابق در سه ماه گذشته مطرح کرد و نشان می دهد که چگونه به نظر می رسد چندین کیفرخواست به او آسیبی سیاسی وارد نکرده است. در همین حال، فرماندار ران دیسانتیس از فلوریدا هنوز در تلاش است تا یک پرونده قوی علیه آقای او ایجاد کند. ترامپ.

به نظر می رسد علاقه به ChatGPT و دیگران در حال کاهش است. بر اساس تحقیقات جدید، هم ترافیک وب و هم دانلود اپلیکیشن برای چت ربات بسیار محبوب هوش مصنوعی و همتایان مانند Bing کاهش یافته است. این نشان می‌دهد که تازگی ChatGPT در بین کاربران اصلی از بین رفته است، حتی با وجود اینکه صنعت فناوری به شدت مشتاق هوش مصنوعی است.

دیوید نوینز پس از کناره گیری از سمت یکی از مدیران ارشد پارامونت گلوبال در سال گذشته، جایگاه جدیدی پیدا کرد: مدیر عامل شرکت جاده شمالی، استودیویی که توسط پیتر چرنین، کهنه کار سرگرمی تأسیس شده بود.

این استخدام رئیسی را به North Road می دهد که به تولید برخی از بزرگترین سریال های دو دهه گذشته، لورن هیرش از DealBook و گزارش جان کوبلین تایمز کمک کرد.

مدیران صنعت تعجب کرده بودند که کجای آقای. نوینز به دنبال پارامونت می رفت. او با تولید نمایش هایی مانند «ER»، «24» و «چراغ های شب جمعه» به شهرت رسید. او سپس در سال 2010 به بخش سرگرمی Showtime پیوست و بر آثار موفقی مانند “Homeland”، “The Affair” و “Yellowjackets” نظارت داشت.

زمانی که سال گذشته او را ترک کرد، آقای Nevins مدیر خلاق محتوای متنی برای سرویس پخش Paramount+ شده بود.

آقای. Nevins در حال همکاری با یک کهنه سرباز مشهور هالیوود است. آقای. چرنین که معاون ارشد روپرت مرداک در News Corp. بود، Chernin Entertainment را در سال 2010 تاسیس کرد و تولیدکننده هایی مانند “Ford v Ferrari” و “Hidden Figures” را بر عهده داشت. او سپس جاده شمالی را که شامل Chernin Entertainment نیز می‌شود، ایجاد کرد تا یک استودیوی مستقل با هدف تغذیه اشتهای هالیوود تأسیس کند.

برای ساختن سرمایه گذاری جدید خود، آقای. Chernin شرکت هایی از جمله Kinetic Content را خریداری کرده است که “Love Is Blind” را برای نتفلیکس تهیه کرده است و تهیه کننده مستند Words + Pictures که پشت سریال ESPN “30 برای 30” بود.

جاده شمالی پول زیادی پشت سر دارد. این شرکت در سال جاری 150 میلیون دلار از سازمان سرمایه گذاری قطر جمع آوری کرد و ارزش آن را تقریباً یک میلیارد دلار برآورد کرد. این بیش از 500 میلیون دلاری است که شرکت سرمایه‌گذاری Providence Equity Partners در زمان راه‌اندازی به نورث رود و 300 میلیون دلار از طریق بدهی مالی آپولو اختصاص داده است.

آقای. Nevins در حال پیوستن به North Road در نقطه عطف صنعت سرگرمی است. پس از سال‌ها صرف هزینه‌های سرسام‌آور برای محتوا به نام رشد مشترکان، سرویس‌های استریم در حال کاهش هستند، زیرا وال استریت در این استراتژی ضعیف شده است.

آقای. چرنین معتقد است که غول‌های سرگرمی به طور فزاینده‌ای بر همکاری با شرکت‌های تولید مستقل با محتوای باکیفیت و منابع مالی خوب تمرکز خواهند کرد.

آقای Mr. نوینز به DealBook گفت.


فروپاشی ناگهانی FTX سام بنکمن-فرید در سال گذشته، تعداد زیادی از افراد مشهور را که سفیران پولی برای صرافی ارزهای دیجیتال شده بودند، گرفت، از جمله تام بردی معروف و همسرش در آن زمان، سوپرمدل ژیزل بوندشن.

با این حال، یکی از سوپراستارهایی که از این آشفتگی فرار کرد، تیلور سویفت بود. این خواننده پاپ پس از آن که آدام موسکوویتز، وکیلی که از برادی و بوندچن به دلیل روابط FTX آنها شکایت کرد، گفت که سوئیفت قرارداد حمایت مالی مشابهی را امضا کرده بود، مورد تحسین قرار گرفت. ارین گریفیث و دیوید یاف بلانی از تایمز گزارش می دهند که حقیقت پیچیده تر است:

در مصاحبه ای با نیویورک تایمز، آقای. مسکوویتز گفت که هیچ اطلاعات داخلی در مورد مذاکرات ندارد.

در واقع خانم طرف سوئیفت پس از بیش از شش ماه بحث و گفتگو، قرارداد حمایت مالی را با FTX امضا کرد، سه نفر که از این معامله مطلع بودند گفتند. Bankman-Fried که بیرون کشید. واژگونی در آخرین لحظه باعث شد خانم. دو نفر از افراد گفتند که تیم سوئیفت ناامید و ناامید است.

سخنگوی خانم سویفت از اظهار نظر خودداری کرد.


بعد از اینکه دولت این کشور تبلیغات را از فیس بوک و اینستاگرام حذف کرد، دعوای بین کانادا و بیگ تک تیترهای بیشتری را در روز چهارشنبه ایجاد کرد. دلیل: متا، گروه مادر پلتفرم‌های اجتماعی، گفت که دسترسی به اخبار در کانادا را به دلیل قانونی که شرکت‌های فناوری را ملزم می‌کند به صاحبان رسانه‌ها برای پیوند به محتوای خبریشان پول بدهند، مسدود می‌کند – فرآیندی نظارتی که قانون‌گذاران آن را به دقت دنبال می‌کنند. در سراسر جهان به عنوان یک مدل بالقوه

این قانون حدود شش ماه دیگر اجرایی خواهد شد. دولت کانادا می گوید که پلتفرم های دیجیتال مانند متا و گوگل از محتوای رایگان بهره مند شده اند و در عین حال درآمد تبلیغاتی ناشران را می بلعند. شرکت های فناوری مخالفت می کنند که پلتفرم های آنها توانایی ناشران را برای دستیابی به مخاطبان افزایش داده است.

فشار برای تنظیم سرعت در حال افزایش است. در سال 2021، استرالیا مقررات مشابهی را معرفی کرد. متا اخبار را در آنجا مسدود کرد، اما پس از انجام تغییراتی، از آن چشم پوشی کرد. این شرکت و گوگل متعاقباً با شرکت‌های رسانه‌ای استرالیایی مذاکره کردند و ناشران میلیون‌ها نفر به دست آوردند. قانون کانادا بر اساس مدل استرالیا ساخته شده است و سایر کشورها در حال سنجش اقدامات خود هستند.

کانادا به خصوص از متا ناراحت است. پابلو رودریگز، وزیر میراث کانادا، این شرکت را به دلیل عدم تعامل با دولت، برخلاف آلفابت، گروه مادر گوگل، به «غیر منطقی و غیرمسئولانه» متهم کرد. وی افزود که کشیدن این تبلیغات میلیون ها هزینه برای شرکت دارد.

قانونگذاران آمریکایی در حال تماشا هستند. کالیفرنیا لایحه مشابهی را در ماه مارس ارائه کرد و برخی از قانونگذاران فدرال حمایت خود را از رویکرد کانادا اعلام کردند. این غیرقابل قبول است که شرکت هایی مانند گوگل و فیس بوک از قدرت خود برای قطع دسترسی به اخبار سوء استفاده کنند. رهبران حق دارند در برابر این تاکتیک‌ها محکم بایستند.» سناتور الیزابت وارن، دموکرات ماساچوست در توییتی نوشت. سناتور امی کلوبوچار، دموکرات ایالت مینه سوتا، که از لایحه ای مشابه طرحی در کانادا حمایت کرده است، به روزنامه گلوب اند میل گفت که قانونگذاران باید در برابر فشار شرکت مقاومت کنند: “البته انحصارها در هر مرحله با ما مبارزه خواهند کرد.”

متا به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. سخنگوی گوگل گفت که این شرکت امیدوار است که مکالمات با دولت بتواند به رفع نگرانی ها کمک کند تا در نهایت اطلاعات را مسدود نکند.

معاملات

  • JetBlue گفت که از اتحاد با امریکن ایرلاینز پس از اینکه یک قاضی در میان مخالفت وزارت دادگستری این همکاری را مسدود کرد، اعلام کرد. (CNBC)

  • گروه Raine، بانک تجاری متمرکز بر معاملات ورزشی، رسانه ای و فناوری، 760 میلیون دلار برای آخرین صندوق سرمایه گذاری خود جمع آوری کرد. (باران)

خط مشی

بهترین از بقیه

ما بازخورد شما را می خواهیم! لطفا نظرات و پیشنهادات خود را به [email protected] ایمیل کنید.

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما