پرینتر و چاپگر؛ خرید و قیمت پرینتر رنگی و لیزری 20 آبان

با اینکه سرعت چاپ یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که در هنگام خرید پرینتر باید به آن توجه داشته باشید، اما تنها عامل مهم نیست. پرینتر جوهر افشان توانایی بسیار بالایی در چاپ عکس‌ها داشته و از جوهر برای چاپ استفاده می‌کند. بیشتر این پرینترها به دو یا سه کارتریج برای کار کردن نیاز دارند.

با مجموعه‌ای گسترده از پرینترها که به نیازهای مختلف پاسخ می‌دهند، مهم است که ویژگی‌ها و گزینه‌های موجود را درک کنید، به ویژه زمانی که به دنبال یک نمایندگی مجاز پرینتر اچ پی می‌گردید که به زبان فارسی به “نمایندگی پرینتر اچ پی” معروف است. در این راهنمای جامع، ما شما را از مراحل انتخاب پرینتر اچ پی مناسب از طریق یک نمایندگی مجاز هدایت خواهیم کرد، تا شما تصمیمی اطلاع‌رسانی و با توجه به نیازهای خود بگیرید.

پرینتر

قیمت پرینتر رنگی از پرینتر سیاه و سفید، بیشتر است و اگر فقط می خواهید از پرینتر در دفتر خود برای چاپ کردن اسناد متنی استفاده کنید، نیازی به خرید یک پرینتر رنگی ندارید. در سال‌های اخیر، فاصله زمانی بین چاپ رنگی و چاپ سیاه و سفید در حال کمتر شدن است. اگر احساس می‌کنید که ممکن است در آینده به یک پرینتر رنگی احتیاج داشته باشید، بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید و یک پرینتر رنگی سریع بخرید.

پرینتر لیزری

پرینتر تک کاره قیمت کمتر؛ سرعت بیشتر، سرعت چاپ بالا و عمر بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد. پرینترهای تجاری، در دفاتر اداری بزرگ، واحد چاپ و انتشارات سازمان‌ها یا سازمان‌هایی که به طور تخصصی در زمینه چاپ فعالیت دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نیاز به ساپورت گذاری در این روش برخی محدودیت ها را در قطعات تولیدی ایجاد می کند. چاپگری برای مصارف صنعتی است؛ و در مدل‌های چاپگرهای جت دستی و چاپگر جت خودکار ارائه می‌شوند. پرینتر پارس در نظر دارد برای  ارتقاء و بهبود خدمات بهتر با توجه به اهمیت نظرات و پیشنهادات شما ، در صورتی که در میان محصولات ما، موردی را که به دنبال آن هستید، یافت نکردید یا ایده‌های خاصی برای بهبود ارائه محصولات دارید، نام محصول یا ایده خود را با ما به اشتراک بگذارید. چاپگرهای دو بعدی برای چاپ متن و گرافیک روی کاغذ استفاده می شوند.

چاپگرهای لیزری نیز خود به دو دسته رنگی و سیاه سفید تقسیم می‌شوند.

چرخه کار، حداکثر توان پرینتر را نشان می‌دهد که بیشترین فشار را به آن وارد می‌کند اما بهتر است که بیشتر از حجم صفحه پیشنهادی بر ماه، از پرینتر خود کار نکشید تا مدت‌ها برای شما کار کند. شما در هنگام انتخاب یک چاپگر، باید میزان چاپ مورد نیاز خود بر ماه را در نظر بگیرید و با این مشخصات چاپگرهای مورد نظرتان، بسنجید. این نوع پرینتر تنها قادر به چاپ تصاویر و فایل‌هایتان به صورت سیاه و سفید است.

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی LaserJet Pro MFP M227sdn

اگر بخواهیم دستگاه نماینده انحصاری بیکسلون را بر اساس امکانات دسته‌بندی کنیم به دو مدل تک‌کاره و چندکاره می‌رسیم. امروزه، پرینتر ها طیف وسیعی از کاربری ها را دارا هستند؛ از مصارف خانگی گرفته تا مصارف صنعتی و اداری را شامل می شوند. اگر قصد خرید پرینتر دارید و یا می‌ خواهید اطلاعات کامل تری در این زمینه داشته باشید، در ادامه با ما همراه باشید.

علت استفاده از چاپگرهای سوزنی برای چاپ چک این است که این گونه چاپگرها برای چاپ تصاویر اصلاً مناسب نیستند و با توجه به پیشرفت فناوری، استفاده از چاپگرهای سوزنی تا حدود زیادی محدود شده‌است. بحران همه‌گیری کووید-۱۹ به همراه پیشرفت‌هایی که در ابزارهای دورکاری ایجاد شده، روز به روز، تعداد کسب و کارهایی را که به دورکاری روی می‌آورند، بیشتر کرده است. بنابراین، امروزه، خیلی از افراد نیازمند یک دفتر خانگی کامل شامل یک میز کامپیوتر، کامپیوتر و لوازم جانبی آن و البته، یک پرینتر هستند. این پرینترها باید عملکردی کمی سریع‌تر از پرینترهای خانگی داشته باشند.

برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید و آشنایی با نکات مهم برای سفارش حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید. برندهای مشترک و زیادی در تولید دستگاه‌های نام‌برده شده فعالیت می‌کنند که برای هر مورد ما بهترین برندهای آن را نام بردیم. البته ممکن است برندهایی دیگری نیز وجود داشته باشند که کیفیت محصولات آن‌ها نیز ایده‌آل باشد. حجم چاپ شما در روز چقدر است و ظرفیت کاغذ پرینتر شما باید چقدر باشد؟ چه نوع کاغذی را برای چاپ استفاده می‌کنید؟ پیش از خرید پرینتر باید تمامی این موارد را در نظر بگیرید.

پرینتر

شما میتوانید با دنبال کردن ما در شبکه های اجتماعی از تخفیف های ما بهرمند شوید. مجموعه مقداد آی تی در نظر دارد با استفاده از همفکری هموطنان گرامی در سرتاسر ایران امکانات منحصر به فردی را در سایت راه‌اندازی و اجرا نماید، لذا نظرات، ایده‌ها و ابزارهای مورد نظر خود را به ایمیل ارسال نمایید.

برند های محبوب پرینتر به ترتیب الویت عبارتند از اچ پی,کانن,اپسون,برادر, … امیدواریم توانسته باشیم با مقاله همه چیز درباره پرینتر کمکی به شما عزیزان در مورد انتخاب مناسبترین گزینه را داشته باشیم. صد‌ها هزار بازی ایرانی و خارجی دیتادار یا بدون دیتا را با ترافیک نیم‌بها نصب کنید و به سادگی خرید درون‌ برنامه‌ای انجام دهید.

انتخاب پرینتر بهتر، کاملا به نوع استفاده و نیاز شما از دستگاه چاپگر بستگی دارد و بر اساس فناوری چاپ نمی‌توان مدل بهتر را معرفی کرد. بهترین برند دستگاه پرینتر چیست؟

چاپگرهای لیزری سیاه سفید بیشتر برای چاپ متن به کار می‌روند، اما از چاپگرهای لیزری رنگی برای چاپ عکس استفاده می‌شود، ولی این چاپگرها برای چاپ عکس زیاد مناسب نسیتند جون هزینهٔ شارژ مجدد یا تعویض کارتریج بالا است.

قیمت دستگاه پرینتر جوهرافشان ارزان‌تر است اما این نوع از چاپگرها به شارژ دوره‌ای کارتریج‌های جوهر نیاز دارند.

البته، این موضوع هیچ‌گاه باعث کاهش فروش پرینتر نشده است و همچنان می‌توان آن را یکی از پرفروش‌ترین لوازم اداری دانست.

بیشتر از پرینترهای سیاه و سفید برای امور اداری، چاپخانه‌ها و مدارس استفاده می‌شود.

مهم‌ترین مشخصاتی که در هنگام خرید پرینتر باید به آن‌ها توجه داشته باشید از سرعت چاپ گرفته تا دوره کار و غیر، شما باید ۹ ویژگی مهم را در هنگام انتخاب یک پرینتر متناسب با نیازهای خود، در نظر بگیرید.

  • با مجموعه‌ای گسترده از پرینترها که به نیازهای مختلف پاسخ می‌دهند، مهم است که ویژگی‌ها و گزینه‌های موجود را درک کنید، به ویژه زمانی که به دنبال یک نمایندگی مجاز پرینتر اچ پی می‌گردید که به زبان فارسی به “نمایندگی پرینتر اچ پی” معروف است.
  • برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید و آشنایی با نکات مهم برای سفارش حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید.
  • این پرینترها باید از سرعت و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار بوده  و قابلیت‌های متعددی مثل فکس و اسکن داشته باشند.
  • با اینکه پرینترهای سیاه و سفید، صرفا برای چاپ کردن اسناد متنی کاربرد دارند اما از پرینترهای رنگی می‌توان برای چاپ عکس‌ها، نمودارها و دیگر مواد بصری استفاده کرد.
  • در این روش پودر های دست نخورده باقی مانده همچنین نقش ساپورت برای لایه های بالایی را ایفا کرده و دیگر به تولید ساختار ساپورت جداگانه وجود ندارد.

البته مدل‌های دیگری همچون پرینترهای LED، پرینترهای قدیمی سوزنی، حرارتی، سه‌بعدی و برخی دیگر از مدل‌ها موجود هستند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. پرینتر لیزری چندکاره علاوه برگرفتن پرینت از اسناد و مدارک می‌تواند از آن‌ها کپی، اسکن و حتی در مواردی فکس نیز تهیه کند. در مقابل پرینتر لیزری تک‌کاره تنها می‌تواند برای پرینت و چاپ گرفتن از مدارک مورداستفاده قرار گیرد.

از این پرینترها ممکن است برای پرینت گرفتن کتاب‌ها و جزوات درسی، چاپ کردن عکس‌های خانوادگی و دیگر کارهای ساده و کم حجم استفاده شود. با اینکه قیمت پرینتر تک کاره قطعا از پرینترهای چندکاره بیشتر است اما این اختلاف خیلی زیاد نیست و اگر بودجه کافی دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک پرینتر چندکاره برای منزل خود بخرید. پرینترهای تک کاره، فقط عمل پرینت کردن را انجام می دهند ولی پرینتر های چند کاره یا چـنـد مـنـظـوره، اعـمـالـی چـون کـپـی، اسکن، فکس و یا حتی ایمیل را نیز علاوه بر پرینت انجام می دهند. برخی از پرینتر ها، قابلیت هایی چون چاپ و اسکن دو طرفه به همراه قابلیت ADF ( تغذیه خودکار کاغذ ) را نیز دارا می باشند که وجود چنین قابلیت هایی، باعث افزایش قیمت پرینتر ها خواهد شد.

همچنین این دستگاه برای تولید ساپورت هم از یک رزین جداگانه استفاده می کند که بعدا به وسیله فشار آب از بین می رود. فارغ از اینکه سراغ کدام مدل از دستگاه پرینتر می‌روید، بهتر است بدانید که اغلب این محصولات از طریق کابل USB به کامپیوترها متصل می‌شود و متاسفانه، داخل جعبه اکثر آن‌ها نیز خبری از کابل پرینتر نیست؛ این یعنی باید کابل را به صورت جداگانه تهیه کرد. برخی از پرینتر ها از قابلیت‌های دیگری مانند عملکرد تحت شبکه نیز پشتیبانی کرده و روی آن‌ها می‌توان درگاه RJ45 یا شبکه را نیز پیدا کرد؛ برای استفاده از این درگاه نیز لازم است که کابل LAN نیز به صورت جداگانه تهیه شود. برای راه‌اندازی پرینتر، لازم است که درایور نرم‌افزاری مربوطه نیز روی سیستم نصب شود؛ بدین منظور، در اکثر مدل‌ها، یک سی‌دی نیز همراه با پرینتر در اختیارتان قرار می‌گیرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن، قادر به راه‌اندازی و استفاده از چاپگر بر روی کامپیوتر خود باشید.

در مقاله روش های پرینت سه بعدی درباره اصول دسته بندی و نام گذاری انواع روش های پرینت سه بعدی به صورت کامل و جامع توضیح دادیم. در این مقاله می خواهیم به هر کدام از انواع روش های پرینت سه بعدی که برای ارائه خدمات پرینتر ۳ بعدی متنوع هستند ، به صورت اختصاصی بپردازیم.

  • پرینترهای سه کاره می‌توانند علاوه بر چاپ اسناد، اسکن و کپی را نیز برای افراد انجام دهند.
  • این روش یکی از روش های نمونه سازی سریع و پرینت سه بعدی است که در آن برای تولید قطعه از اکسترود کردن فیلامنت هایی از پلیمر و یا موم به قطر حدودی ۱٫۷۵ میلیمتر استفاده می شود.
  • در ادامه خواهیم دید که این کانتور‌ها محل عبور لیزر را بر روی سطح پودر مشخص می‌کنند.
  • امروزه پرینتر در انواع بسیار مختلفی تولید شده و از نمونه‌های تک‌کاره و چندکاره تا مدل‌های تک‌رنگ و رنگی می‌توان انواع مختلفی از آنها را در بازار پیدا کرد.
  • چاپگرها با توجه به کاربردی که دارند یکی از تجهیزات اداری مورد نیاز هر شرکت و اداره‌ای محسوب می‌شوند.
  • اسکنر دستگاهی است سخت‌افزاری که تصاویر را از عکس‌های چاپی، پوسترها، صفحات مجله و منابع مشابه برای ویرایش و نمایش کامپیوتری می‌گیرد.

به همین دلیل، مرز بین تصویر چاپ شده و کاغذ در پرینترهای لیزری کاملا مشخص است. در نتیجه، این پرینترها برای چاپ کردن اسناد متنی بسیار خوانا، کاملا مناسب می‌باشند.

پرینتر

همچنین در قسمت مجله پرینت سه بعدی آیدیزاین شما را با روش های جدید پرینتر سه بعدی و انواع کاربردهای آن آشنا می کنیم. سرعت چاپ پرینترها معمولا بر حسب صفحه بر دقیقه بیان می‌شود و یک پارامتر بسیار مهم در تمامی انواع پرینترها است.

پرینتر

این ماده به شکل مایع بوده و توسط هد های InkJet بر روی سطح پودر نشانده می شود. این ماده به رنگ سیاه بوده و به گونه ای طراحی شده است که انرژی حرارتی تابشی را بر مابقی قسمت ها بیشتر جذب کرده و موجب ذوب ماده در قسمت هایی می شود که این ماده بر روی آن قرار دارد.

هر چه کارتریج شما ظرفیت بیشتری داشته باشد یا اینکه تونر/جوهر را به صورت بهینه‌تری مصرف کند، هزینه‌های جاری استفاده از چاپگر برای شما کمتر خواهد شد. بنابراین، به شما توصیه می‌کنیم پرینترهایی بخرید که از کارتریج‌های XL یا پربازده (high-yield) پشتیبانی می‌کنند. آیا می‌توانم پرینتر اچ پی را آنلاین سفارش دهم؟ بله، بسیاری از نمایندگی‌های اچ پی امکان سفارش آنلاین فراهم کرده‌اند.

به دلیل دقت بسیار خوب و صافی سطح عالی، امروزه این روش بیشتر برای تولید مدل مومی جهت استفاده در ریخته گری دقیق و تولید جواهرات و قطعات ایمپلنت های دندانی بیشتر کاربرد دارد. ولی این روش به دلیل سرعت پایین، قادر به تولید قطعات بزرگ نمی باشد و از این رو برای تولید قطعات ظریف و کوچک از آن بهره گرفته می شود. یک نمونه از جواهر ساخته شده به این روش در شکل زیر نشان داده شده است. ساخت قطعه در دستگاه SLS به این صورت اتفاق می‌افتد که در ابتدای کار لازم است تا فایل CAD قطعه مورد نظر به دستگاه شناسانده شود.

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما