نظر آیا بایدن روایت اقتصادی را تغییر دهد؟

در دهه 1970، آرتور اوکون، اقتصاددانی که مشاور سیاسی لیندون جانسون بود، روشی سریع و کثیف برای ارزیابی وضعیت اقتصادی کشور پیشنهاد کرد: «شاخص فلاکت»، مجموع تورم و بیکاری. این یک اقدام خام بود و هست که به راحتی قابل نقد است. به عنوان مثال، آسیب اقتصادی قابل اندازه گیری ناشی از بیکاری، بسیار بیشتر از آسیب های ناشی از تورم است. با این حال، این شاخص از لحاظ تاریخی کار بسیار خوبی در پیش بینی احساسات کلی اقتصادی انجام داده است.

بنابراین شایان ذکر است که شاخص فلاکت – که همراه با تورم در سال 2021 و نیمه اول سال 2022 افزایش یافت – در سال گذشته کاهش یافته است. اکنون این وضعیت به سطح خود پس از روی کار آمدن رئیس جمهور بایدن بازگشته است.

این چرخش قابل توجه سوالات متعددی را ایجاد می کند. اول اینکه آیا واقعی است؟ (بله.) دوم، آیا آمریکایی های عادی متوجه خواهند شد؟ (آنها قبلاً دارند.) سوم، آیا به بایدن اعتبار می دهند؟ (این خیلی کمتر واضح است.)

سقوط شاخص فلاکت هم اتفاقات رخ نداده و هم اتفاقات را منعکس می کند. آنچه اتفاق نیفتاد، علیرغم صدای هشدارهای وحشتناک در رسانه های خبری، یک رکود بود. اقتصاد ایالات متحده طی سال گذشته چهار میلیون شغل ایجاد کرده است و نرخ بیکاری نزدیک به پایین‌ترین حد در 50 سال گذشته باقی مانده است.

اتفاقی که افتاد کاهش سریع تورم بود. اما آیا این کاهش پایدار است؟ ممکن است گزارش‌های خبری را دیده باشید که به این موضوع اشاره می‌کنند که تورم اصلی، که قیمت‌های نوسان مواد غذایی و انرژی را در بر نمی‌گیرد، «چسبنده» بوده است، که نشان می‌دهد بهبود در جبهه تورم تنها یک پدیده موقتی خواهد بود.

اما تقریباً هر اقتصاددانی که به داده‌ها توجه می‌کند، می‌داند که معیار سنتی تورم اصلی پوسیده شده است، زیرا عمدتاً ناشی از تأثیرات تاخیری افزایش اجاره بها است که در اواسط سال 2022 به پایان رسید. به هر حال، این افزایش احتمالاً ناشی از افزایش کار از راه دور ناشی از همه‌گیری کووید-19 است تا هر سیاست دولت بایدن.

معیارهای جایگزین تورم اصلی که به طور کلی پناهگاه را حذف می کند نشان می دهد الف الگوی واضح کاهش تورم؛ تورم همچنان بالاتر از قبل از همه گیری است، اما بسیار کاهش یافته است. اگر واقعاً روی آن کار کنید، هنوز هم ممکن است نسبت به دورنمای تورم بدبین باشید، اما سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. خبرهای خوب در مورد تورم و اقتصاد به طور کلی واقعی به نظر می رسد.

اما آیا مردم متوجه این پیشرفت می شوند؟ معیارهای سنتی احساسات اقتصادی در سال‌های اخیر مشکل‌ساز شده‌اند: از مردم بپرسید وضعیت اقتصاد چگونه است، و پاسخ آن‌ها به شدت تحت‌تاثیر حزب‌گرایی و به اعتقاد من، روایت‌هایی است که رسانه‌های خبری منتقل می‌کنند. یعنی آنچه مردم در مورد اقتصاد می گویند اغلب همان چیزی است که فکر می کنند قرار است بگویند.

اما اگر از آمریکایی‌ها سؤالات خاص‌تری بپرسید، مانند اینکه آیا اکنون زمان خوبی برای یافتن شغلی با کیفیت است، آنها معمولاً می‌گویند بله. در عین حال، انتظارات آنها در مورد تورم آتی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

و اگر به یک شاخص جدید نگاه کنید – اطلاعاتی که مردم در اینترنت به دنبال آن هستند – متوجه خواهید شد که جستجوها برای “تورم” و “رکود اقتصادی” در سال 2021-2022 همراه با شاخص فلاکت افزایش یافته است، اما در گذشته کاهش یافته است. سال

در نهایت، مثل همیشه، مهم است که به آنچه مردم انجام می دهند و همچنین آنچه که می گویند نگاه کنید. مخارج مصرف کننده قوی، سطوح بی سابقه سفرهای هوایی و بسیاری از شاخص های دیگر نشان می دهد که آمریکایی ها نسبت به شرایط اقتصادی خود احساس خوبی دارند.

اما آیا بایدن اعتبار خواهد گرفت؟ نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که با وجود کاهش شاخص فلاکت، رای‌دهندگان همچنان به او نمره‌های بسیار ضعیفی برای مدیریت او در اقتصاد می‌دهند.

برخی از تحلیلگران استدلال کرده اند که این دیدگاه زرد نشان دهنده ناکامی دستمزدها در هماهنگی با تورم است. اما این در بیشتر سال‌های ریگان نیز صادق بود و در هر صورت دستمزدهای واقعی اخیراً افزایش یافته است.

پس آیا نظرات رای دهندگان در مورد اقتصاد بایدن در نهایت منعکس کننده خبرهای خوب است؟ یا آیا شوک تورمی 2021-2022 روایتی از بایدن به عنوان یک مدیر اقتصادی ضعیف ایجاد کرد که آنقدر عمیق – هم در آگاهی عمومی و هم در رسانه های خبری – ریشه دوانده است و حتی با بهبود سریع اقتصاد نمی توان آن را از بین برد؟

خود بایدن با اشاره به بهبود داده ها و افزایش چشمگیر سرمایه گذاری در بخش تولید، سخت تلاش می کند تا این روایت را تغییر دهد. اما من نمی دانم که آیا او موفق خواهد شد یا خیر. یک سابقه دلگرم کننده برای بایدن: رونالد ریگان هنوز در اواسط سال 1983 از محبوبیت نسبتاً کمی برخوردار بود، سپس در سال 1984 به دلیل قدرت بهبود اقتصاد، به پیروزی رسید. بایدن هنوز ممکن است روایت سیاست اقتصادی خود را تغییر دهد.

و حتی اگر نتواند، ممکن است مهم نباشد. قرار بود تورم بالا موج قرمز بزرگی را در انتخابات میان دوره ای تضمین کند. در عوض، دموکرات‌ها به طرز شگفت‌آوری خوب عمل کردند، احتمالاً به این دلیل که سقط جنین و سایر مسائل اجتماعی نقش بزرگ‌تری نسبت به اقتصاد داشتند. این مسائل اجتماعی از بین نمی روند، در حالی که تورم بالا است. مسلماً، بایدن نیازی ندارد که آمریکایی ها را متقاعد کند که سیاست های اقتصادی او بسیار موفق بوده اند. او فقط باید ثابت کند که وضعیت اقتصاد خیلی بد نیست.

قسم می خورم که اینطور نیست. در واقع، بر اساس اکثر معیارها، اقتصاد بسیار خوب عمل می کند.

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما