ایالات متحده کارشناسان حقوق سازمان ملل به شدت نگران & مرگ های وحشیانه& به دست پلیس هستند

طبق گزارش های خبری، کینان اندرسون در لس آنجلس پس از تعقیب و گریز ناشی از توقف ترافیک توسط پلیس در لس آنجلس جان باخت و تایر نیکولز در ممفیس پس از ضرب و شتم شدید در حالی که روی زمین دراز کشیده بود توسط پنج افسر در ممفیس جان باخت. تنسی، که از آن زمان به قتل و سایر جرایم متهم شده است.

“فوریت برای اقدام”

مرگ وحشیانه کینان اندرسون و تایر نیکولز یادآور فوریت عمل است.یوون موکگورو، رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، مکانیزم کارشناس مستقل بین المللی برای پیشبرد عدالت نژادی و برابری در زمینه اجرای قانون، گفت.

کارشناسان خواستار ارائه اطلاعات دقیق در مورد مرگ آقای دکتر شده اند. اندرسون و آقای نیکولز، از دولت ایالات متحده، بر اساس بیانیه ای که توسط دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد OHCHR منتشر شد، “در مورد تحقیقات و مقررات جاری در مورد استفاده از سلاح های کم کشنده در برابر استانداردهای قابل اجرا حقوق بشر”.

در هر دو مورد، کارشناسان تاکید کردند به نظر می رسد نیروی مورد استفاده هنجارهای بین المللی را نقض کرده است حمایت از حق حیات و منع شکنجه یا سایر رفتارها یا مجازات‌های ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز. همچنین با استانداردهای تعیین شده در آیین نامه سازمان ملل متحد برای مقامات مجری قانون و اصول اساسی استفاده از زور و سلاح گرم توسط مقامات مجری قانون مطابقت ندارد.»

“با اصول هدایت شوید”

خوان مندز، یکی از اعضای مکانیسم خبره، گفت که “در حالی که ما نقش گزینه های کمتر کشنده برای کاهش خطر مرگ یا جراحت را تصدیق می کنیم ذاتی رفتار پلیس، هرگونه استفاده از زور توسط مقامات مجری قانون باید بر اساس اصول قانونی، احتیاط، ضرورت، تناسب، عدم تبعیض و پاسخگویی هدایت شود.“.

موریس تیدبال بینز، گزارشگر ویژه در مورد اعدام‌های غیرقانونی، اجباری یا خودسرانه گفت که استفاده از سلاح‌های «کمتر کشنده» مانند اسلحه‌های شوکر، «همچنان نگرانی‌های جدی را در مورد تعهد دولت‌ها برای حفاظت از حق حیات و زندگی ایجاد می‌کند. حق رهایی از شکنجه و سایر بدرفتاری ها. چنین سلاح هایی می توانند باعث مرگ، صدمات جدی بدنی و ناتوانی دائمی شوند“.

استفاده بیش از حد از تیزرها

آلیس جیل ادواردز، گزارشگر ویژه شکنجه با سازمان ملل متحد مصاحبه کرد.

آلیس جیل ادواردز، گزارشگر ویژه شکنجه با سازمان ملل متحد مصاحبه کرد.

“ما مشاهده می کنیم که در مواردی مانند این، افسران پلیس از Tasers به ​​عنوان یک پروتکل معمول استفاده می کنند. ناتوان کردن کسانی که از دستورات پیروی نمی کنند یا افرادی که «بحران سلامت روانی را پشت سر می گذارند، که اغلب به نظر نمی رسد خطر جدی برای خود یا دیگران باشد“، افزود خانم. مندز

ما همچنان نگران استفاده بیش از حد از تیزرها در اجرای قانون هستیم، به ویژه با توجه به پتانسیل ذاتی آنها برای سوء استفاده.”

«پلیس و نیروی انتظامی خرسند مسئولیت های ویژه برای محافظت از شهروندان خود آلیس جیل ادواردز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد شکنجه و سایر رفتارها یا مجازات های ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز گفت.

«وقتی خشونت غیرقانونی و کنترل نشده بر این کارکرد اساسی چیره می‌شود، باعث می شود مردم عادی از پلیس خود بترسند. در چنین شرایطی تنها راه‌حل‌های مبتنی بر جامعه و طراحی‌شده جواب می‌دهند.»

پنهان شدن پشت نشان

کارشناسان در واکنش به مرگ تایر نیکولز که محکومیت جهانی را برانگیخت، تأکید کردند که علاوه بر محاکمه افسران درگیر، زمان آن فرا رسیده است که مقامات آمریکایی «عزم خود را در قبال» نشان دهند. زیر سوال بردن و اصلاح فرهنگ پلیسی نهادینه شده که اجازه تهاجم جنایی تحت پوشش مجری قانون را می دهد و امنیت عمومی.»

تریسی کیسی، یکی دیگر از اعضای سازوکار، گفت که کارشناسان مستقل از مقامات ایالات متحده خواسته اند تا “تضمین پاسخگویی سریع و جبران خسارت” را داشته باشند.

معترضان علیه خشونت پلیس و بی عدالتی نژادی در بروکلین، نیویورک تظاهرات کردند.

معترضان علیه خشونت پلیس و بی عدالتی نژادی در بروکلین، نیویورک تظاهرات کردند.

فراخوان برای “رویکرد واقعی جدید”

علیرغم اتهامات پنج افسر پلیس که به سرعت از نیروی ممفیس اخراج شدند، متهم به قتل آقای. نیکولز، “فیلم هولناک ضرب و شتم او یادآوری هشداردهنده ای از نیاز فوری به رویکردهای جدید واقعاً برای ایمنی ترافیک، توقف ترافیک و به طور کلی امنیت عمومی است.”

به دنبال و دعوت از دولت ایالات متحده در دسامبر گذشته، برای بازدید از کشور، اعضای مکانیزم کارشناسی یک “مقام بسیار مورد نیاز” را انجام خواهند داد. ماموریت به ایالات متحده در ماه آوریلرئیس موکگورو گفت.

ما با دولت و همه ذینفعان مرتبط تعامل خواهیم کرد اطمینان حاصل شود که خشونت پلیس با قاطعیت برخورد می شود و قربانیان و خانواده هایشان عدالت را به دست می آورند“، او افزود.

گزارشگران ویژه و سایر کارشناسان مستقل حقوق بشر که توسط شورای حقوق بشر در ژنو منصوب شده اند، به صورت داوطلبانه کار می کنند و در ظرفیت فردی خود خدمت می کنند. آنها کارکنان سازمان ملل نیستند و برای کارشان دستمزد نمی گیرند.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما