استر پرل نام خود را عمدتاً به عنوان یک مشاور زوجین بر سر زبان ها انداخته است و بسیاری از دیدگاه های خود را در مورد پادکست موفق خود “از کجا باید شروع کنیم؟” به اشتراک گذاشته است. اما همانطور که پرل استدلال میکند، الگوهای روانشناختی روابط عاشقانه ما در زمینههای دیگر، از جمله محل کار نیز ظاهر میشوند. پرل با الهام از تجربه خود از کار با یک شریک تجاری برای اولین بار، “کار چطور است؟” که در آن او جلساتی را با همکاران، شرکای تجاری و دیگرانی که روابطشان توسط مکانهایی که کار میکنند شکل گرفته، خراب شده یا حتی از بین رفته است، برگزار میکند. مکالمات به اندازه هر جلسه زوج درمانی سنتی صمیمی و شدید است و نشان می دهد که چقدر راه ها برای محو شدن خطوط بین حرفه ای و شخصی وجود دارد.
قسمت آغازین: “تبلیغ من به دوستی ما پایان داد”
این سری NPR داستانهای منشأ برخی از شناختهشدهترین برندهای جهان را از نگاه سازندگان آنها بررسی میکند. برای درگیر شدن نیازی به داشتن روحیه کارآفرینی ندارید، به خصوص به این دلیل که بسیاری از قسمتهای آن بر داستانهای کلاسیک ضعیف متمرکز هستند. اولین مصاحبه شونده سریال، سارا بلیکلی، بنیانگذار Spanx، که دو بار در آزمون LSAT شکست خورده بود و در حال فروش دستگاه های فکس خانه به خانه بود که ایده ساخت شرکت شکل دهنده را به ذهنش خطور کرد، یا بتو پرز، که زومبا را به صورت ناگهانی ایجاد کرد. لحظه ای که پس از آوردن موسیقی اشتباه به کلاس رقصی که در حال تدریس بود. گای راز، مجری برنامه، پیوسته جزئیات انسانی و خاطرات خاص را از مهمانانش بیرون میکشد و اطمینان میدهد که «چگونه این را ساختم» بیش از مجموعهای از داستانهای موفقیت آمیز است.
قسمت آغازین: “Spanx: Sara Blakely”
در حال حاضر تعداد زیادی پادکست خودیاری وجود دارد که نکات الهامبخشی را در مورد چگونگی زندگی معنادارتر ارائه میدهد، اما در سال 2012، زمانی که «پروژه زندگی خوب» شروع به انتشار قسمتهای آن کرد، این یکی از تعداد انگشت شماری بود. این نمایش به طور خاص در مورد کار نیست، به همان اندازه که سؤال گسترده تر یافتن هدف در زندگی، و انتخاب شغل ناگزیر نقش بزرگی در این گفتگوها ایفا می کند. جاناتان فیلدز، مجری، با مهمانانی از هر طبقهای از جمله نویسندگان، پزشکان و روانشناسان مصاحبه میکند، که بسیاری از آنها داستانهایی از تجربیاتی را به اشتراک میگذارند که دیدگاه آنها را تغییر داده یا راههای جدیدی برای نزدیک شدن به مشکلات آشنا ارائه میدهند. در زمانی که بسیاری از مردم در حال تجدید نظر در رابطه خود با کار هستند، رویکرد کل نگر نمایش به تحقق ملزم به طنین انداز است.
قسمت آغازین: «با زندگیم چه کنم؟ ابتدا این کار را انجام دهید.»
یکی از اولین پادکستهایی که توسط Gimlet Media تولید شد، این برنامه با مفهوم بالا و لذت بخش در مورد روند راهاندازی خود شرکت بود. فصل اول «استارتآپ» مستند «چه اتفاقی میافتد وقتی کسی که چیزی در مورد کسبوکار نمیداند شروع میکند»، همانطور که الکس بلومبرگ، یکی از بنیانگذاران گیملت، به طرز تحقیرآمیزی گفته بود، و نگاهی صریح و دوستداشتنی به عدم قطعیت و وحشت داشت. از کارآفرینی فصلهای بعدی به داستانهای منشأ صخرهای شرکتهای دیگر، از جمله یک اپلیکیشن خواستگاری به نام حلقه دوستی و شرکت پخش ویدئو Twitch (که اکنون متعلق به آمازون است) پرداخته است. اما شاید مهمترین فصل از همه، آخرین فصل باشد، که تغییری خوشآمد از داستانهای استارتآپ متمرکز بر فناوری در شرح وقایع تأسیس آکادمی موفقیت، شبکه دوقطبی مدارس منشور شهر نیویورک ارائه کرد.
قسمت آغازین: “گیملت 1: چگونه یک میلیاردر را به میدان نبریم”