Cuando navegas en la net، un número به طور فزاینده ای بزرگ در موقعیت ها و برنامه های کاربردی شما در بخش اطلاعات عمومی که احتمالاً ارائه می شود گناه دودارلو: شما correo electrónico.
ممکن است بی ضرر به نظر برسد، اما وقتی آدرس ایمیل خود را وارد می کنید، خیلی بیشتر از این را به اشتراک می گذارید. Confío en que esta columna, que inclueda algunas alternatives, te convenza de pensarlo bien antes de entregar tu correo electrónico.
ابتدا، خوب است بدانید چرا las compañías quieren correos electronicos. برای تبلیغ کنندگان، ویرایشگران وب و سازندگان برنامه، ایمیل شما نه تنها برای تماس مهم است. Sirve como una migaja digital para que las compañías vinculen tu actividad través de los sites y aplicaciones a fin de showrarte anuncios مربوطه.
Si todo esto suena آشنا، es porque lo es.
طی دههها، صنعت تبلیغات دیجیتال برای نظارت بر فعالیتهای شما و سپس نمایش اعلانهای شخصیشده، به ردیابهای نامرئی که در داخل وبسایتها و برنامهها کار گذاشته شده بود، متکی بود. در سالهای اخیر تغییرات عمدهای در این سیستم ایجاد شده است، از جمله راهاندازی یک عملکرد نرمافزاری توسط اپل در سال 2021 که به کاربران آیفون اجازه میدهد برنامههایی را که آنها را ردیابی میکنند ممنوع کنند و تصمیم گوگل برای جلوگیری از استفاده سایتها از وب. بیسکویت ها — las cuales monitoran las actividades de los usuarios través de los sites— en su navegador Chrome a partir de 2024.
تبلیغ کنندگان، ویراستاران وب و سازندگان برنامه اکنون در تلاشند تا افراد را از طریق روش های دیگر ردیابی کنند… و یک روش ساده درخواست آدرس ایمیل است.
تصور کنید که کارمند یک فروشگاه فیزیکی قبل از ورود به محل، شماره شما را خواسته است. آدرس ایمیل ممکن است آشکارتر باشد زیرا میتواند با دادههای دیگری از جمله مدرسهای که در آن تحصیل میکنید، برند و مدل ماشینی که رانندگی میکنید و قومیت شما مرتبط باشد.
مایکل پریم، مدیر اجرایی Modern Impact، یک شرکت تبلیغاتی در مینیاپولیس، اظهار داشت: «من میتوانم از آدرس ایمیل شما برای یافتن اطلاعاتی استفاده کنم که حتی فکر نمیکردید به یک برند داده باشید. مقدار دادههایی که در اختیار ما بهعنوان مصرفکننده است، به معنای واقعی کلمه رسواکننده است».
فناوری تبلیغات به تکامل خود ادامه میدهد، بنابراین فهمیدن اینکه دقیقاً چه چیزی را هنگام وارد کردن آدرس ایمیل به اشتراک میگذارید، مفید است. Con esa información en mente, puedes decidir que hacer.
Tu correo electrónico es ahora un dato potente
در طول سالیان متمادی، صنعت تبلیغات دیجیتال نمایه ای از شما را بر اساس سایت هایی که در وب بازدید می کنید جمع آوری کرده است. La información sobre ti solía ser recolectada de maneras encubiertas، از جمله موارد ذکر شده در قبل بیسکویت ها و ردیاب های نامرئی کاشته شده در داخل برنامه ها. Ahora que más compañías bloquean el uso de dichos métodos, han surgido nuevas tecniques para dirigir anuncios.
فناوری که در حال افزایش است، یک چارچوب بازاریابی به نام Unified ID 2.0 یا UID 2.0 است که توسط The Trade Desk، یک شرکت در Ventura، کالیفرنیا توسعه یافته است.
به عنوان مثال، دیگاموس که در حال تکمیل است در یک مکان از zapatos deportivos در ایالات متحده آمریکا UID 2.0 cuando apacera un cuadro de dialogo y te pide compartir tu Direction de Correo Electronic y que Acepte Reciver Received Publicidad. با استفاده از ابزارهای الکترونیکی، UID 2.0 تبدیل به یک رمز برای یک سری ارقام و کاراکترها می شود. این نشانه زمانی با آدرس ایمیل شما همراه می شود که از آن برای شروع جلسه در برنامه ای استفاده می کنید که ورزش های مداوم را در تلویزیون شما پخش می کند که از UID 2.0 استفاده می کند. Los advertisers pueden vincular las dos cuentas con base en el token y pueden dirigirte anuncios de zapatillas deportivas en la application de emissio de deportes زیرا آنها می دانند که شما از سایت deportivas deportivas بازدید کرده اید.
با توجه به اینکه آدرس ایمیل شما برای تبلیغکننده فاش نمیشود، UID 2.0 را میتوان در مقایسه با ردیابی سنتی مبتنی بر «بهبودی برای مصرفکنندگان در نظر گرفت.اوکی.
وبسایتها و برنامهها به طور فزایندهای از طریق پست الکترونیکی درخواست احراز هویت میکنند، زیرا باید راه بهتری برای درآمدزایی ناشران از محتوای خود و تمرکز بیشتر بر حریم خصوصی کاربران داشته باشند. بیسکویت ها“، در یک ایمیل، ایان کولی، مدیر بازاریابی در Trade Desk اظهار نظر کرد. “اینترنت رایگان نیست، después de todo”.
با این حال، در یک تجزیه و تحلیل، موزیلا، سازمان سودآوری که مرورگر وب فایرفاکس را ایجاد کرد، UID 2.0 را به عنوان یک “رگرسیون حریم خصوصی” صلاحیت کرد، که اجازه می دهد تا نوع رفتار ردیابی را که مرورگرهای وب مدرن برای جلوگیری از آن طراحی شده اند، تعیین کند.
Hay forms más sencillas de que los sitios websites y las aplicaciones rastreen tu actividad en la net través de tu reción de correo electrónico. Un Correo Electrónico Puede Contenur tu nombre y apellidos, y suponiedo que lo hayas utilizado durante algun tiempo, los intermediarios de datos ya habrán compilado un perfil completo sobre tus funs anando en tu actividad de navega. یک وب سایت یا یک برنامه کاربردی می تواند آدرس ایمیل شما را در پایگاه داده یک واسطه تبلیغاتی وارد کند تا هویت شما را با نمایه ای که حاوی اطلاعات کافی برای ارائه اطلاعیه های خاص است مقایسه کند.
این نتیجه گیری است که به شما پیشنهاد می کند که به دنبال آن است که به دنبال آن باشد.
Entonces، ¿qué hago؟
چندین گزینه برای محدود کردن ظرفیت شرکت های تبلیغاتی برای مستقیم تبلیغات بر اساس آدرس ایمیل شما وجود دارد:
-
یک دسته آدرس ایمیل ایجاد کنید. هر بار که سایت یا برنامهای درخواست ایمیل میکند، میتوانید یک آدرس منحصر به فرد برای شروع جلسه ایجاد کنید. برای مثال، میتوانید از [email protected] برای برنامهها و خدمات مرتبط با فیلمها استفاده کنید. Eso habilitaría que las companys de publicidad recopilen un perfil con base en tu derección de correo. Y si recibes correo no deseado en una cuenta en specifico، eso te dirá cual compañía está compartiendo tus datos con mercadólogos. Esta es una estrategia extrema, porque consume mucho tiempo administrar tantas dirección de correo electrónico y sus contraseñares.
-
از ابزارهایی استفاده کنید که نامه الکترونیکی شما را پنهان می کند. اپل و موزیلا ابزارهایی را ارائه می دهند که به طور خودکار یک نام مستعار برای پست الکترونیکی ایجاد می کنند تا یک جلسه در یک برنامه در یک سایت شروع شود. los correos envoyados los alias son reenviados a tu dirección de correo electrónico real. La tool Ocultar mi correo de Apple, que es parte de su servicio de suscripción iCloud+ که هزینه 99 دلار در ماه دارد، اجازه ایجاد نام مستعار، pero usarla habilitará iniciar sesión in las cuentas des des un depositivo Apple. Firefox Relay de Mozilla cinco alias de correo sin costo را تولید می کند. si necesitas más، el programa cobra 99 centavos al mes por alias adicionales.
-
Siempre que sea posible, date de baja.برای سایت هایی که از چارچوب UID 2.0 برای ارسال اطلاعیه ها استفاده می کنند، می توانید آدرس ایمیل را در https://transparentadvertising.org دانلود کنید. (تحریم گناه، بدون هیچ گونه فعالیتی برای جمع آوری اطلاعات الکترونیکی UID 2.0).
شما همچنین نمی توانید هیچ کاری انجام دهید. اگر اطلاعات عمومی را به اشتراک بگذارید، به طور مستقیم در ارتباط نیستید.
شما قصد دارید که تمرکز کنید. Alterno entre cuatro cuentas de correo که به علایق اصلی من اختصاص دارد: غذا شناسی، viajes، ejercicio y películas. برای نمونه، با استفاده از راهنماهای ارتباطی ارتباطی با محتوای اولیه جلسه در یک سایت برای مقایسه بولتوها برای سینما یا ویدیوها در مکان انتشار و پیوسته. De esa Manera, esos sitios y aplicaciones sabrán sobre mis preferences cinematographic, pero no conocerán todo acerca de mí.
برایان ایکس چن ستون نویس فناوری مصرف کننده است. Reseña productos و Tech Fix را توضیح میدهد، یک ستون ساده حلکننده مشکلات مرتبط با فناوری. قبل از پیوستن به تایمز در سال 2011، او در مورد اپل و صنعت بی سیم برای Wired گزارش می داد. @bxchen