پس از خروج قطار از ریل در شرق فلسطین، وکلا مشتریان را به صورت دسته جمعی ثبت نام می کنند

فلسطین شرقی، اوهایو – در سه هفته پس از خروج قطار باری از ریل در فلسطین شرقی و انتشار بیش از 100000 گالن مواد شیمیایی سمی، وکلا به این شهر کوچک سرازیر شدند، مشتریان را ثبت نام کردند، شواهدی را جمع‌آوری کردند و در حال حاضر بیش از ده‌ها پرونده قضایی در این شهر تشکیل داده‌اند. دادگاه فدرال به نمایندگی از ساکنان محلی.

آنها تقریباً در هر جایی که جمعیت می توانند جمع شوند، جلسات اطلاعاتی برگزار کرده اند، از جمله در یکی از بهترین وسترن های نزدیک، در سالن لژیون آمریکایی و در کافه تریا مملو از دبیرستان فلسطین شرقی. پیام آنها به طور کلی هشدار دهنده بوده است: ممکن است ماه ها، سال ها یا احتمالاً دهه ها طول بکشد تا تأثیر نهایی خروج از ریل بر سلامت مردم، ارزش اموال یا آب و خاک مشخص شود.

علاوه بر این، وکلا می‌گویند، حرکت‌های اولیه نورفولک ساترن، اپراتور قطار، نشان می‌دهد که دریافت پاسخ‌های جامع از این شرکت آسان نخواهد بود.

در میان مردمی که عمیقاً نسبت به نتایج آزمایش رسمی تردید دارند – فرماندار. مایک دی‌واین، جمهوری‌خواه، و دیگر مقامات ایالتی و فدرال می‌گویند که تاکنون هیچ چیز نگران‌کننده‌ای نشان نداده‌اند – یا تلاش‌هایی برای اطمینان از دوربین، این هشدارها طنین‌انداز شده است.

بی اعتمادی با این احساس که سیاستمداران در واکنش به فاجعه به اندازه کافی کوشا نیستند، عمیق تر شده است. روز جمعه، رئیس جمهور بایدن گفت که هیچ برنامه ای برای دیدار ندارد، اگرچه وی خاطرنشان کرد که مقامات فدرال ظرف چند ساعت پس از سقوط به آنجا رسیده اند و وضعیت را “بسیار دقیق بررسی می کنند”.

رنه روچا، وکیل شرکت بزرگ آسیب‌های شخصی مورگان اند مورگان، در جریان یک جلسه استماع ایالتی در مورد خروج از ریل در روز پنجشنبه در شهرستان بیور، ایالت پیا، درست در آن سوی مرز فلسطین شرقی، گفت: «آن‌ها متوجه می‌شوند که چه اتفاقی می‌افتد.

وی با اشاره به ساکنان آنجا که در جلسه در مورد سردرد، سرفه و سایر علائم کلاسیک قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی صحبت کرده بودند، افزود: «آنها می بینند که حقیقت را از سیاستمداران و شرکت دریافت نمی کنند. این کار وکلا را رها می کند.»

نورفولک ساترن در روز جمعه از اظهار نظر در مورد مسائل مربوط به دعوی قضایی خودداری کرد.

مقیاس عظیم آتش سوزی شیمیایی و تصاویر دلخراش آتش سوزی و همچنین سیاسی شدن شدید آن، خروج از ریل در فلسطین شرقی را به یکی از مهم ترین بلایای زیست محیطی در این کشور در سال های اخیر تبدیل کرده است.

دوربین های تلویزیونی هنوز هم وسایل معمولی در پیاده روهای خیابان مرکزی شهر هستند. جمعه شب، ارین بروکوویچ، فعال محیط‌زیست معروف که سال‌ها پیش تخلفات شرکت‌ها را افشا کرد که آب آشامیدنی را آلوده می‌کرد، در سالن پر از جمعیت شهر در سالن دبیرستان فلسطین شرقی صحبت کرد.

این رویداد که به عنوان یک “سمینار آموزشی” نامگذاری شد و توسط یک شرکت حقوقی مستقر در آکرون، اوهایو سازماندهی شد، بیشتر شامل ارائه مفصلی توسط میکال واتس، وکیل برجسته تگزاس، در مورد اثرات بالقوه سلامتی خروج از ریل و چشم انداز قانونی بود. که شاکیان با آن روبرو خواهند شد.

اما با سخنرانی کوتاهی از خانم خانم شروع شد. بروکوویچ به صدها نفری که در سالن نشسته‌اند و در حال تماشای صفحه‌نمایش سرریز در سالن بدنسازی هستند. او گفت: «به شما گفته می‌شود که بی‌خطر است، به شما می‌گویند نگران نباشید: خب این فقط یک آشغال است. او درباره خروج از ریل در فلسطین شرقی گفت: “در 30 سال گذشته هرگز چنین چیزی ندیده بودم.”

برای برخی از وکلای محلی، ارتشی که به شهر آمده است خشمگین است. آیا آنها حتی قبل از این حادثه می دانستند شرق فلسطین کجاست؟ دیوید بترس، وکیلی که شغل خود را در جاده یانگستاون گذرانده است، خشمگین کرد و خودش قصد دارد از طرف صدها نفر از ساکنان محلی شکایت کند. “آنها با این قدرت ستاره وارد می شوند. مثل “اوه، ارین حلش می کند.”

پنجشنبه شب، استیو و کلی دیویس در یک بار شرابی که هنوز باز نشده بود، در فاصله کوتاهی از جایی که واگن‌های قطار تقریباً سه هفته قبل از آن ریل را ترک کردند، نشستند. هزاران زنبور آنها پس از سوختن مرده پیدا شده بودند، جعبه‌های هزاران دلاری که زنبورها را در خود جای داده بودند اکنون در وضعیت مشکوک قرار داشتند و شهرت تجارت خانوادگی عسل در خطر بود.

پسرشان که در آستانه خرید خانه در مرکز شهر بود، ناگهان از بانک سرد شد. هیچ کس برای آزمایش آب چاه خود نیامده بود. و برای تکمیل همه چیز، آقای. دیویس دچار سرفه شده بود.

آنها آمده بودند تا با رابرت تیل، یک بازرس مستقر در تگزاس برای شرکت حقوقی کوری واتسون ملاقات کنند که برای هفته‌ها با مردم پشت میزی در بار خالی ملاقات کرده است. آقای. او گفت که تیل تاکنون با صدها نفر ملاقات کرده است و با مردم در مورد وضعیت سلامتی آنها صحبت کرده است، یاد می گیرد که چگونه کسب و کار آنها تحت تاثیر قرار گرفته است و از آنها می پرسد که آیا آنها خانه های خود را تمیز کرده اند یا خیر – و آیا آنها به مواد تمیز کننده که به گفته او شامل آنها می شود نگه داشته اند. داده های حیاتی در مورد آلودگی

او به دیویس گفت: “من شما را برای تست اولویت می گذارم.”

“برای آب؟” آقای. دیویس پرسید.

“برای همه چیز” آقای. تا گفت.

دسیسه های قانونی در مراحل اولیه خود هستند. پرونده ها ممکن است در نهایت به عنوان یک دعوای دسته جمعی یا دعوای چند ناحیه ای ادغام شوند. اکثر شکایت‌ها تقریباً به طور قطع در مقابل یک یا چند قاضی فدرال در دادگاه اوهایو جمع‌آوری می‌شوند.

نورفولک ساترن ممکن است به طور داوطلبانه نوعی راه حل ارائه دهد، چه با ایجاد یک صندوق غرامت با یک مدیر مستقل، همانطور که بریتیش پترولیوم پس از نشت نفت در سال 2010 در خلیج مکزیک انجام داد، یا ایجاد یک برنامه نظارت پزشکی تحت نظارت دادگاه، که افراد می توانند به آنجا بیایند. برای آزمایش رایگان مربوط به اثرات احتمالی سلامتی.

این شرکت قبلاً 1000 دلار به عنوان “غرامت ناراحتی” به افرادی که مجبور به تخلیه شدند پرداخت کرده است. اگرچه نورفولک ساترن اصرار دارد که پرداخت‌ها حق شکایت کسی را محدود نمی‌کند، اما بسیاری در این مورد تردید دارند.

وکلا به برخی از اقدامات انجام شده توسط شرکت اشاره می کنند – از جمله نامه ای که روز پنجشنبه به وکلای شاکیان ارسال شد مبنی بر اینکه آنها دو روز فرصت دارند تا واگن های ریلی را قبل از برداشتن یا نابودی واگن ها بازرسی کنند – به عنوان نشانه هایی که نشان می دهد این کار جنگی خواهد بود.

در میان اعضای کافه شاکی که به شهر می‌رسند، تجربه کم نیست: خروج قطار از ریل در ایالات متحده امری غیرعادی نیست، همچنین نشت نفت، نشت مواد شیمیایی یا حوادث صنعتی غیرعادی نیست.

کالوین فایارد جونیور، وکیل لوئیزیانا که با کت و شلوار بعد از قطار رهبری را بر عهده گرفت، گفت: «به نظر می‌رسد این راه‌آهن‌های دادگم درست بعد از سال‌ها به آن دست پیدا می‌کنند و دیگر از ریل سقوط نمی‌کنند، اما نمی‌توانند این کار را انجام دهند.» حامل وینیل کلرید – یکی از موادی که در شرق فلسطین ریخت و سوخت – در سال 1982 در یک شهر کوچک لوئیزیانا از ریل خارج شد.

به عنوان بخشی از تسویه حساب 39 میلیون دلاری ناشی از خروج از ریل در سال 1982، کمیسیونی برای نظارت بر اثرات درازمدت سلامتی و نظارت بر ضد آلودگی خاک و آب تشکیل شد. او گفت که این کمیسیون بیش از 30 سال به کار خود ادامه داد و کمتر از یک دهه پیش منحل شد. فیارد، که شریک حقوقی او در شرق فلسطین بوده و با مشتریان احتمالی صحبت کرده است.

اما برنامه ای به این بزرگی هرگز چیز مطمئنی نیست. پس از خروج قطار حامل وینیل کلراید از ریل در پاولزبورو، نیوجرسی، در سال 2012، یک قاضی فدرال علیه هرگونه برنامه نظارت پزشکی حکم داد و شکایت را رد کرد. در نهایت در دادگاه ایالتی به توافق رسیدند.

به زودی آقای. تایل عصر پنجشنبه وقتی زوج دیگری وارد خانه شدند و او را در محل کار نگه داشتند، دیویس را به عنوان مشتری ثبت نام کرد. خانواده دیویس بیرون آمدند تا با مایکل مک کیم، صاحب بار شراب، که تا کنون در مسیر افتتاحیه ماه آینده باقی مانده است، صحبت کنند.

آقای. مک کیم با آقای. تا در لابی هتل در طول تخلیه اولیه شهر، و از آن زمان به او اجازه داده بود از محل خود به عنوان دفتر استفاده کند. این برای هر دو زوج جدید بود.

“من احساس می کنم یک بچه فوک در وسط اقیانوس که توسط کوسه های سفید بزرگ احاطه شده است.” مک کیم گفت. اما او گفت که با کوسه ای به بزرگی نورفولک ساترن به عنوان متهم، پیوستن به یک شرکت حقوقی بهترین شانس او ​​بود. “حداقل با کوسه ای که شاید درک کند، خوب است.”

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما