میراث سیاست‌های مهاجرتی استرالیا بازماندگان و حامیان را آزار می‌دهد

او گفت: «واقعیت این است که بعید به نظر می‌رسد که این مکانیسمی باشد که هر نوع راه‌حلی را فراهم کند، بنابراین ما واقعاً نمی‌توانیم از دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد اینکه آیا این سیاست مطابقت دارد، یک تصمیم الزام آور دریافت کنیم. رویکرد استرالیا برای بازداشت پناهجویانی که با قایق وارد می شوند.

در سال 2015، یک مقاله نظری توسط هیئت تحریریه تایمز، سیاست های استرالیا را “غیر وجدان” و همچنین “غیرانسانی، قانونی مشکوک و به طرز چشمگیری در تضاد با سنت این کشور در استقبال از مردمی که از آزار و اذیت و جنگ فرار می کنند” توصیف کرد.

همانطور که همکار من مگان اسپسیا گزارش می دهد، به نظر می رسد که همین سیاست ها کتاب بازی برای قوانین پیشنهادی در بریتانیا باشد که به وزارت کشور “وظیفه” می دهد تا تقریباً همه مهاجرانی را که با قایق های کوچک از کانال انگلیسی عبور می کنند، خارج کند.

در این لایحه آمده است: قانون پیشنهادی به دولت این امکان را می‌دهد که به سرعت هر کسی را که «به دلیل نقض کنترل مهاجرت» وارد می‌شود، بازداشت و اخراج کند. خانم می‌گوید: «نکته مشترک آنها در تلاش برای جرم انگاری تقریباً پناهندگی یا حداقل تضعیف حق داشتن یک نهاد پناهندگی است. فاستر، محقق حقوقی، سیاست های بریتانیا و استرالیا.

او گفت: “سیاست استرالیا برای مدت طولانی بر این مفهوم استوار بود که اگر کسی بدون مجوز قبلی وارد شود – و صرف نظر از اینکه آیا آن فرد پناهنده است یا نه – به نحوی کار اشتباهی انجام می دهد.” آنها غیرقانونی هستند، آنها غیرقانونی هستند، آنها “ورود دریایی غیرمجاز” هستند.”

حتی شعار سه کلمه‌ای هم یکی است: ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، روز سه‌شنبه پشت منبری ظاهر شد که فریاد تجمعی «قایق‌ها را متوقف کنید» مزین شده بود. تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا، یک دهه پیش دقیقاً از همین زبان برای ترویج سیاست خود استفاده کرد.

همانطور که در استرالیا، این سیاست قانونی بودن مشکوک است. در صفحه اول قانون پیشنهادی، سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا، می نویسد که او “نمی تواند اظهار نظر کند” که این لایحه با کنوانسیون اروپایی حقوق بشر سازگار است. (قانون پیشنهادی به دنبال طرحی از سوی دولت برای فرستادن پناهجویان به رواندا است که در حال حاضر در دادگاه مورد اعتراض قرار گرفته است.)

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما