شورش‌های بمبئی 1992: SC به ماهاراشترا دستور داد تا غرامت “ردیابی و پرداخت” به بستگان افراد گمشده را بپردازد | اخبار هند

دهلی نو: دادگاه عالی روز جمعه به دولت ماهاراشترا دستور داد تا وارثان قانونی مفقودین شورش های بمبئی 1992 را ردیابی کند و به آنها غرامت بپردازد. یکی از قضات سانجی کیشان کاول، ابهای اس. اوکا و ویکرام ناث این مسیرها را گذراندند. دادگاه به دولت ماهاراشترا دستور داد تا گزارشی حاوی جزئیات 168 مفقود شده از جمله نام و نشانی آنها را به کمیته ارائه کند و همچنین مطالبی را در مورد تلاش‌های انجام شده برای ردیابی اعضای خانواده 108 مفقودی که از غرامت محروم شده‌اند در مورد دوم ارائه خواهد کرد. مصوبه دولت دادگاه دستور داد که دولت ایالتی تمام تلاش های ممکن را برای ردیابی وراث قانونی/اعضای خانواده افراد گمشده به کار گیرد.

دادگاه همچنین پیشنهاد کرد که کمیته بر این تمرین نظارت کند که به نمایندگان قانونی افراد غایب برای تکمیل تشریفات رویه ای کمک می کند.

همچنین بخوانید: “پیشخوان بسیار حجیم”: دادگاه عالی درباره پاسخ دولت گجرات به آزادی 11 محکوم در پرونده تجاوز جنسی بیلکیس بانو

دولت ایالتی همچنین باید سوابق مربوط به غرامت پرداخت شده بر حسب ضمیمه قطعنامه دولت اول و نیز بر اساس قطعنامه دوم دولت را با درج تاریخ های مشخصی که در آن غرامت واقعاً به افراد پرداخت شده است، به کمیته ارائه کند. دادگاه دستور داد که مستحق آن باشد. همچنین اضافه کرد که دولت ایالتی همچنین فهرستی از قربانیانی که بر اساس هر دو قطعنامه دولت غرامت دریافت نکرده اند، ارائه خواهد کرد.

«دولت ایالتی غرامتی معادل 2 میلیون روپیه به وراث قانونی مفقودین ردیابی شده از این پس با بهره به میزان 9 درصد در سال از 22 ژانویه 1999، یعنی از انقضای دوره شش ماهه از تاریخ 22 ژانویه 2018 پرداخت خواهد کرد. دادگاه گفت: تاریخ مصوبه دوم دولت تا زمان پرداخت واقعی.

دادگاه در حال رسیدگی به دادخواستی برای پرداخت غرامت به افرادی بود که در شورش‌های بمبئی در سال 1992 مفقود شده‌اند و پرونده‌های مربوط به آنها بسته می‌شد. در دسامبر 1992 و ژانویه 1993، حدود 900 کشته، 168 نفر مفقود و حدود 2036 نفر مجروح شدند. بر اثر انفجارهای سریالی 12 اسفند 93، 257 نفر کشته و 1400 نفر مجروح شدند.

این دادخواست همچنین به دنبال اعلام این است که یک کارمند دولتی که بر اساس قانون کمیسیون تحقیق، 1952 مجرم / متهم شناخته شده است، می تواند به طور خلاصه اخراج شود. دادگاه عالی به دولت ایالتی دستور داد تا سریعاً تمام توصیه های کمیسیون در مورد اصلاحات در نیروی پلیس را که توسط آن پذیرفته شده بود، اجرا کند.

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما