عروسی های مجلل هندی بازگشته و بزرگتر از همیشه هستند

عروسی های هندی می توانند مناسبت های مفصلی باشند که اغلب چندین روز طول می کشد. اما شکستن سنت به دلیل همه‌گیری کووید-19 به این معنی بود که عروسی‌های صمیمی یا خانگی برای بسیاری عادی شد. اکنون، عروسی بزرگ هندی نه تنها بازگشته است، بلکه برای زوج‌هایی که امکاناتی برای میزبانی از امور عجیب و غریب دارند، بزرگ‌تر از همیشه است.

در سال گذشته، عروس‌ها، دامادهای سرشناس و خانواده‌های نخبه‌شان پروازهای چارتر کرده‌اند، گوندولا را به مهمانان کشتی در سراسر ونیز اجاره کرده‌اند، یک میدان ایتالیایی را برای صرف شام توسط یک سرآشپز ستاره‌دار میشلین خصوصی کرده‌اند و حتی میدان معروف کازینو در مونت را تعطیل کرده‌اند. کارلو برای یک مراسم

بر اساس گزارش کنفدراسیون همه بازرگانان هند، سازمان اوج جامعه تجاری هند، سال گذشته 3.2 میلیون عروسی تنها از نوامبر تا دسامبر برگزار می‌شد که حدود 3.75 تریلیون روپیه یا حدود 4.5 میلیارد دلار برای عروسی هند تولید کرد. صنعت – افزایش شدید از 2.5 تریلیون روپیه یا حدود 31 میلیارد دلار در سال 2019. CAIT گزارش داد که اکثریت عروسی ها در پایان سال گذشته 3657 دلار به 121902 دلار هزینه داشته اند.

اما کسانی هم هستند که خیلی بیشتر خرج می کنند. دویکا ناراین، طراح عروسی که مورد علاقه افراد مشهور هندی است، گفت که چنین مراسم عروسی برای حدود 250 تا 500 مهمان ممکن است از 1 میلیون دلار تا 5 میلیون دلار یا حتی بیشتر هزینه داشته باشد. خانم “دکور، جواهرات و سرگرمی برای مهمانان بیشتر هزینه می کنند.” ناراین گفت.

اکونومیک تایمز گزارش داد که یک عروسی دو روزه در یک هتل پنج ستاره در یک مکان درجه یک هند با ظرفیت 200 مهمان می تواند 365706 تا 609510 دلار هزینه داشته باشد. این مبلغ بسته به نیاز خانواده می تواند حتی بیشتر شود.

خوشنوما کاپادیا، مدیر ارشد بازاریابی آسیای جنوبی در ماریوت اینترنشنال، که دارای 137 ملک در هند است که نیمی از آنها به مراسم عروسی می‌پردازند، تقاضا برای رزرو عروسی افزایش یافته است.

خانم “هیچ تاثیری تورم بر بخش عروسی از نظر اندازه یا مقیاس ندارد.” کاپادیا در ایمیلی گفت. او افزود که ماریوت انتظار دارد درآمد عروسی در سال جاری از سال 2019 بین 20 تا 25 درصد افزایش یابد.

برخی از کارشناسان صنعت عروسی از این رشد به عنوان انتقام همه گیر یاد می کنند. واندانا موهان که با زوج‌های سرشناس هندی کار می‌کند و بنیان‌گذار شرکت طراحی عروسی و بک استیج پروداکشنز است که در دهلی نو مستقر هستند، می‌گوید: «زوج‌ها برای جشن گرفتن هیجان‌زده هستند و از این بابت عذرخواهی نمی‌کنند.

ویکرام مهتا، بنیانگذار Mpire Events، که بیش از 150 مراسم عروسی هندی را در سراسر جهان برنامه ریزی کرده است، افزود که میانگین هزینه برای این عروسی ها حدود 792 تا 913 دلار برای هر مهمان در روز برای عروسی 150 تا 200 نفر است. “این هزینه در محل برگزاری و ارائه دهندگان خدمات در روزهای عروسی است.” مهتا گفت. این شامل شلوار عروس، بلیط هواپیما یا لباس و جواهرات زوجین نمی شود.

در ماه اکتبر، آلیا گوپتا، 22 ساله، فارغ التحصیل روانشناسی در دهلی نو از دانشگاه تورنتو، و هارمن تانجا، 26 ساله، یک تاجر مستقر در بنگالورو، در Sofitel Bahrain Zallaq Thalassa Sea & Spa، هتلی مجلل در بحرین، ازدواج کردند. سیصد و پنجاه مهمان از سراسر جهان برای عروسی مقصد چهار روزه خود که شامل شش رویداد بود، پرواز کردند. خانم هر دوی ما خانواده های بزرگی داریم و مهم این بود که همه در جشن های ما شرکت کنند. گوپتا گفت.

سیذارت شارما، بنیانگذار House on the Clouds، یک شرکت عکاسی و فیلمبرداری عروسی مستقر در بنگالورو، گفت که سفر با 350 مهمان برای یک عروسی هندی غیرعادی نیست. برخی از زوج ها حتی با 500 تا 600 مهمان سفر می کنند. شارما، که تجارتش برای زوج های مشهور هندی مورد توجه بوده است. وی افزود: “دویست نفر به عنوان لیست مهمانان صمیمی در نظر گرفته می شود.”

آقای. شارما گفت که اخیراً درخواستی از یک خانواده سیاسی هندی برای یک مهمانی پذیرایی با 100000 شرکت کننده دریافت کرده است.

با وجود اندازه، صمیمیت بیشتری در نحوه برنامه ریزی این عروسی ها وجود دارد.

خانواده ها دیگر نیروی محرکه اصلی در تصمیم گیری عروسی نیستند. خانم “هر جزئیات با توجه به عروس و داماد شخصی سازی می شود – رنگ های مورد علاقه آنها، آهنگ ها، طراحان، غذاها، هنرمندان.” موهان گفت. “این باید به آنها مربوط باشد.”

Ketan Sawant، بنیانگذار A New Knot، یک شرکت مجلل عروسی و برنامه‌ریزی رویداد مستقر در بمبئی که چندین مراسم عروسی افراد مشهور و صنعتی را برنامه‌ریزی کرده است، گفت: تمرکز بر این نیست که به دنیا نشان دهید چقدر هزینه می‌کنید، بلکه تمرکز بر روی جزئیات است. در سطح خرد وقتی صحبت از مهمان‌نوازی و تجربه مهمان‌ها به میان می‌آید، خانواده‌ها هیچ چیزی را روی دست نمی‌گذارند.» این شامل رعایت ملاحظات غذایی مهمانان و ارائه امکاناتی مانند اتو بخار در اتاق‌های هتل می‌شود. او گفت: «برای عروسی‌های خارج از هند، تیم‌های ما چمدان‌ها را در فرودگاه مبدا جمع‌آوری کرده و آن‌ها را مستقیماً به اتاق‌های هتل در مقصد نهایی تحویل داده‌اند تا مهمانان بتوانند بدون دردسر سفر کنند.

بسیاری از زوج ها دوست دارند عروسی آنها یک جشن بزرگ باشد. خانم “ما یک مهمانی با مضمون دهه 1920 در لابی ترتیب دادیم، در حالی که مهمانان در حال ورود به هتل بودند، تا همه بتوانند از همان ابتدا در حال و هوای خود باشند.” موهان در مورد یکی از عروسی های اخیر گفت که او به برنامه ریزی کمک کرده است.

ام‌اس. گوپتا گفت که او و همسرش چندین هنرمند و مجری را رزرو کردند تا شرکت کنندگان را در طول چهار روز سرگرم کنند. او گفت: «این یک فضای خصوصی مانند کنسرت بود، و ما همه گروه‌های سنی را در نظر گرفتیم.»

غذا یکی دیگر از تمرکز اصلی این زوج بود. منوها شامل غذاهای محلی خاورمیانه و غذاهای مورد علاقه هندی است و برخی از سرآشپزهای ویژه از هند به آنجا می آیند. خانم “تمام پنیرهای مورد استفاده در منوهای ما نیز از هند آورده شده است، زیرا ما کیفیت خاصی را می خواستیم.” گوپتا افزود.

ام‌اس. موهان خاطرنشان کرد که عروسی های هندی در حالی که هنوز از نظر فرهنگی ریشه دارند جهانی و جهانی شده اند. او گفت: «امروزه زوج های هندی به خوبی سفر می کنند و به دقت تحقیق می کنند. “آنها بهترین مقصد را پیدا خواهند کرد – سرآشپزها، هنرمندان، شراب ها، هدایا – و آن را به رویداد خود خواهند آورد. زن و شوهری که با آنها کار کردیم از چندین بار دیدن کردند تا نوازندگان محلی را برای اجرای مراسم عروسی خود کشف کنند. یک عروس دیگر شخصاً قبل از نهایی کردن یکی از 15 مقصد در خارج از کشور بازدید کرد.

آقای. ساوانت افزود که زوج‌ها همچنین به دنبال هتل‌های شاخص و مکان‌های منحصر به فرد فراتر از سالن‌های ضیافت هستند تا تازگی بیشتری به آن‌ها اضافه کنند. او گفت: «برای عروسی مقصد در دوحه، یکی از رویدادها در موزه ملی قطر بود که کار آسانی نیست. «ما باید مجوزهای ویژه ای برای آن می گرفتیم. ما حتی با نهادهای دولتی و هیئت‌های گردشگری برای ورود به مکان‌های خاص کار می‌کنیم.»

اروپا در سال 2022 یک مقصد محبوب برای عروسی های هندی بود. شارما و خدمه اش از مراسم عروسی در پاریس عکس گرفتند. استانبول؛ توسکانی و ساحل آمالفی، هر دو در ایتالیا. برنامه سفر امسال شامل رم است. دریاچه کومو در ایتالیا؛ کانکون، مکزیک؛ و بوداپست

دیگر گزینه های محبوب خاورمیانه و جنوب فرانسه هستند. راجستان و گوا هنوز مکان های مورد توجه هند هستند. خانم خانم «اما زوج‌ها هر آنچه را که در دسترس است امسال می‌برند، زیرا بسیاری از مکان‌ها در حال حاضر فروخته شده‌اند». موهان گفت.

آقای. ساوانت پیش بینی می کند که افزایش عروسی های گران قیمت و جهانی هندی تا سال 2024 ادامه خواهد داشت.

اما در حالی که مراسم عروسی هندی در مقیاس و استعداد افزایش یافته است، خانم. موهان مایل است مکمل “بزرگ چاق” را که اغلب برای توصیف چنین امور مجللی استفاده می شود، بازنشسته کند. او گفت: «این فقط یک عروسی هندی است.

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما