تراس نخست وزیر بریتانیا در سخنرانی خود در سازمان ملل گفت: داستان سال 2022 مبارزه با آزادی است در برابر تجاوز |

ما باید برای دفاع از آرمان های سازمان ملل و تحقق آنها بجنگیم. تراس عصر سه شنبه در اولین سخنرانی خود در مناظره سطح بالای مجمع از زمان نخست وزیری گفت. او طرحی را پیشنهاد کرد که دوران جدیدی را در بریتانیا باز می کند و به طور گسترده تر، “اصول شکافی که زندگی ما را از روزهای تاریک جنگ جهانی دوم تعریف کرده اند” را درمان می کند.

در واقع، تنها چند روز پس از درگذشت ملکه الیزابت دوم، “صخره ای که بریتانیای مدرن بر روی آن ساخته شد”، فصل جدیدی در بریتانیا آغاز شد. خانم. تراس گفت که او امیدوار است که دوره جدید در زمان پادشاه چارلز سوم مبتنی بر مشارکت های جدید “و تعهد به امید و پیشرفت” باشد.

دموکراسی در مقابل خودکامگی

خانم خانم گفت: «این یک لحظه تفرقه‌انگیز در تاریخ این سازمان و در تاریخ آزادی است. تراس، مبین اصول دموکراسی، که به تنهایی می تواند توسعه اقتصادی و تحقق آرمان های شهروندان را تضمین کند. با این حال، خودکامه ها با خفه کردن آرزوها و خلاقیت هایی که برای رشد بلندمدت ضروری هستند، «بذر مرگ خود را می کارند».

نخست وزیر تاکید کرد که اولین هدف بلندمدت او برای بریتانیا دستیابی به رشد اقتصادی سالانه 2.5 درصدی برای ایجاد مشاغل با کیفیت و تامین مالی خدمات عمومی است. او همچنین از انعطاف پذیری انرژی بیشتر و وابستگی کمتر به رژیم های خودکامه برای تامین سوخت و مواد غذایی حمایت کرد، بنابراین اطمینان داد که شهروندان “… توسط کسانی که به دنبال سلاح درآوردن اقتصاد جهانی هستند، گروگان نخواهند شد.”

این و تلاش‌های دیگری که او قصد داشت انجام دهد، بخشی از پاسخ کشورش به آنچه که او آن را «مبارزه‌ای واقعی بین دموکراسی‌ها و خودکامگی‌ها در جهان می‌دانست» خواهد بود. ما باید این کار را با هم انجام دهیم تا بتوانیم مشارکت های جدیدی را حول کار تعمیق پیوندها با دموکراسی های همکار و ایجاد روابط جدید اقتصادی و امنیتی ایجاد کنیم.”

“قدرت هدف جمعی”

“پاسخ بین المللی به [the war in] اوکراین نشان داده است که چگونه می توانیم اقدامات دیپلماتیک و حمایت نظامی سریع ارائه دهیم. نخست‌وزیر گفت: «قدرت هدف جمعی که اتفاقاتی را برای اوکراین انجام داده است باید به شیوه‌ای هماهنگ‌تر برای عقب راندن رژیم‌های خودکامه استفاده شود. باید برای حمایت از آنها حرکت کند و به عنوان نوعی “ناتوی اقتصادی” عمل کند.

او ادامه داد که “هیچ کس روسیه را تهدید نمی کند، اما همانطور که ما ملاقات می کنیم، از سلاح های وحشیانه برای کشتن مردم استفاده می شود”. زنان مورد تجاوز قرار می گرفتند و خانواده ها از هم می پاشیدند. وی با محکوم کردن اظهارات اخیر رهبر روسیه به عنوان تلاشی مذبوحانه برای توجیه شکست‌های فاجعه‌آمیز… با ادعاهای جعلی‌تر و تند تندتر گفت: «پوتین در تلاش است تا ردای دموکراسی را برای رژیمی بدون حقوق یا آزادی ادعا کند. تهدیدات».

با این حال، اتحاد بین‌المللی علیه تجاوز روسیه قوی بود، زیرا از جمله دلایل دیگر، «اوکراین نه تنها از ارزش‌های خود، بلکه از امنیت و ارزش‌های کل جهان دفاع می‌کند». نخست وزیر تراس گفت: “اکنون زمان اقدام – در همه جبهه ها” است تا این قدرت جمعی هدف را تقویت کنیم و به سهم خود، بریتانیا سه درصد از تولید ناخالص داخلی خود را تا سال 2030 به دفاع اختصاص خواهد داد.

«در مواجهه با تجاوزات فزاینده، ما نشان داده‌ایم که قدرت عمل و عزم راسخ داریم. اما این نباید یکباره باشد. این باید دوره جدیدی باشد که در آن ما به خود، شهروندان و این نهاد متعهد می شویم که هر کاری که لازم باشد برای مردم خود و دفاع از ارزش های خود انجام خواهیم داد. تراس بیان کرد.

وی در پایان گفت: داستان سال 2022 می‌توانست این باشد که یک دولت مستبد تانک‌های خود را بر روی مرز یک همسایه صلح‌آمیز بغلتد و مردم خود را تحت سلطه خود درآورد. در عوض، این داستان مبارزه با آزادی است.»

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما