نظر: آنچه برای جمهوری‌خواهان برای کنار گذاشتن ترامپ لازم است؟

یادداشت ویراستار: جولیان زلیزر، تحلیلگر سیاسی CNN، استاد تاریخ و روابط عمومی در دانشگاه پرینستون است. او نویسنده و ویراستار 24 کتاب از جمله “ریاست جمهوری دونالد جی. ترامپ: اولین ارزیابی تاریخی” است. او را در توییتر دنبال کنید @julianzelizer. نظراتی که در این تفسیر بیان شده نظر خود اوست. نظرات بیشتر را در CNN مشاهده کنید.



CNN

اختلاف عمومی بین سناتور فلوریدا ریک اسکات، که ریاست کمیته ملی سناتورهای جمهوری خواه را بر عهده دارد، و میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، بحث های جاری در حزب جمهوری خواه را در مورد اینکه حزب تا چه حد باید پیش برود تا به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا رسیدگی کند و نقش او به عنوان پادشاه را ارتقا دهد، برجسته کرده اند.

ماه گذشته، مک کانل اذعان کرد که حزب جمهوری خواه شانس بیشتری برای به دست آوردن کنترل مجلس نمایندگان نسبت به سنا دارد و به کیفیت نامزدها اشاره کرد که برخی از آنها را ترامپ تایید کرد و اسکات در جذب نیرو نقش داشت. مک کانل گفت: “مسابقات سنا فقط متفاوت است – آنها در سراسر ایالت هستند، کیفیت نامزدها ارتباط زیادی با نتیجه دارد.”

اسکات سپس در هفته گذشته مقاله ای را در واشنگتن اگزمینر منتشر کرد و اعضای حزب جمهوری خواه را که «نامزدهای جمهوری خواه ما را در مورد آشغال صحبت می کردند» مورد انتقاد قرار داد. وی افزود: “این یک اقدام بزدلانه شگفت انگیز است و در نهایت خیانت به آرمان محافظه کارانه است.” (اسکات بعداً انکار کرد که هدفش مک کانل بوده است.)

اگرچه اسکات در کنار نامزدهای خود می ایستد، اما بسیاری از مفسران با مک کانل موافق هستند، و استدلال می کنند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، خود را در میان دوره ای وارد کرده و از چندین نامزد بی تجربه و نامناسب حمایت کرده است که اکنون در تلاش برای پیشروی هستند. کمپین مهمت اوز علیه ستوان. فرماندار جان فترمن در پنسیلوانیا در حال تزلزل است، هرشل واکر، ستاره سابق فوتبال، با سناتور کنونی درگیر تنبلی است. رافائل وارناک از جورجیا و نویسنده پرفروش جی دی ونس کمپینی با دید کم در اوهایو اجرا کرده است.

عادات خرج کردن اسکات نیز مفید نبوده است. به گزارش نیویورک تایمز، علیرغم محموله‌های بسیار زیاد در اوایل، NRSC اکنون به دلیل هزینه‌های بیش از حد در تلاش برای یافتن اهداکنندگان آنلاین جدید با کمبود بودجه مواجه است – سرمایه‌گذاری که نتیجه نداده است. (سخنگوی NRSC از این استراتژی دفاع کرد و گفت: “این راهبرد کار می کند.”)

اختلاف نظر بین اسکات و مک کانل نشان می دهد که چه چیزی رهبر اقلیت سنا را هدایت می کند و چه چیزی ممکن است در نهایت منجر به تغییر در حزب جمهوری خواه شود.

مک کانل، یک تاکتیک دان چیره دست که در طول مبارزات انتخاباتی 2016 ترامپ را مورد انتقاد قرار داد، با همکاری نزدیک با رئیس جمهور سابق، هنگامی که او در کاخ سفید بود، بسیاری از تماشاگران را شگفت زده کرد. اما حقیقت این است که مک کانل همیشه به دنبال قدرت حزبی بوده است و تصمیم اخیر او برای جدایی از ترامپ ممکن است ناشی از این احساس رو به رشد باشد که رئیس جمهور سابق مسئولیتی بزرگتر از ارزش اوست.

مک‌کانل بخشی از نسلی از جمهوری‌خواهان است که توسط حزب‌گرایی شکل گرفته‌اند که نیوت گینگریچ در دهه 1980 معروف شد. نیازهای حکومت داری و سلامت نهادهای دموکراتیک ما به تدریج به یک رویکرد بدون حفاظ برای جنگ حزبی تبدیل شد. تقریباً هر چیزی قابل تحمل بود اگر نتایج به جمهوری‌خواه کمک کند قدرت سیاسی را به دست آورد و حفظ کند. چیزی که این رویکرد را رادیکال کرد این نبود که قدرت حزبی مهم بود – این همیشه بخشی از سیاست کشور ما بوده است – بلکه این بود که حزب تا چه حد مایل بود برای رسیدن به این هدف پیش برود.

ماجرای ریاست جمهوری ترامپ هم همین بود. صرف نظر از کاری که ترامپ به عنوان رئیس جمهور انجام داد، اکثر جمهوری خواهان در طول چهار سال ریاستش از او حمایت کردند – تا حد زیادی به این دلیل که او از حمایت قوی در میان رای دهندگان قرمز برخوردار بود. حتی پس از آن که مک‌کانل در محکومیت نقش ترامپ در حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا سخنرانی کرد، او از این انتقاد عقب نشینی کرد و گفت در صورتی که رئیس‌جمهور سابق نامزد حزب جمهوری‌خواه شود در سال 2024 از ترامپ حمایت خواهد کرد.

اما ترامپ تنها تا زمانی برای مک‌کانل مفید است که رئیس‌جمهور سابق توانایی ارائه آرای جمهوری‌خواهان را داشته باشد – و این در نهایت چیزی است که زیربنای مناقشه مک‌کانل و اسکات است. با وجود چند کرسی سنا در سالی که باید برای جمهوری‌خواهان به راحتی پیروز شود، مک‌کانل احتمالاً استراتژی حزب جمهوری‌خواه را در آینده بازنگری می‌کند.

این لحظه مهمی است. بسیاری از آمریکایی‌هایی که معتقدند دموکراسی زمانی سالم‌تر است که دو حزب با قوانین سنتی حاکمیت بازی می‌کنند، بارها این سوال را مطرح کرده‌اند که چه چیزی برای تغییر جمهوری‌خواهان لازم است.

پاسخ روشن است. برای اینکه جمهوری خواهانی مانند مک کانل پا به جلو بگذارند و از حزبش بخواهند رویکرد جدیدی اتخاذ کند، به یک سری ضررهای بزرگ نیاز دارد که دموکرات ها را در کنترل کنگره و کاخ سفید نگه می دارد.

اما تا زمانی که مشخص نشود که ترامپ وزنه‌ای است که جمهوری‌خواهان را به سمت پایین می‌کشد، ما چیزی بیش از گهگاه از جمهوری‌خواهانی مانند مک‌کانل نخواهیم شنید. و تا زمانی که این احساس وجود نداشته باشد که کل حزب باید مسیر خود را تغییر دهد، جایگزین محتمل این است که تعداد بیشتری از سیاستمداران مانند Gov را ببینیم. ریک دیسانتیس از فلوریدا یا سن. تام کاتن از آرکانزاس که مظهر نسخه‌های صیقلی‌تر رئیس‌جمهور سابق است.

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما