2022 به عنوان یکی از گرم ترین سال های ثبت شده تایید شد: WMO

در یک هشدار، آژانس همچنین توضیح داد که سال 2022 بود برای هشتمین سال متوالی دمای جهانی حداقل یک درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن بود، با افزایش غلظت گازهای گلخانه ای و گرمای انباشته شده تغذیه می شود.

تاثیر لا نینا

اثر خنک کنندگی پدیده لانینا – که اکنون در سومین سال خود قرار دارد – مانع از آن شد که سال 2022 گرم ترین سال باشد.

این تاثیر خنک کننده کوتاه مدت خواهد بود و روند گرمایش طولانی مدت را معکوس نخواهد کرد WMO هشدار داد که به دلیل سطوح بی سابقه گازهای گلخانه ای به دام انداختن گرما در اتمسفر ما، 60 درصد احتمال وجود دارد که لانینا تا مارس 2023 ادامه داشته باشد و به دنبال آن شرایط “ENSO-خنثی” (نه ال نینو و نه لا) وجود دارد. نینا).

صرف نظر از لانینیا، سال 2022 همچنان با بلایای آب و هوایی چشمگیر مرتبط با تغییرات آب و هوایی، از سیل فاجعه بار در پاکستان، موج گرمای مرگبار در چین، اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی، و خشکسالی و فلاکت بی امان برای میلیون ها نفر در شاخ آفریقا همراه بود.

در اواخر دسامبر، طوفان‌های شدید نیز در مناطق وسیعی از آمریکای شمالی شروع شد و بادهای شدید، برف سنگین، سیل و دمای پایین را به همراه آورد.

رئیس WMO: روی آمادگی سرمایه گذاری کنید

این شرایط اضطراری جان و معیشت بسیار زیادی را گرفته است امنیت و زیرساخت سلامت، غذا، انرژی و آب را تضعیف کردپروفسور پتری تالاس، دبیر کل WMO، که از همه کشورها خواست تا آمادگی خود را برای رویدادهای شدید آب و هوایی افزایش دهند، گفت.

“امروز تنها نیمی از 193 عضو (سازمان ملل متحد) خدمات هشدار اولیه مناسبی دارندرئیس WMO توضیح داد که منجر به خسارات اقتصادی و انسانی بسیار بالاتری می شود. همچنین شکاف های بزرگی در مشاهدات اولیه آب و هوا در آفریقا و ایالت های جزیره ای وجود دارد که تأثیر منفی زیادی بر کیفیت پیش بینی های آب و هوا دارد.

تجزیه و تحلیل داده ها توسط آژانس سازمان ملل متحد نشان داد که میانگین دمای جهانی در سال 2022 حدود 1.15 درجه سانتیگراد (34.07 فارنهایت) بالاتر از سطح قبل از صنعتی (1850-1900) بوده است. این در مقایسه با 1.09 درجه سانتیگراد (33.96F) از سال 2011 تا 2020 است و نشان می دهد که گرمایش طولانی مدت هیچ نشانه ای از توقف را نشان نمی دهد.

رویکرد علمی

از دهه 1980، هر دهه گرمتر از دهه قبل بوده است. انتظار می رود این امر ادامه یابدآژانس سازمان ملل متحد گفت که گرم ترین هشت سال از سال 2015 تاکنون بوده است و سال های 2016، 2019 و 2020 سه سال اول را تشکیل می دهند. WMO توضیح داد: یک رویداد فوق العاده قوی ال نینو در سال 2016 رخ داد که به ثبت دمای جهانی کمک کرد.

برای رسیدن به یافته های خود، آژانس سازمان ملل مجموعه داده های آب و هوا را از اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA)، موسسه مطالعات فضایی گودارد ناسا (NASA GISS) گردآوری و مقایسه کرد. مرکز هدلی اداره هواشناسی بریتانیا و واحد تحقیقات اقلیمی دانشگاه آنگلیا شرقی (HadCRUT). گروه زمین برکلی، مرکز اروپایی پیش‌بینی‌های هوای متوسط ​​و سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک. و آژانس هواشناسی ژاپن (JMA).

WMO گفت: میلیون‌ها رصد هواشناسی و دریایی از جمله از ماهواره‌ها استفاده شد و افزود که ترکیب مشاهدات با مقادیر مدل‌سازی شده تخمین دما را ممکن می‌سازد.در هر زمان و در هر مکان در سرتاسر جهان، حتی در مناطق پراکنده مانند مناطق قطبی.”

WMO همچنین نسبت به اهمیت دادن بیش از حد به رتبه بندی سال های فردی هشدار داد، زیرا “تفاوت دما بین چهارمین و هشتمین سال گرم نسبتاً کم است“.

WMO

WMO

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما