فرارو | قرص های معجزه آسا برای آنفولانزا

آنفولانزا این روزها گریبان جوانان را گرفته است و علائم آن کسانی را که به آن مبتلا هستند آزار می دهد. این بیماری علاوه بر درمان و ارجاع به مراکز درمانی در منزل با کمک طب سنتی قابل درمان است.

به گزارش فارس، آنفلوآنزا این روزها گریبانگیر نوجوانان شده است و علائم آن، مبتلایان را آزار می دهد. این بیماری علاوه بر درمان و ارجاع به مراکز درمانی در منزل با کمک طب سنتی قابل درمان است.

درمان گیاهی آنفولانزا

طب سنتی راهکارها و اقداماتی را برای افزایش مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری توصیه می کند. این اقدامات مبتنی بر استفاده از گیاهان به اشکال مختلف مانند چای یا روغن های گیاهی است.

چای گیاهی یا دمنوش گیاهی ترکیبی از گیاهان دارویی است که خواص درمانی دارند. متخصصان طب سنتی این گیاهان و اثرات درمانی آنها را شناسایی کرده و به بیماران مبتلا به آنفولانزا توصیه می کنند.

در اینجا چند نمونه از دمنوش های گیاهی مفید برای آنفولانزا آورده شده است.

درمان آنفولانزا با زنجبیل

زنجبیل حاوی موادی با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می تواند از بدن در برابر عوامل بیماری دفاع کند. نوشیدن روزانه دو لیوان چای زنجبیل تازه می تواند علائم دیگر آنفولانزا را بهبود بخشد و احتقان بینی و گلو را از بین ببرد.

درمان آنفولانزا با چای سبز

چای سبز خواص زیادی مانند کاهش فشار خون و کاهش وزن دارد. با این حال، وجود آنتی اکسیدان ها به طور خاص می تواند درمان بسیار مناسبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان آنفولانزا باشد. چای سبز حاوی مواد شیمیایی است که اثر مهاری بر روی ویروس آنفولانزا دارد.

درمان آنفولانزا با میخک

میخک باعث باز شدن ریه ها می شود و از این طریق می تواند وضعیت بیماران مبتلا به آنفولانزا را بهبود بخشد تا به راحتی نفس بکشند.

درمان آنفولانزا با چای بادرانجو

گیاه خیار با خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی از بدن در برابر عوامل بیماری دفاع می کند. این گیاه ویتامین C زیادی دارد و می تواند از بدن محافظت کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

درمان آنفولانزا با چای نعناع

چای نعناع یکی از موثرترین دمنوش ها برای از بین بردن ویروس ها و عوامل بیماری زا است. این جوشانده علاوه بر رفع علائم احتقان و تقویت بدن می تواند اسهال و استفراغ ناشی از آنفولانزا را نیز درمان کند.

درمان آنفولانزا با اکالیپتوس

برگ های اکالیپتوس در کاهش تب بسیار موثر است و می تواند به طور موثر آنفولانزا را درمان کند. یک متخصص طب سنتی مصرف روزانه جوشانده اکالیپتوس را برای بیماران مبتلا به آنفلوآنزا توصیه می کند.

درمان آنفولانزا با چای دارچین

درمان آنفلوانزای خانگی با چای و دارچین یک درمان موثر است. زیرا دارچین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و می تواند عامل بیماری را از بین ببرد.

نکات مهمی که در استفاده از دمنوش های گیاهی باید رعایت شود:

1- در صورت بارداری حتما قبل از مصرف با پزشک خود تماس بگیرید و از بی خطر بودن دارو برای مادر باردار و جنین اطمینان حاصل کنید.

2- بخارپز را در کتری بخار غیرمستقیم یا روی کباب پز گرم کنید و مراقب باشید که جوش نیاید.

3- برای تهیه دود با ترکیب چند گیاه، دقت کنید که هیچ گونه تداخلی بین آن گیاهان وجود نداشته باشد.

4- اگر از داروی خاصی استفاده می کنید در مورد دمنوش های گیاهی که با دارو تداخلی ندارند با پزشک خود مشورت کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

علائم حاد مانند سرفه، آبریزش بینی و گرفتگی بینی، سپس بالای 38 درجه سانتیگراد را می توان از علائم آنفولانزا در نظر گرفت. این علائم با درمان خانگی آنفلوانزا در مراحل اولیه بیماری ناپدید می شوند.

اما اگر علائم بهبود نیافت و تب باقی ماند، احساس درد در قفسه سینه، لرز یا تعریق، مشاهده خون یا مخاط در مدفوع و یا حتی مشکلات تنفسی داشتید، باید در اسرع وقت به متخصص ریه مراجعه کنید. .

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما