(عکس) جسد چنگیز خان پس از قرن ها؟

باستان شناسان بر این باورند که پس از مدت ها تحقیق و پژوهش، سرانجام موفق به کندن مقبره چنگیز خان مغول شدند.

به گزارش گجت نیوز، کارگران ساختمانی که در حال ساخت جاده ای در نزدیکی رودخانه اونون در استان خانتی مانسیسک مغولستان بودند، ناگهان انبوهی را کشف کردند که حاوی بقایای بسیاری از سنگ های کوچک بود که ممکن است استخوان های باستانی انسان باشد. کارشناسان پزشکی قانونی و باستان شناسان به این مکان فراخوانده شدند و طی بررسی های انجام شده توسط آنها مشخص شد که قدمت این مقبره سلطنتی مغولستان به قرن سیزدهم می رسد و دانشمندان احتمال می دهند متعلق به چنگیز خان باشد.

(عکس) جسد چنگیز خان پس از قرن ها؟

چنگیز خان مغول که نام اصلی او تاموچین بود، در واقع خان از قبایل مغول و یک رئیس جنگ در زمان خود بود. او توانست قبایل مغول را متحد کند و سپس با فتح بخشهای وسیعی از آسیا مانند چین، روسیه و اروپای شرقی به امپراتوری مغول پایان داد.

افسانه های مربوط به مقبره چنگیز خان مغول

در زمان زندگی چنگیزخان، بیشتر اوقات، اعتقادات مذهبی یا خرافات، حاکمان را در مکان‌هایی مخفی نگه می‌داشت و آنها را در مکان‌های دور دفن می‌کردند. این عقیده مغول ها از همین موضوع سرچشمه می گیرد که معتقد بودند تشییع جنازه حاکم حتی پس از مرگ نیز قدرت الهی خود را از دست نمی دهد و به همین دلیل جسد حاکم را باید در جایی دفن کرد که امکان دسترسی به آن وجود ندارد. هر کس.

بر اساس این باورها و مجموعه ای از افسانه های باستانی، باستان شناسان بر این باورند که چنگیز خان از نزدیکان خود خواسته است که او را پس از مرگش بدون هیچ علامت و نشانه خاصی در خاک دفن کنند. طبق این افسانه، پس از آن، بردگان سازنده مقبره و سربازانی که همراه آنها بودند، همگی کشته شدند تا مقبره چنگیزخان مغول را پنهان کنند. از این رو تنها چند تن از بستگان باقی ماندند که از محل دقیق آرامگاه اطلاع داشتند.

(عکس) جسد چنگیز خان پس از قرن ها؟

این احتمال وجود دارد که نزدیکان چنگیز خان نیز او را در مخفیانه دفن کرده باشند. مکان نامعلوم مقبره چنگیزخان مغول دقیقاً به همین موضوع مربوط می شود. اما اخیرا با این کشف جدید بالاخره محل دفن پیدا شده است. گروهی از دانشمندان وابسته به دانشگاه پکن به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از اسکلت های مدفون شده در بالای سازه احتمالا مربوط به بردگانی است که مقبره را ساخته اند و سپس برای حفظ راز مقبره چنگیزخان نیز دفن شده اند. .

بقایای دوازده اسب نیز در این مکان یافت شد که احتمالاً طبق آداب و رسوم برای همراهی خان بزرگ در سفر تا مرگ قربانی شده اند. در مجموع 68 اسکلت نیز پیدا شد که شامل بقایای اسکلت یک مرد بلند قد و شانزده اسکلت زن بود. در این میان صدها اثر هنری، طلا و نقره و هزاران سکه نیز در مقبره چنگیز خان مغول شناسایی شد.

فرض بر این است که این زنان همسران و کنیزهای خان بوده اند که برای همراهی چنگیز در زندگی پس از مرگ وی قربانی شده اند. تعداد گنج‌های مدفون، اسکلت‌های حیوانات و انسان‌ها بلافاصله باستان‌شناسان را به این فکر انداخت که این مکان محل دفن یک کاخ واقعاً قدرتمند جنگ مغول است.

(عکس) جسد چنگیز خان پس از قرن ها؟

پس از انجام طیف گسترده ای از آزمایش ها و تجزیه و تحلیل ها، آنها توانستند تایید کنند که استخوان های باقی مانده متعلق به مردی بین 60 تا 75 سال و مربوط به سال های 1215 و 1235 میلادی است. به نظر می رسد قدمت، تاریخ، موقعیت و ساخت این مکان موید این است که مقبره واقعاً مربوط به چنگیز خان است!

اهمیت تاریخی غیرقابل انکار است چنگیزخان این کشف مدرن را به یکی از مهم ترین اکتشافات تاریخ باستان شناسی تبدیل کرده است. چنگیز امپراتور بزرگی بود که در طول زندگی خود بیش از 31 میلیون کیلومتر مربع زمین را فتح کرد. علاوه بر فتوحات او، میراث او شکل های مختلفی به خود گرفته است و هنوز هم می توان آن را یافت و او را به یکی از تأثیرگذارترین مردان تاریخ بشر تبدیل کرد.

او همچنین شرق و غرب را از طریق ایجاد جاده ابریشم به هم متصل کرد، مسیر تجاری که قرن ها به شبکه اصلی تجارت و انتقال فرهنگی در اوراسیا تبدیل شد و باقی ماند و تعاملات سیاسی و اقتصادی بین تمدن ها را از دور باز کرد. چنگیز خان تعدادی از نوادگان دارد. زیرا برخی مطالعات ژنتیکی نشان داده است که او می تواند جد مستقیم یک نفر از هر 200 نفر زنده امروزی باشد. فقط در مغولستان حدود 200000 نفر از 2 میلیون نفر در این کشور می توانند از نوادگان چنگیز خان باشند!

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما