دکتر کامیلا ولیوا مدتهاست در سایه ورزش کار کرده است

بیش از هشت ماه پس از اینکه کامیلا والیوا، اسکیت باز روسی، به دلایل اشتباه به یکی از بزرگترین داستان های بازی های پکن تبدیل شد، معمای پشت تست دوپینگ ناموفق او که المپیک را پوشانده بود، حل نشده باقی مانده است.

چگونه و چرا والیوا، که در آن زمان 15 سال داشت، چند هفته قبل از المپیک، آزمایش داروی ممنوعه قلب مثبت شد؟ روز سه شنبه، مقامات جهانی مبارزه با دوپینگ، موضوع را از مقامات روسی که آنها را به تعویق انداختن متهم کردند، گرفتند و مستقیماً به دادگاه حکمیت ورزش ارسال کردند.

بیشتر توجهات روی مربی سرسخت والیوا، اتری توتبریدزه، متمرکز شده است، که پس از عملکرد ضعیف این نوجوان در مسابقه انفرادی در پکن، والیوا را در تلویزیون زنده سرزنش کرد و هر گونه نقشی در دوپینگ را رد کرد.

اما پزشک تیم، فیلیپ شوتسکی، کمتر شناخته شده و مطمئناً مورد توجه محققان قرار می گیرد، که سابقه استفاده از داروهای تقویت کننده عملکرد را دارد.

او به رسانه های خبری روسی گفته است که پس از پکن راه خود را با توتبریدزه جدا کرده است و می گوید که او نیز مانند دیگران کنجکاو است که چگونه یک داروی ممنوعه در سیستم Valieva به پایان رسیده است. .

وقتی از او پرسیده شد که آیا به والیوا یا سایر اسکیت بازان روسی موادی برای بهبود عملکرد آنها داده است، دکتر. شوتسکی این هفته در ایمیلی به نیویورک تایمز نوشت که “شواهدی مبنی بر استفاده از چیزی ندیده است.”

او نوشت: «برای اینکه یک ورزشکار به خوبی آماده شود، باید او را دوست داشت و بس.

تابستان امسال، دکتر. شوتسکی به هفته نامه روسی Literaturnaya Gazeta گفت که هر پزشک، مربی یا ورزشکاری که در صورت قطعی بودن آزمایش دارو از داروهای ممنوعه استفاده می کند، از نظر روانی آشفته است.

دکتر. شوتسکی ادامه داد: «تنها دوپینگی که به کامیلا دادم، یک کپی از نقاشی «دختری روی توپ» پیکاسو بود. توسط یکی از دوستان هنرمندم نقاشی شده است. من رسما این “دوپینگ” را به رسمیت می شناسم. امیدوارم به او کمک کرده باشد.»

دکتر. شوتسکی سال ها از نزدیک با اسکیت بازان توتبریدزه کار کرد و همچنان پزشک تیم ملی روسیه است. او مدت‌هاست که در کنار اسکیت بازان جوانش در مسابقات و پیست‌های تمرین حضور دائمی داشته است، و حضور یک پزشک به‌طور علنی در این ورزش باعث افزایش ابروها شده است.

تراویس تایگارت، مدیر اجرایی آژانس ضد دوپینگ ایالات متحده، هفته گذشته در مصاحبه ای گفت: “نگرانی و دقت در مورد اطرافیان یک ورزشکار تنها زمانی افزایش می یابد که یک خردسال درگیر باشد، به دلایل واضح.” در مورد پرونده ولیوا کسانی که مواد مخدر را در اختیار ورزشکاران قرار دادند یا تشویق به مصرف آن کردند باید پاسخگو باشند.»

دکتر. شوتسکی به عنوان یک متخصص بیهوشی آموزش دیده است، اما در دنیای ورزش، او در میان پزشکان تیم – از جمله پزشکان دوچرخه سواری و دویدن – است که به یافتن نقاط ضعف در قوانین ضد دوپینگ معروف هستند تا ورزشکارانشان بتوانند برتری پیدا کنند.

با این حال، او اصرار دارد که اسکیت بازان با داروها یا روش های افزایش دهنده عملکرد کمکی نخواهند کرد.

او در گفت‌وگو با Literaturnaya Gazeta گفت: اسکیت‌سازی بدنسازی نیست، و افزود که اسکیت بازها باید قدرت، سرسختی و هماهنگی را با هم ترکیب کنند، اما دوپینگ تنها یکی از این متغیرها را افزایش می‌دهد.

در ایمیلی این هفته، دکتر. شوتسکی نوشت که اسکیت بازان روسی برای موفقیت نیازی به “معجزه” ندارند زیرا فرهنگ، تمرین و تغذیه آنها به بااستعدادترین ورزشکاران نقشه بهترین شدن را می دهد.

اینکه آیا دکتر شوتسکی یا هر کس دیگری در آزمایش مثبت والیوا دخیل هستند، هنوز مشخص نشده است. آژانس ضد دوپینگ روسیه، معروف به Rusada، ماه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتیجه پرونده Valieva را فاش نمی‌کند و اعتراضات فوری مقامات جهانی ضد دوپینگ را به دنبال داشت و اکنون پرونده را برای نهایی شدن به دادگاه داوری ورزش ارسال کرده‌اند. حکم می کند.

مطمئناً هر تصمیم روسیه به هر حال در دادگاه تجدید نظر می شود و انتظار برای نتایج رسمی مسابقات اسکیت بازی تیم المپیک را بیشتر می کند. ولیوا روس ها را به مقام اول رساند، اما پس از علنی شدن آزمون ناموفق او، مراسم مدال متوقف شد. ایالات متحده در آن رقابت ها دوم شد و ژاپن سوم شد.

در اشاره ای به واکنش فدراسیون اسکیت روسیه به درخواست تجدیدنظر برای محرومیت والیوا، در صورتی که به تنهایی او را محروم نکند، قانونگذاران روسی لایحه ای را به پارلمان ارائه کردند که به دنبال لغو هرگونه تصمیم دادگاه داوری ورزش در مورد روسیه است. ورزشکاران

تایگارت در مورد پرونده ولیوا گفت: “این یک پرونده ساده است که باید ظرف چند روز انجام می شد، اما هنوز به پایان رسیده است.”

به گفته یکی از مقامات کمیته بین المللی المپیک، توضیح اولیه والیوا برای آزمایش ناموفق خود این بود که ممکن است ناشی از آلودگی باشد، احتمالاً از داروهای قلبی که پدربزرگش مصرف می کرده است. از آن زمان، دکتر. او در مصاحبه خود با روزنامه Literaturnaya Gazeta گفت که شوتسکی ساعت ها با مقامات مواد مخدر روسیه مصاحبه کرده است. او گفت که “مجموعه ای از حقایق شرایطی را ارائه کرده است که ممکن است انگیزه و قصد سوء احتمالی را تعیین کند.”

او این هفته در ایمیلی گفت که انگیزه پرونده مهمترین چیز است و باور نمی کند که ولیوا انگیزه ای برای استفاده از داروی قلب داشته باشد.

در سراسر Dr. در دوران حرفه ای شوتسکی، او یک قدم جلوتر از مقامات ضد دوپینگ باقی مانده است و راه هایی برای بهبود عملکرد ورزشکاران خود ایجاد کرده است که به زودی غیرقانونی خواهد بود یا در یک مورد قبلاً چنین بود.

در سال‌های قبل از پیوستن به برنامه اسکیت، او تزریق‌های داخل وریدی ممنوعه را به پاروزن‌های روسی ارائه کرد و پس از انکار ارتباطش با این روش، دو سال تعلیق دوپینگ شد.

در سال 2010، او کار خود را با تیم اسکیت نمایشی روسیه آغاز کرد و به دنبال راه هایی برای شناسایی و رسیدگی به نشانگرهای بیولوژیکی خستگی بود. او با ورزشکاران به مسابقات سفر کرد تا در عملکرد و مدیریت درد به آنها کمک کند و نتایج تیم زیر نظر او حیرت انگیز بوده است.

در المپیک 2014 سوچی، اسکیت بازان روسی بهترین عملکرد خود را در بازی های زمستانی ارائه کردند و پنج مدال را کسب کردند. همچنین این اولین باری بود که یک زن روسی مدال طلای المپیک انفرادی را در این ورزش کسب کرد.

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ بعداً روسیه را از مسابقات ورزشی بین‌المللی منع کرد، زیرا به این نتیجه رسید که این کشور یک طرح دوپینگ گسترده و تحت حمایت دولت را در سوچی سازماندهی و اجرا کرده است. دکتر. شوتسکی مستقیماً در آن دخالت نداشت.

همچنین در سال 2014، دکتر. شوتسکی از جمله پزشکان و دانشمندان روسی بود که برای ثبت اختراع یک روش غیر متعارف افزایش عملکرد درخواست داد: روشی بسیار مؤثر برای استنشاق گاز زنون که در آن زمان شکل قانونی افزایش عملکرد بود.

در درخواست ثبت اختراع، دکتر. شوتسکی گفت: هنگامی که ورزشکاران ترکیبی از زنون و اکسیژن را استنشاق می‌کردند، اثراتی ایجاد می‌کرد که به آنها کمک می‌کرد تا عملکرد بهتری داشته باشند، از جمله حذف استرس و اضطراب، افزایش تمرکز، افزایش توانایی تحمل فعالیت‌های فیزیکی شدید و تسریع بهبودی. این روزنامه همچنین می‌گوید که میل ورزشکاران به تمرین و اراده برای برنده شدن را افزایش می‌دهد.

این روش بر روی قایقرانان با کارایی بالا آزمایش شد تا میزان تستوسترون را افزایش دهد.

در سال 2014، پخش کننده تلویزیون آلمانی WDR گزارش داد که زنون بر روی ورزشکاران روسی در ورزش ها و مسابقات مختلف، از جمله در بازی های 2004 آتن تا بازی های 2014 سوچی، استفاده شده است و این روش با افزایش تعداد گلبول های قرمز یک ورزشکار، استقامت را افزایش می دهد.

ظرف چند ماه، آژانس جهانی ضد دوپینگ استفاده از گاز زنون را ممنوع کرد.

دکتر. شوتسکی، که در یک بیمارستان جانبازان در روسیه کار می کند، از یک پزشک ورزشی معمولی دور است: تخصص فوق العاده او در بیهوشی، reanimatology است، علمی که هدف آن احیای افرادی است که از نظر بالینی مرده اند، به این معنی که گردش خون آنها متوقف شده و تنفس آنها متوقف شده است. . در مقابل، دکتری که با تیم اسکیت نمایشی ایالات متحده سفر می کند، الن جمینیانی است که در پزشکی ورزشی و ارتوپدی تخصص دارد.

دکتر. کمک های اصلی شوتسکی به احیا در حوزه فناوری های پزشکی حاشیه ای “چشمه جوانی” توسعه یافته در اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده است. دکترای او پایان نامه و تحقیقات بعدی در مورد تابش خون با لیزر داخل وریدی روشی را توصیف می کند که به بیماران جراحی که استرس اکسیداتیو را تجربه می کنند و بهبود بهبودی کمک می کند.

آژانس جهانی ضد دوپینگ تشخیص داد که این روش یک روش غیردارویی دستکاری خون است و آن را ممنوع کرد.

از آنجایی که دکتر شوتسکی شروع به کار با اسکیت بازان تحت آموزش توتبریدزه کرد، اسکیت بازان روسی، از جمله ولیوا، بر مسابقات بین المللی تسلط داشتند. اسکیت بازان زن توتبریدزه در سه بازی اخیر المپیک طلا کسب کرده اند.

توتبریدزه و دکتر. شوتسکی این تصور را دارد که دختران جوان و پیش از بلوغ می توانند عملکرد قوی تری نسبت به پسران و مردان ارائه دهند. چیزی که دختران را به پرش های خوبی تبدیل می کند، نسبت قدرت به وزن و توانایی آنها در چرخش سریع و کارآمد بدن در هوا – قبل از شروع بلوغ و تغییر ترکیب بدن آنها است.

در سال های اخیر، پرش چهار گام، که شامل چهار چرخش در هوا است، برای موفقیت یک ورزشکار بسیار مهم شده است و اکثر اسکیت بازان برتر توتبریدزه می توانند آن را به راحتی اجرا کنند.

دکتر دکتر می‌گوید: «برای من جالب‌تر است که با زنانی کار کنم که می‌توانند همتراز مردان باشند و می‌توانند بارها را در حد توانایی‌های فیزیولوژیکی تحمل کنند. شوتسکی در مصاحبه با Literaturnaya Gazeta گفت.

دکتر “به نظر من دخترها شجاع تر از مردان هستند.” شوتسکی گفت. او در این مصاحبه گفت که ولادیمیر وی. پوتین، رئیس جمهور روسیه به خاطر آماده سازی ورزشکاران روسی برای بازی های 2018 پیونگ چانگ، یادداشت قدردانی برای وی ارسال کرد.

در جام Rostelecom 2021، در آستانه بازی‌های پکن، به نظر می‌رسید که Valieva به Dr. اعتقاد شوتسکی به قدرت دختران، پیشی گرفتن از قهرمان مردان.

اسکیت بازان روسی یک رژیم تمرینی طاقت فرسا را ​​تحمل می کنند که بر تکرار شدید پرش های چهارگانه تمرکز دارد. این پرش ها فشار زیادی را بر مفاصل وارد می کند و اسکیت بازان توتبریدزه – از جمله ولیوا – در تمرینات و مسابقات پاهای خود را شکسته اند. اما با دکتر. شوتسکی مسئول، یافتن یک مزیت از راه های دیگر رایج بوده است.

اسکیت بازان روسی نیز با استفاده از داروهای قلبی مانند ملدونیوم به دنبال افزایش جذب اکسیژن و استقامت خود هستند. ماه ها پس از اینکه این دارو در سال 2016 به فهرست ممنوعه آژانس جهانی ضد دوپینگ اضافه شد، یک رقصنده یخ المپیک روسی به دلیل مثبت بودن تست ملدونیوم محروم شد و مسابقات جهانی را از دست داد. باز هم دکتر شوتسکی به طور مشخص نامی برده نشد.

اسکیت‌بازان تیم‌های ملی روسیه جعبه‌های قرص حاوی داروهایی را دریافت می‌کنند که برای نیازهای فردی «طبق کد WADA» بهینه‌سازی شده است. در هفته‌های منتهی به المپیک، یکی از مکمل‌های موجود در فرم کنترل دوپینگ والیوا، ال کارنیتین بود که یک مکمل کاهش وزن است. طبق یک مطالعه روسی، زمانی که با ویتامین ها مصرف شود، ال کارنیتین اثرات تمرینات استقامتی را افزایش می دهد.

ماده دیگری که در فرم کنترل دوپینگ Valieva فهرست شده است، Hypoxen، ممکن است ظرفیت ریه را بهبود بخشد، و در برنامه نظارتی WADA در سال 2023 گنجانده شد تا ببیند آیا باید ممنوع شود یا خیر.

یکی از موادی که در فرم آنتی دوپینگ والیوا ذکر نشده بود، تری متازیدین بود، ماده ممنوعه ای که آزمایش او مثبت شد.

در پاسخ به این سوال که آیا او انتظار دارد در این پرونده مجازاتی دریافت کند، دکتر. شوتسکی در یک ایمیل پاسخ داد: “مهمترین سوال این است که چرا من؟”

ایوان نچپورنکو گزارش کمک کرد

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما