کدام نوع زیره برای نفخ شکم مفید است؟

استفاده از دانه زیره در درمان نفخ معده و روده بسیار محبوب است.

به گزارش شهر، در مورد خواص و کاربردهای زیره بسیار گفته شده است، اما هر زیره ای برای استفاده روزمره مناسب نیست. دکتر الهام اختری متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه در تشریح موارد مصرف زیره می نویسد: سبزه سرم در رفع سوء هاضمه، رفع نفخ، تقویت کلیه ها و رفع سرماخوردگی هاضمه خوب عمل می کند و می توانید چهار یا پنج عدد بخورید. تکه های آن بعد از غذا اما مصرف زیره سیاه تا حدودی ممنوع است و برای نوشیدن زیره سیاه به صورت دارو نیاز به نظر پزشک دارید و مصرف مداوم آن رنگ صورت را تیره می کند.

محبوب است که زیر پوست است، نفخ را از بین می برد. دکتر اختری در توضیح این نکته گفت: نفخ نشانه ضعف هضم و هضم ضعیف است و خوشبختانه با رژیم غذایی مناسب برطرف می شود. اگر غذاهای تخمیر شده مانند ماکارونی، رشته پلو، رشته، غذاهای حبوبات، غذاهای سرد، باقی مانده غذاها، سالاد ماکارونی و آلوئه ورا، سالاد شیرازی و … را از برنامه غذایی خود حذف کنید، مشکل حل می شود. با این حال می توانید به مقدار مساوی رازیانه، رازیانه، دانه کرفس و زیره آسیاب شده را روی غذا بپاشید و نوش جان کنید.

استثنا در خوردن غذا، بعد از خوردن آب و همراه غذا، خوردن خیار و گوجه خام همراه غذا، خوردن ماست و ماست با غذا باعث کاهش گاز معده می شود. در این صورت خوردن پنج یا شش دانه زیره آخرین وعده غذایی یا بعد از غذا است.

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما