افزونه های فروشگاه به وب سایت اضافه شدند

طراحی سایت وارد مرحله جدیدی شده است و با ظهور سازندگان وب سایت، ایجاد و طراحی وب سایت یا فروشگاه های آنلاین برای هر فردی با هر سطح دانش بسیار آسان شده است. در بین شرکت ها و ارائه دهندگان خدمات ایرانی سایت ساز وبزی یکی از پرچمداران این حوزه است و متداول ترین روش های سایت سازی به شمار می رود.

این چیست و چگونه کار میکند؟

اگر هنوز با این پلتفرم طراحی سایت آشنایی ندارید و دقیقاً نمی دانید چه کاری انجام می دهد، باید بگوییم که به شما کمک می کند تا فقط با یک سیستم متصل به اینترنت و یک ماوس – و احتمالاً یک فنجان – سایت خود را طراحی کنید. چای یا قهوه در دست – به آن نیاز دارید. تمامی مراحل طراحی فنی و فنی سایت از قبیل برنامه نویسی سایت، پیکربندی سرور سایت، پایگاه داده، آپدیت های امنیتی و … قبلا از طریق وب انجام شده است. کافی است تصاویر یا متن های مورد نظر خود را با چند کلیک در سایت خود درج کنید یا از کشیدن و رها کردن برای افزایش یا کاهش تعداد کلمات مورد نظر خود استفاده کنید. آیا به عنوان یک فرد موفق در زمینه کاری خود به یک وب سایت و رزومه شخصی نیاز دارید؟ یا مالک یک شرکت تجاری بزرگ هستید؟ یا اگر می خواهید یک فروشگاه آنلاین یا کسب و کار جدید در اینترنت راه اندازی کنید.

چه امکاناتی وجود دارد؟

امکانات و قابلیت های زیادی برای شخصی سازی وجود دارد و امکان ایجاد دامنه وسیعی از وب سایت ها وجود دارد. مهمترین ویژگی ها و ویژگی های آن عبارتند از: طراحی رایگان و کشیدن و رها کردن، صدها قالب آماده سایت، بهینه سازی شده برای گوگل و موتورهای جستجو (سئوی بالا)، سیستم وبلاگ نویسی، سیستم فروشگاهی پیشرفته با قابلیت تعریف گزینه های مختلف محصول، فرمول بندی قیمت، فروشنده عمده، انواع کد، سامانه ارسال سفارشات با قابلیت انتخاب زمان ارسال، ثبت پیامک با اعتبارسنجی شماره همراه، اتصال به خدمات پستی مانند آلوپیک، تیپاکس، پیست رسن و …، ایمیل مارکتینگ و …

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که تمامی این ویژگی ها به صورت پیش فرض در نسخه اصلی این پلتفرم توسط سازندگان و تیم توسعه این شرکت یکپارچه و ارائه شده است و شما نیازی به خرید یا دانلود آن ها از سایت ها یا توسعه دهندگان مختلف ندارید. . . به همین دلیل است که داشتن این حجم از قابلیت های مختلف در یک سایت باعث کندی، لگ یا تداخل سایت شما نمی شود و مهمتر از آن از نظر امنیتی رضایت اپراتور نسبت به سایر CMS ها و سایت های منبع باز بیشتر است. سازندگان

افزونه های فروشگاه به وب سایت اضافه شدند.

قابلیت ذخیره سازی افزونه های وب چیست؟

اخیراً این تیم قابلیتی به نام افزونه های فروشگاه را به پنل خود اضافه کرده است که از طریق آن می توانید خدمات دیگری را که در این پلتفرم در دسترس نیستند به وب سایت خود اضافه کنید. خدمات چت آنلاین، خدمات پستی، درگاه پرداخت و خدمات اقساطی مانند اسنپی، خدمات حفاظت از ویدئو و فروش دوره های آموزشی مانند اسپات پلیر و … نمونه هایی از این افزونه ها هستند.

این افزونه ها به صورت رسمی توسط توسعه دهندگان توزیع و در اختیار کاربران قرار گرفت که باعث می شود از نظر امنیت و یکپارچگی با امکانات خود در سطح مطلوبی قرار گیرند.

تفاوت افزونه های وب و افزونه های وردپرس چیست؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد این است که تفاوت افزونه وردپرس و وبزی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تمامی پلاگین های وب به صورت رسمی توسط تیم فناوری وب توزیع شده و از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار هستند، در حالی که در سیستم وردپرس رایگان و متن باز هر توسعه دهنده می تواند به صورت رسمی یا غیر رسمی یک افزونه را به روشی ایجاد کند. یک ویژگی جدید به این پنل اضافه کنید که باعث افزایش تعداد افزونه های ناامن وردپرس و خطر استفاده از آنها می شود. ضمنا طبیعتا هر توسعه دهنده ای بر اساس نیاز خود اقدام به برنامه نویسی افزونه می کند و امکان تداخل (تضاد) و باگ در هنگام کار با هم بسیار زیاد است.

در نتیجه امنیت افزونه های وب چندین سطح بالاتر از پلاگین های مختلف وردپرس خواهد بود.

آیا امکان توسعه افزونه برای وبز از طریق توسعه دهندگان دیگر وجود دارد؟

به گفته مدیران WebZi، یکی از اهداف راه اندازی فروشگاه افزونه ها، امکان ایجاد API و قرارداد در اختیار توسعه دهندگان مختلف برای افزودن قابلیت های جدید به سایت های ساخته شده با WebZi است و در آینده نزدیک سیستم، سیاست ها و مستندات مربوط به کار ارتباط با این سرویس از سمت این مجموعه اعلام خواهد شد اما در حال حاضر تنها افزونه های رسمی که توسط توسعه دهندگان این مجموعه تهیه شده است در دسترس کاربران می باشد.

سوالات متداول

+ تاییدیه افزونه چیست؟

افزونه یا افزونه یک ویژگی یا مجموعه ای از امکانات است که به پنل سایت شما اضافه می شود و شما قادر خواهید بود از آن در پنل مدیریت وب سایت خود استفاده کنید.

+ چه افزونه هایی در وب وجود دارد؟

تعداد پلاگین های وب روز به روز در حال افزایش است و در حال حاضر افزونه هایی برای خدمات چت آنلاین مانند GIFTO، سرویس فروش، سرویس دوره و مجوز مانند Spat Player، سرویس پورتال اعتباری و اقساطی مانند SnapPay و Valta وجود دارد. و خدمات فروشگاهی از قبیل تنظیم زمان ارسال سفارش، فروش به طور عمده، کدگذاری پیشرفته و … موجود می باشد.

+ آیا امکان نصب افزونه های وردپرس در وب سایت وجود دارد؟

خیر، پلاگین‌های هر پلتفرم را می‌توان روی یک پلتفرم نصب کرد و امکان نصب افزونه‌های وردپرس در وب یا برعکس وجود ندارد.

+ امنیت و سرعت افزونه های وب چگونه است؟

در حال حاضر توسعه تمامی افزونه های وب به صورت رسمی توسط خود توسعه دهندگان این پلتفرم انجام شده است و از نظر امنیت و سرعت هیچ تفاوتی با هسته اصلی وب نخواهند داشت و به همین سرعت و بی خطر.

+ امکان گسترش افزونه توسط سایر توسعه دهندگان؟

فعلا اینطور نیست ولی در آینده ساخت و توسعه افزونه از سمت این مجموعه اعلام خواهد شد.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما