گفته می شود که توییتر بر سر افشای کمپین نفوذ ایالات متحده مبارزه کرده است

سان فرانسیسکو – بر اساس ایمیل‌های داخلی شرکت که روز سه‌شنبه توسط The Intercept منتشر شد، در پاسخ به درخواست پنتاگون در سال 2017، توییتر شبکه‌ای از حساب‌های کاربری را که ارتش ایالات متحده برای پیشبرد منافع خود در خاورمیانه استفاده می‌کرد، آنلاین نگه داشت. نشریه غیرانتفاعی

پنج نفر با اطلاع از این موضوع گفتند که یک بخش مبارزه با تروریسم در توییتر از این ترتیبات اطلاع داشت، اما سایرین اطلاع نداشتند. زمانی که این موضوع در شرکت بیشتر شناخته شد، مدیران برای لغو آن عجله کردند. مردم گفتند، اما آنها در مورد افشای عمومی حساب‌های توییتری که توسط ارتش اداره می‌شود، مشکل داشتند.

برخی از حساب ها حذف شدند، اما برخی دیگر برای سال ها آنلاین باقی ماندند. توییتر در نهایت کمپین نفوذ ایالات متحده در سال جاری را افشا کرد.

این وضعیت غیرعادی بود زیرا توییتر معمولاً کمپین‌های نفوذی را که توسط دولت‌ها انجام می‌شود حذف می‌کند و به صورت عمومی افشا می‌کند. شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2016، زمانی که روسیه از توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام برای تأثیرگذاری بر رأی‌دهندگان آمریکایی سوء استفاده کرد، موضع شدیدی علیه کمپین‌های نفوذ تحت حمایت دولت اتخاذ کردند. اما در این مورد، تلاش‌های شفاف‌سازی توییتر به کندی پیش رفت و این شرکت به دولت ایالات متحده احترام گذاشت.

اسناد داخلی منتشر شده توسط The Intercept توسط توییتر تحت مالکیت جدیدش، ایلان ماسک، ارائه شده است. آقای. ماسک آرشیو اسنادی را در اختیار خبرنگاران منتخب قرار داده است تا تصمیمات رهبران قبلی این شرکت را بررسی کنند. او به درخواست نیویورک تایمز برای دسترسی به پرونده ها پاسخ نداد.

مشخص نیست که آیا توییتر در زمان آقای. ماسک به افشای کمپین های نفوذ در پلتفرم خود ادامه خواهد داد. این میلیاردر بسیاری از کارمندان را که برای شناسایی نفوذ خارجی در توییتر کار می کردند، اخراج کرده است و سطح همکاری دولت و شرکت تحت مدیریت قبلی خود را زیر سوال برده است.

آقای. ماسک به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

بر اساس ایمیل داخلی شرکت، وضعیت در سال 2017 زمانی آغاز شد که یکی از مقاماتی که با فرماندهی مرکزی ایالات متحده همکاری می‌کرد، از توییتر درخواست کرد تا برخی از حساب‌های ارتش را تأیید کند.

این حساب‌ها توسط یک سیستم توییتر علامت‌گذاری شده بودند که برای شناسایی خودکار محتوای تروریستی استفاده می‌شد و در جستجوها به راحتی پیدا نمی‌شد. پنتاگون از توییتر درخواست کرد تا حساب‌ها را در لیست سفید قرار دهد، که از پرچم‌گذاری ابزارهای خودکار جلوگیری می‌کند و آنها را به طور گسترده‌تری در پلتفرم قابل مشاهده می‌کند. دو نفر از افراد آشنا به این موضوع گفتند که تیم ضد تروریسم توییتر به این موضوع پایبند بوده است.

سه نفر از افراد مطلع گفتند که مدیران توییتر زمانی از وضعیت آگاه شدند که یکی از اعضای واحد ضد تروریسم از تیم امنیتی گسترده‌تر درخواست کمک برای خودکارسازی لیست سفید حساب‌های دولت ایالات متحده کرد. مردم گفتند که از این درخواست متعجب شده بودند، تیم امنیتی خواستار بررسی حساب ها شد.

توییتر به دولت‌ها اجازه می‌دهد تا حساب‌ها را بر روی پلتفرم خود راه‌اندازی کنند تا زمانی که حساب‌ها به وضوح نشان دهند که چه کسی آنها را اداره می‌کند. حساب هایی که خود را به عنوان غیرنظامی نشان می دهند ممنوع است. برخی از حساب‌های موجود در درخواست پنتاگون در سال 2017 به وضوح توسط دولت برچسب‌گذاری شده بودند، سه نفری که در بحث‌ها شرکت داشتند، گفتند، در حالی که دیگران اینگونه نبودند.

سه نفر از شرکت کنندگان در این گفتگو گفتند که مدیران توییتر سپس برخی از حساب های نظامی را که به وضوح برچسب گذاری نشده بودند، حذف کردند.

مردم گفتند، در حالی که این شرکت مرتباً سایر کمپین های نفوذ تحت حمایت دولت را در گزارش های شفافیت افشا می کرد، مدیران اجرایی در این مورد تردید داشتند. آنها گفتند که برخی از آنها می ترسیدند که با صحبت علنی در مورد حذف کمپین، قوانین امنیت ملی را نقض کنند.

بر اساس ایمیل‌های منتشر شده توسط The Intercept، سال‌ها بعد، برخی از مدیران توییتر گفتند که با وزارت دفاع درباره حذف همه حساب‌ها و افشای آنها صحبت کرده‌اند.

جیم بیکر، وکیل توییتر در آن زمان، در ایمیلی در سال 2020 نوشت: «فکر می‌کنم درک عمیق‌تر از آنچه اتفاق می‌افتد به ما کمک می‌کند تصمیم بهتری بگیریم». وی افزود که این حساب‌ها ممکن است مربوط به عملیات نظامی باشد که ممکن است از بین برود و “بستن یکباره آنها ممکن است سایر عملیات‌ها را به خطر بیندازد.”

در ماه آگوست، توییتر اعلام کرد که چندین حساب کاربری را که منافع سیاست خارجی ایالات متحده را در خارج از کشور تبلیغ می کردند، حذف کرده است، اولین باری بود که چنین کمپینی را فاش می کرد. اکانت های مرتبط با این کمپین نیز از فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ حذف شدند.

اریک اشمیت سوگند رایان مک گزارش کمک کرد

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما