کوبا به سازمان ملل می گوید که همه گیری نابرابری ها را بدتر کرده، جوهر واقعی نظم ناعادلانه جهانی را آشکار می کند |

وی روز چهارشنبه گفت: «بشر هرگز این ثروت علمی و فنی را که اکنون دارد، نداشته است و نه آن ظرفیت فوق‌العاده‌ای که اکنون دارد برای خلق ثروت و رفاه داشته است.» اما افزود: «اما هرگز هرگز آیا جهان از نظر میزان رنج مردم اینقدر نابرابر بوده است؟»

وی به برخی ارقام ناگوار اشاره کرد، از جمله اینکه حدود 828 میلیون نفر گرسنه هستند، حدود 50 میلیون کودک از کوتاهی قدی رنج می برند و بیکاری در سال 2022 بر 207 میلیون نفر تأثیر خواهد گذاشت.

تریلیون ها هزینه نظامی در حالی که واکسن ها کمیاب هستند

وی ادامه داد: حدود 6.5 میلیون نفر به دلیل همه گیری کووید-19 جان خود را از دست داده اند و واکسیناسیون برای مقابله با این بحران برای میلیاردها نفر در کشورهای کم درآمد غیرقابل دسترس است.

وی با اشاره به هزینه‌های نظامی جهانی که با سرعتی سرگیجه‌آور رشد کرده و برای اولین بار اکنون از دو تریلیون دلار فراتر رفته است و در حالی که از جهانی شدن معاهده جامع منع آزمایش‌های هسته‌ای حمایت می‌کند، این سوال را مطرح کرد که چقدر می‌توان بیشتر از این انجام داد. اگر این منابع به ارتقای سلامت و توسعه اختصاص داده می شد، چه تعداد زندگی می توانست نجات یابد.

وزیر امور خارجه کوبا در مورد بحران آب و هوا گفت: ما یک سیاره زمین، یک خانه مشترک برای ثروتمندان و فقرا داریم، باید بدون تاخیر اقدام کنیم.

جنگ اقتصادی علیه کوبا

وی با به اشتراک گذاشتن مشاهدات خود مبنی بر اینکه روابط بین‌الملل در مسیری خطرناک حرکت می‌کند، ایالات متحده را به دلیل تهاجم اقتصادی، نظامی، سیاسی و دیپلماتیک محکوم کرد.

وی با یادآوری تصویب اولین قطعنامه در مجمع عمومی برای پایان دادن به تحریم کوبا در 30 سال پیش، آمریکا را به دلیل “اقدام جنگ اقتصادی در زمان صلح”، نادیده گرفتن این قطعنامه، ایجاد کمبود مواد، فشار بر موسسات بانکی و آسیب رساندن به آن محکوم کرد. مردم کوبا

وی با انتقاد از «شمول ناعادلانه» و «طبقه‌بندی تهمت‌آمیز» کوبا به عنوان حامی تروریسم در حالی که کوبا «قربانی تروریسم دولتی شده است»، ایالات متحده را به دلیل استانداردهای دوگانه، ناهماهنگی، گزینش‌پذیری و دستکاری از جمله در مورد حقوق بشر مورد انتقاد قرار داد.

وی با اشاره به چالش‌های عظیمی که مردم و دولت کوبا با آن روبرو هستند، گفت: اقتصاد کوبا در برابر فشارهای فوق‌العاده‌ای مقاومت کرده است که بر ارائه خدمات صنعت تأثیر می‌گذارد و منجر به کمبود غذا و دارو و کاهش مصرف و در نتیجه کاهش مصرف می‌شود. منجر به کاهش رفاه عمومی مردم ما می شود. میزان خسارات انسانی ناشی از این سیاست غیرممکن است، اما با این وجود بسیار گسترده، ظالمانه و غیراخلاقی است.»

وی با ترغیب ایالات متحده به رسیدگی به مسائلی که به مهاجرت غیرقانونی دامن می زند، بازگشت روند روادید در سفارت آمریکا در هاوانا را ستود و بر آمادگی کوبا برای حرکت به سمت روابط بهتر با ایالات متحده، اما تنها بر اساس احترام متقابل، برابری حاکمیتی و بدون تلاش برای تضعیف تاکید کرد. حاکمیت و استقلال.

همبستگی با دیگران

وزیر امور خارجه به اشتراک گذاشت که کوبا در بدترین لحظات شیوع بیماری همه گیر، توانست 58 تیپ پزشکی را به حدود 48 کشور اعزام کند. وی در ادامه با ابراز همبستگی با دولت‌های ونزوئلا و نیکاراگوئه، حمایت از ادعای کشورهای کارائیب برای غرامت تجارت برده و استعمار، بر تعهد کوبا به استقلال پورتوریکو و بازسازی هائیتی تاکید کرد.

آقای. برونو رودریگز بر تعهد قاطع کوبا به صلح در کلمبیا، پایان دادن به مداخله خارجی در سوریه و یک راه حل عادلانه و پایدار برای مناقشه خاورمیانه تاکید کرد. وی همچنین خواستار پایان دادن به اشغال سرزمین های فلسطینی توسط اسرائیل شد.

وی در پایان به اوکراین اشاره کرد و گفت که راه حل واقع بینانه برای جنگ باید امنیت و حاکمیت همه را تضمین کند. وی گفت: کوبا به سخنان با صدای بلند و واضح برای رد هژمونیسم و ​​سلطه، اقدامات قهری یکجانبه، محاصره های نسل کشی و تلاش برای تحمیل یک فرهنگ و یک الگو به جهان ادامه خواهد داد.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما