چگونه از پوشیدن سر تا پا مشکی خودداری کنم؟


به عنوان کسی که به همین ترتیب بسیاری از عمر خود را با پوشیدن مشکی گذرانده است، مشکل را درک می کنم.

مشکی از آن دسته رنگ هایی است که دارای انبوهی است. چیزی جز اساسی است. سیاهی جانی کش، مرد سیاهپوش وجود دارد. کاپری و تی شرت مشکی آدری هپبورن که رقص مدرن عجیب خود را در «چهره خنده دار» انجام می دهد و جیوانشی بلند مشکی هپبورن در «صبحانه در تیفانی». سیاهی تکه تکه شده و رقصنده استیوی نیکس و سیاهی جادوگران مکبث. رنگ مشکی «مادام ایکس» سارجنت.

رنگ مشکی وجود دارد که باعث می شود به لباس مشکی کوچک فکر کنید که همیشه ایمن و ظریف است و سیاهی بیت ها واژگون کننده و سرکش است. مشکی سکسی و مشکی تاریک و سیاه ترسناک وجود دارد. همچنین: مشکی مرموز، زیرا شما کدام یک از موارد بالا هستید؟ و: مشکی اغوا کننده، زیرا به شما امکان می دهد از بین بسیاری از شخصیت های ممکن انتخاب کنید.

رنوار آن را “ملکه همه رنگ ها” نامید. دیور آن را «ضروری برای کمد لباس زنانه» نامید.

اما، مانند هر انتخابی که شما را تعریف می کند، مشکی می تواند شروع به محدود کردن کند. مانند یک کلیشه یا پیش فرض، به جای اعلام خود (سختی که وفاداری به همه سیاهی ها نیاز دارد نیز می تواند طاقت فرسا باشد). مشکل این است که وقتی هویت خود را حول یک مجموعه از تداعی ها ساخته اید – و مقدار مناسبی از انرژی روانی بلکه بودجه خود را روی آن سرمایه گذاری کرده اید – چگونه شروع به گسترش افق های خود بدون از دست دادن هسته خود یا خود می کنید. کمد لباس خود را تغییر می دهید، که هیچ کدام پایدار یا کاربردی نیستند؟

به آرامی. تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از جزئیات کوچک تفاوت ایجاد می کنند.

کارلا ولش، آرایشگری که با Tracee Ellis Ross و Sarah Paulson کار می‌کند و یک اپلیکیشن استایل به نام Wishi دارد، می‌گوید که حتی یک رژ لب قرمز روشن یا چند جوراب رنگی می‌تواند تفاوت ایجاد کند. اگر سرخابی، رنگ پنتون سال 2023، خیلی دور به نظر می رسد، چند تی شرت در سایه های دیگر مانند سفید اضافه کنید، که اولین قدم واضح است. (همانطور که کوکو شانل گفت: “سیاه همه چیز را دارد. سفید نیز. زیبایی آنها مطلق است. هماهنگی کامل است.”) اما شتر را نیز امتحان کنید یا حتی نقره ای. رنگ های جواهر نیز به راحتی با هم ترکیب می شوند.

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما