چلسی روز را نجات می دهد. ذخیره فصل می تواند بعداً بیاید

لندن – درست زمانی که گراهام پاتر بیشتر از همه به آن نیاز داشت، ممکن است چیزی در چلسی تحریک شده باشد. همه آن قطعات ناهمگون و دقیق تنظیم شده، میوه های گران قیمت اما به طور تصادفی به دست آمده از رها شدن بازار نقل و انتقالات مجلل باشگاه، به اندازه کافی کنار هم چیده شده اند تا فصل تیمش را زنده نگه دارند. و آنها این کار را در زمان کوتاه انجام دادند.

پاتر، در چند هفته گذشته، حال و هوای مدیری را داشت که ناامیدانه سعی می کرد سرش را بالای آب نگه دارد. چلسی در تمام سال فقط دو بار قهرمان شده بود. تیم او از دسامبر در یک بازی بیش از یک گل به ثمر نرسانده بود. ابتدا در رقابت برای صعود به جمع چهار تیم برتر لیگ برتر، جایگاه خود را از دست داده بود و سپس به طور کامل از چشمش غافل شده بود.

به عنوان یک قاعده، همه اینها برای یک مربی تنها به یک راه ختم می شود: نه فقط در چلسی، بلکه به ویژه در چلسی. هواداران باشگاه کاملاً به پاتر توجه نکرده بودند، نه به طور دسته جمعی، اما مدتی است که این حس قطعی وجود دارد که آنها در مورد آن فکر می کنند. در همین حال، مالکان باشگاه در تکرار ایمان مداوم خود به پاتر 47 ساله سخت کوش بوده اند، اما به نقطه ای می رسد که تکرار این اطمینان ها خود منعکس کننده یک مشکل است.

البته پاتر می‌داند که پشت سر گذاشتن بروسیا دورتموند 2-0 در روز سه‌شنبه برای راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، نوشدارویی نیست. اگر چلسی در لیگ برتر لکنت داشته باشد، او را از صحبت های تاریک درباره بحران مصون نخواهد داشت. اما بر جایگزین ترجیح داده می شود: برد در این بازی قطعی نبود، اما باخت آن ممکن بود.

واقعاً مناسب بود که بازی و تساوی یک هشتم نهایی به یک دوره پنج دقیقه ای بستگی داشت که در آن هیچ کس واقعاً هیچ فوتبالی بازی نکرد. چلسی با برتری شب گذشته و برابری در مجموع به نیمه رسیده بود، رحیم استرلینگ برتری سه هفته پیش دورتموند در آلمان را لغو کرد.

با این حال، شرایطی که تیم پاتر در آن پیش رفتند، روح‌افکن و خون‌بار نبود. در عوض، آنها عجیب و بی‌جسم و به نوعی دورافتاده بودند، گویی کل رویداد با حکمی در جای دیگری حل و فصل شده بود.

این بازی با توپ دستی ماریوس ولف، مدافع راست دورتموند آغاز شد که تنها پس از مداخله کمک داور ویدیویی و نگاهی طولانی به مانیتور کنار زمین توسط دنی مککلی، داور داخل زمین، تایید شد. بازیکنان در حالی که منتظر بودند تا سرنوشت خود را دریابند، بیکار بودند.

غریب تر می شد. هنگامی که پنالتی اعلام شد، کای هاورتز آن را از دست داد و تلاش او در حالی که هم تیمی هایش در حال جشن گرفتن بودند، پست را قطع کرد. لحظه ای بعد مهلت گرفت. سه بازیکن دورتموند در حالی که او برای زدن ضربه آماده می شد به محوطه جریمه نفوذ کرده بودند. پس از یک بررسی VAR دیگر، هاورتز یک بار دیگر به او اجازه داده شد. این بار درست متوجه شد.

با این حال، درست بود، زیرا حتی در پیروزی نیز نمی توان بلافاصله یک الگوی واضح و متمایز را در این تیم چلسی تشخیص داد. هنوز هیچ چیزی وجود ندارد که آن را به‌عنوان مشخصه پاتر مشخص کند، هیچ نشانه درخشانی به سوی آینده این تیم آنطور که او تصور می‌کرد، وجود ندارد، هیچ مهر خاصی وجود ندارد.

شاید این اجتناب ناپذیر باشد. به هر حال، در سال گذشته، تحولات مداومی در استمفورد بریج وجود داشته است، سیل بازیکنان جدید ابتدا در تابستان و سپس در ژانویه، همچنان چشم نوازتر به این شهر می‌رسند. باید فرض کرد که پاتر اکثر این قراردادها را تایید کرده است، اما پرورش و پرورش یک تیم منسجم نیاز به زمان و صبر دارد.

و با توجه به تعداد زیاد بازیکنانی که در اختیار دارد، طبیعی است که پاتر نتوانسته است در برابر وسوسه چرخش در تمام گزینه های خود مقاومت کند. از آنجایی که نتایج و عملکردها کاهش یافته است، به جای اپیلاسیون، او پرسنل و شکل گیری خود و سپس دوباره پرسنل خود را تغییر داده است. او هنوز به فرمولی که به طور قابل اعتماد کار می کند، یا احساس می کند مطمئن است که ممکن است قابل اعتماد کار کند، نرسیده است.

البته این می‌تواند نشانه‌ای از تطبیق‌پذیری قابل‌اعتماد باشد، یک خط آفتاب‌پرست که او در کار قبلی‌اش در برایتون نشان داد و در درازمدت باشگاه را در جایگاه خوبی قرار خواهد داد. اما سریع‌تر می‌تواند باعث عدم اطمینان، بی‌قراری و عدم وضوح شود، که همگی عادت دارند که طولانی‌مدت را بی‌ربط کنند.

پاتر ممکن است به مرور زمان به این بازی به عنوان یک تجربه آموزشی نگاه کند. شاید خط مقدم استرلینگ، هاورتز و ژائو فلیکس بهترین تعادل را در بین تمام ترکیب‌های موجود در اختیار او قرار دهد. مطمئناً، یافتن راهی برای تقویت دو مدافع دفاعی مهاجم چلسی، بن چیلول و ریس جیمز، باید برای او به همان اندازه که فرانک لمپارد و توماس توچل اولویت داشت، در اولویت قرار گیرد.

با این حال، این نکات خوش‌بینی محتاطانه با این واقعیت که دورتموند چلسی را برای دوره‌هایی از نیمه اول در اختیار داشت، جبران می‌شود. با کمی دقت و خونسردی بیشتر، تیم آلمانی ممکن است به راحتی چلسی را به خاطر شکستش در کنترل بازی تنبیه کند. این پیشروی گسترده و آرام به سوی سرزمین غول های اروپا نبود. تقریباً تا انتها، تنش و تنش بود.

با این حال، برای چلسی، این کار باید انجام شود. در حال حاضر، حداقل. خیلی مهمتر از نحوه صلاحیت تیم این بود که این کار را انجام داد، این که حداقل برای چند هفته دیگر، می توان کمی احساس عذاب قریب الوقوع را از بین برد، اینکه هدفی در فصلی باقی می ماند که در غیر این صورت ممکن بود شروع شود. رانش، که هنوز همه چیز گم نشده است. برای پاتر، به ویژه، این چیزی است که اهمیت دارد. البته بهتر است به روشی که می خواهید برنده شوید. با این حال، تا زمانی که این اتفاق نیفتد، هر نوع بردی انجام خواهد شد.

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما