فناوری میکرون: چین با تشدید تنش‌های فناوری، سازنده تراشه‌های آمریکا را برای خطرات امنیت سایبری بررسی می‌کند.


هنگ کنگ
CNN

چین تحقیقات امنیت سایبری را در Micron Technology، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه های حافظه در آمریکا، راه اندازی کرده است. در اقدامی تلافی جویانه آشکار پس از آن که متحدان آمریکا در آسیا و اروپا محدودیت های جدیدی را برای فروش فناوری های کلیدی به پکن اعلام کردند.

بر اساس بیانیه سازمان دیده بان اواخر روز جمعه، اداره فضای سایبری چین (CAC) محصولات فروخته شده توسط میکرون در این کشور را بررسی خواهد کرد.

این اقدام با هدف “تضمین امنیت زنجیره های تامین زیرساخت اطلاعات کلیدی، جلوگیری از خطرات امنیت سایبری ناشی از مشکلات پنهان محصول و حفظ امنیت ملی” انجام شده است.

در همان روز ژاپن، متحد ایالات متحده، اعلام کرد که صادرات تجهیزات پیشرفته تولید تراشه را به کشورهایی از جمله چین، پس از اقدامات مشابه ایالات متحده و هلند، محدود خواهد کرد.

واشنگتن و متحدانش محدودیت هایی را در صنعت نیمه هادی چین اعلام کرده اند که به قلب تلاش پکن برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت فناوری ضربه می زند.

ماه گذشته، هلند همچنین محدودیت‌های جدیدی را برای فروش فناوری نیمه‌رسانا در خارج از کشور با اشاره به نیاز به حفاظت از امنیت ملی معرفی کرد. در ماه اکتبر، ایالات متحده شرکت های چینی را از خرید تراشه های پیشرفته و تجهیزات ساخت تراشه بدون مجوز منع کرد.

میکرون به سی ان ان گفت که از این بررسی آگاه است.

وی گفت: “ما با CAC در ارتباط هستیم و به طور کامل همکاری می کنیم.” و افزود که در کنار امنیت محصولات خود ایستاده است.

دفتر Micron Technology در شانگهای در اوت 2019

سهام در پس از انتشار این خبر، Micron در جمعه وال استریت 4.4 درصد سقوط کرد که بزرگترین افت در بیش از سه ماه گذشته بود. Micron بیش از 10 درصد از درآمد خود را از چین به دست می آورد.

در پرونده قبلی، این شرکت مستقر در آیداهو نسبت به چنین خطراتی هشدار داده بود.

او هفته گذشته گفت: “دولت چین ممکن است ما را از مشارکت در بازار چین محدود کند یا مانع از رقابت موثر ما با شرکت های چینی شود.”

چین به شدت از محدودیت‌های صادرات فناوری انتقاد کرده و ماه گذشته گفت که «قاطعانه مخالف» چنین اقداماتی است.

در تلاش برای تقویت رشد و ایجاد شغل، پکن به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی است زیرا با چالش‌های اقتصادی فزاینده دست و پنجه نرم می‌کند. لی کیانگ، نخست‌وزیر تازه تاسیس و چندین مقام ارشد اقتصادی، واگن خوشامدگویی را برای مدیران عامل جهانی به راه انداخته‌اند و قول داده‌اند که “محیط و خدمات خوبی را ارائه کنند.”

اما پکن همچنین فشار فزاینده ای بر شرکت های خارجی وارد کرده است تا آنها را با دستور کار خود مطابقت دهد.

ماه گذشته، مقامات دفتر مینتز گروپ، یک شرکت اطلاعاتی شرکتی آمریکایی در پکن را بستند و پنج کارمند محلی را بازداشت کردند.

چند روز قبل، آنها عملیات دیلویت در پکن را به مدت سه ماه به حالت تعلیق درآوردند و جریمه ای 31 میلیون دلاری را به دلیل اشتباهات ادعایی در کار حسابرسی یک مدیر بدهی مضطرب دولتی اعمال کردند.

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما