فروش خودرو تا کنون در برابر نرخ بهره بالاتر مقاومت کرده است

خودروسازان عمدتاً بر چالش‌های زنجیره تامین که تولید را در اوایل همه‌گیری افزایش داد، غلبه کرده‌اند. اکنون آنها در تلاشند تا با یک چالش جدید مقابله کنند: هزینه های استقراض بالاتر برای مشتریان خود.

جنرال موتورز و چندین خودروساز دیگر روز دوشنبه گزارش دادند که فروش خودروهای جدید در سه ماهه اول سال به دلیل بهبود عرضه قطعات کلیدی و تقاضای قوی هم از سوی مصرف کنندگان و هم از سوی مشتریان تجاری به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

اما افزایش ثابت نرخ بهره در 12 ماه گذشته سؤالاتی را در مورد اینکه آیا صنعت می تواند شتاب فروش خود را در طول سال 2023 حفظ کند یا خیر، ایجاد کرده است.

جاناتان اسموک، اقتصاددان ارشد شرکت تحقیقات بازار Cox Automotive، گفت که نرخ‌های بالاتر در حال حاضر شروع به دور کردن وسایل نقلیه جدید از دسترس خریداران با درآمد کمتر یا امتیازات اعتباری ضعیف‌تر کرده است.

به گفته کاکس، وام گیرندگان «Subprime» – آنهایی که پروفایل اعتباری ضعیف‌تری دارند – کمتر از 6 درصد از خرید خودروهای جدید را تشکیل می‌دهند که در مقایسه با 18 درصد در پنج سال پیش کاهش یافته است. خریداران خودرو در ماه گذشته میانگین نرخ بهره 8.95 درصدی را پرداخت کردند که نسبت به 5.66 درصد در مارس 2022 افزایش داشت.

کاکس محاسبه کرد، متوسط ​​پرداخت ماهانه برای وسایل نقلیه جدید در ماه فوریه 784 دلار بود، در حالی که سال قبل 681 دلار بود.

“چالش های مقرون به صرفه دسترسی به بازار خودرو را محدود می کند.” اسموک گفت. “نرخ های بهره بالاتر تاثیر زیادی دارد.”

قیمت استیکرها نیز خریداران را به چالش کشیده است. قیمت خودرو – برای وسایل نقلیه نو و کارکرده به طور یکسان – یکی از محرک های برجسته تورم در دو سال گذشته بوده است، اگرچه نشانه هایی وجود دارد که آنها در حال کاهش هستند. به گفته کاکس، متوسط ​​قیمت یک خودروی جدید یا کامیون سبک در ماه فوریه 48763 دلار بوده است که نسبت به 46297 دلار در سال گذشته افزایش یافته است، اما از 49468 دلار در ژانویه کاهش یافته است.

آقای. اسموک گفت که خودروسازان در ژانویه و فوریه شروع قدرتمندی داشتند، اما در ماه مارس پس از متزلزل شدن صنعت بانکداری در اثر سقوط بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنیچر، شاهد کاهش اعتبار بود.

جنرال موتورز اعلام کرد که فروش خودروهای جدید آن در ایالات متحده در سه ماه اول سال 18 درصد افزایش یافته و به 603208 خودرو و کامیون رسیده است. فروش به مصرف کنندگان 15 درصد و فروش به مشتریان اجاره ای، شرکتی و ناوگان دولتی 27 درصد افزایش یافت.

در چند ماه گذشته، جنرال موتورز توانسته است کارخانه‌های خود را در نتیجه عرضه ثابت‌تر تراشه‌های کامپیوتری و سایر قطعات حیاتی حفظ کند. این شرکت این سه ماهه را با 412285 دستگاه خودرو در انبارها به پایان رساند که اندکی نسبت به پایان سال 2022 بیشتر بود، اما تقریباً 140000 دستگاه بیشتر از یک سال قبل بود.

هوندا موتور گزارش داد که فروش آن در ایالات متحده با 7 درصد افزایش به 284507 دستگاه خودرو و کامیون رسیده است، در حالی که نیسان با افزایش 17 درصدی به 235818 دستگاه رسیده است. هیوندای اعلام کرد فروش آن در آمریکا با 16 درصد افزایش به 184449 دستگاه رسیده است.

تویوتا موتور، با این حال، همچنان از کمبود قطعات رنج می‌برد که فروشندگانش را با موجودی‌های کم مواجه کرده است. فروش سه ماهه اول آن با 9 درصد کاهش به 469558 دستگاه خودرو و کامیون رسید. Stellantis، که از طریق ادغام فیات کرایسلر و پژو SA شکل گرفت، نیز کاهش یافت. فروش آن با 9 درصد کاهش به 368327 دستگاه خودرو و کامیون رسید.

فورد موتور قرار است آخرین آمار فروش خود را روز سه شنبه گزارش دهد.

جنرال موتورز افزایش سریع فروش خودروهای الکتریکی در سال جاری را پیش بینی کرده است. تا کنون، آن را به یک شروع ناهموار است. این شرکت در سه ماهه اول 19700 دستگاه شورلت بولت کامپکت فروخت که بیش از سه برابر کل سال قبل است، اما مدل های دیگر هنوز سر و صدا به پا نکرده اند.

فروش کادیلاک لیریک، یک خودروی اسپرت برقی، در مجموع به 968 دستگاه رسید و جنرال موتورز تنها دو دستگاه خودروی برقی جی ام سی هامر فروخت که نسبت به 99 دستگاه در سه ماهه اول سال 2022 کاهش داشت.

جنرال موتورز تابستان گذشته تولید خود را در یک کارخانه جدید در اوهایو آغاز کرد که قرار است بسته های باتری هامر EV، لیریک و چندین وسیله نقلیه دیگر را که قرار است امسال در نمایشگاه ها وارد شوند، فراهم کند. آنها شامل نسخه های الکتریکی پیکاپ شورولت سیلورادو و شاسی بلندهای شورولت اکینوکس و بلیزر هستند.

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما