فرارو | (تصاویر) حلووین مرجبار کرهجنوبی

ازدحام جمعیت در جشن هالووین در روز شنبه، 29 اکتبر، حداقل 146 کشته و 150 زخمی در سئول، پایتخت کره جنوبی بر جای گذاشت. این حادثه زمانی رخ داد که هزاران نفر از شرکت کنندگان مراسم در یک خیابان باریک در منطقه یئونگسان سئول گیر افتادند و بسیاری از آنها بر اثر هجوم جمعیت روی زمین افتادند. این مرگبارترین فاجعه در سال های اخیر در کره جنوبی است.

بر اساس این گزارش، چوی سونگ بوم، رئیس سازمان آتش نشانی منطقه یونگ سان سئول از احتمال افزایش تلفات خبر داد و خاطرنشان کرد که اطلاعات دقیقی از تعداد مجروحانی که وضعیت آنها وخیم است در دسترس نیست.

تخمین زده می شود که حدود 100000 نفر در آتن برای جشن هالووین گرد هم آمدند. این بزرگترین جشن هالووین در کره جنوبی از زمان آغاز همه گیری کرونا است. دولت این کشور در ماه‌های اخیر محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا را کاهش داده است. این محله ای در سئول است که به خاطر کافه ها، کلوپ ها و رستوران هایش معروف است.

هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث هجوم مردم به یک خیابان باریک در نزدیکی هتل همیلتون شده است. این هتل یکی از مهمانسراهای واقعی سئول است. کیم، یکی از بازماندگان این حادثه می‌گوید که مردم یکدیگر را هل داده و مانند دومینو یکی پس از دیگری روی زمین می‌افتند. حدود یک ساعت و نیم در آن خیابان گیر کرده بودند. تعدادی از مردم فریاد کمک می‌کشیدند و بسیاری نیز به سختی نفس می‌کشیدند.

چویی رئیس سازمان آتش نشانی می گوید: اجساد ۷۴ نفر از کشته شدگان به بیمارستان و ۴۶ نفر دیگر به سالن ورزشی منتقل شده است. وی افزود که بیشتر کشته شدگان جوانان بیست و چند ساله هستند.

رویداد هالووین امسال در سئول دومین فاجعه مرگبار ازدحام جمعیت در آسیا در سال جاری است. در اولین حادثه، در جریان یک مسابقه فوتبال در تاریخ 1 اکتبر، پلیس اندونزی گاز اشک آور پرتاب کرد که باعث شد جمعیت تماشاگران به درهای خروجی ورزشگاه حمله کنند و برای فرار آنها را جستجو کنند. در این حادثه 132 تماشاگر جان باختند.

یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای به مراکز اورژانس و بیمارستان‌های این کشور از درمان سریع مصدومان و بررسی ایمنی مکان‌های برگزاری جشن اطمینان حاصل کرد.

حادثه شنبه شب مرگبارترین فاجعه در تاریخ کره جنوبی به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت است. در سال 2005، در جریان یک کنسرت پاپ در شهر سانگجو، کره جنوبی، حمله مردمی به کشته شدن 11 نفر و زخمی شدن حدود 60 نفر منجر شد.

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما