رجزخوانی اسنایدرِ امریکنی; محمدیان طلسم 9 سال را می شکند؟

کایل اسنایدر تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در آستانه مسابقات جهانی 2022 صربستان در صفحه شخصی خود نوشت: اولین مدال در هفت سال گذشته و هشتمین مدال نیز در راه است.

غیبت ستارگان کشتی آزاد روسیه در مسابقات جهانی بلگراد باعث شد تا بسیاری از قهرمانان صاحب نام کشتی کاندیدای مدال طلای صربستان شوند و غیبت ستارگان قهرمانی جهان تحت تاثیر غیبت ستارگان قرار گرفت.

عبدالرشید سعدالله اف دارنده 2 مدال طلای المپیک، 5 مدال طلا و یک مدال نقره در بین کشتی گیران بزرگ جهان و قهرمان بلامنازع وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد امسال است. و برای رسیدن به رکورد 10 طلای جهان و المپیک، الکساندر مدودف بهترین اسکیت باز قرن گذشته تنها 3 مدال دیگر دارد. آزادکار مسلمان روسیه با حضور مقتدرانه در مسابقات جهانی 2022 و 2023 و همچنین المپیک 2024 پاریس قصد داشت به این رکورد دست یابد.

حالا با غیبت سعدالله اف بار دیگر فضا برای کایل اسنایدر در وزن 97 کیلوگرم باز شده تا پس از 5 سال بار دیگر به طلای این وزن برسد. اسنایدر در صفحه شخصی خود نوشت: بهترین بودن فقط مربوط به روز مسابقه نیست، تمرکزی بی پایان و شدید برای بهترین استفاده از هر ثانیه هر روز، بهترین راه برای زندگی است. 7 مدال متوالی در 7 سال تازه شروع شده و هشتمین مدال در راه است.

اسنایدر دارای ۲ طلا، ۲ نقره و ۱ برنز قهرمانی جهان است. او همچنین یک مدال طلا در المپیک 2016 ریو و یک مدال نقره در توکیو 2020 کسب کرد.

سعدالله یف پس از المپیک 2016 ریو از وزن 86 به 97 کیلوگرم رسید و در مسابقات جهانی 2017 پاریس برای اولین بار در فینال به مصاف کایل اسنایدر رفت که اسنایدر در این مبارزه پیروز شد و عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد. این 2 آزادکار از سراسر جهان بار دیگر در فینال مسابقات جهانی 2018 مقابل مجارستان به مصاف یکدیگر رفتند. اما این بار این سعدالله اف بود که با اولین ضربه در همان دقیقه حریف خود را شکست داد و قهرمان جهان شد.

اسنایدر در مسابقات جهانی 2019 با وجود اینکه به فینال رسیده بود، در نیمه نهایی مقابل شریف شریف از آذربایجان شکست خورد و به فینال نرسید. تانک روسی در فینال با پیروزی مقابل شریف چهارمین طلای جهانی خود را کسب کرد.

اما این دو بار دیگر در فینال المپیک توکیو به مصاف هم رفتند و سعدالله اف مقابل رقیب آمریکایی خود قهرمان المپیک شد و دومین مدال طلای خود را به دست آورد. 2 ماه پس از المپیک توکیو، اسنایدر و سعدالله یف برای سومین بار در فینال مسابقات جهانی 2021 رودررو شدند و تانک روسی بار دیگر موفق شد رقیب آمریکایی خود را شکست دهد و پنجمین طلای جهانی خود را کسب کند.

اسنایدر همان طور که کیشورمن نماینده «مجتبی گلیج» تنها چند ثانیه با پیروزی مقابل اسنایدر و حضور در فینال در نیمه نهایی فاصله داشت، با خطا و باخت به فینال رسید.

وزن نماینده وزن 97 کیلوگرم امسال کیشورمان محمدحسین محمدیان است که با شکست در دور نخست المپیک توکیو مقابل الیزبار اودیکادزه از گرجستان از دور نخست رقابت ها حذف شد. گلیج در مسابقات جهانی این رقیب گرجستان را شکست داده بود.

نماینده وزن 97 کیلوگرم گرجستان در صربستان امسال گیوی ماتچارشاولی است. محمدیان پس از 4 سال دوری از مسابقات، در پایان سال 1998 و در تورنمنت متئو پولیکونه ایتالیا، در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک از آمریکا به پیروزی فنی دست یافت.

حالا باید دید محمدیان می تواند طلسم را بشکند و پس از 9 سال ایران در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. رضا یزدانی در مسابقات جهانی 2013 بوداپست مجارستان برای آخرین بار مقابل ایران در این وزن به مدال طلا دست یافت.

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما