رایسی: استانداردها در بحث مسکن منتظر مجوز مرکز نیستند

رئیس جمهور تامین مسکن مردم را یکی از مهم ترین دغدغه های دولت دانست و گفت: استانداردها باید موضوع تامین مسکن و کنترل اجاره بها را به صورت ویژه دنبال کنند و منتظر دستورالعمل یا مجوز مرکز نباشند. تصمیم گیری در این زمینه

به گزارش فارس، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در نشست مشترک اعضای هیئت دولت با سران کل کشور ضمن قدردانی از محبت و محبت رهبر معظم انقلاب در این دیدار اظهار داشت: با هیئت کشوری گفت: محبت و محبت کردند و با سخنان حکیمانه خود دولتمردان را با رهنمودها و راهبردهای سال های آینده روشن کردند که صمیمانه از آنان تشکر و قدردانی می کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اولویت صیانت از امید و اعتماد مردم به مسیر دولت گفت: امید و اعتماد ایجاد شده در مردم سرمایه ای برای دولت است و باید با تصمیمات موثر، پیگیری های مجدانه، گزارش های صادقانه توسعه یابد. و ارتباط مستمر با مردم».

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت سرعت عمل در اقدامات دولت، گفت: سرعت عمل به عنوان یکی از مصادیق کار جهادی در دولت باید همواره مورد توجه همه مدیران، مسئولان و ادارات باشد و هیچ کاری نباید انجام شود. به تأخیر افتاده یا نادیده گرفته شود با آن روبرو نشوید.

رئیس جمهور در ادامه به ویژگی مسئولیت دولت که مورد تاکید رهبر انقلاب بود، اشاره کرد و گفت: از همان ابتدا تاکید داشتیم که دولت تصمیمات لازم را در حوزه تصمیم گیری قاطعانه اتخاذ کند. ، بدون بهانه و با روحیه مسئولیت پذیری اقدام، اهتمام، جدیت و اجرا تصمیمات را به ثمر می رساند.

اهمیت و ضرورت اجرای وعده های دولت از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در رعایت استانداردهای کشور بود.

رئیس جمهور صداقت دولت در وعده ها را شاخص مهم توسعه امید و اعتماد در کشور خواند و گفت: قطعاً ببینیم آیا وعده های کوتاه مدت و وعده های کلان به درستی و به موقع پیگیری و محقق می شود. و اگر وعده ها در جایی عملی شد و هر دلیلی با مشکل مواجه شد برای مردم توضیح داده شود.

توجه به اولویت های مهم و مسائل ویژه اقتصادی با پیوند فرهنگی از دیگر نکات توصیه های رهبر انقلاب بود که رئیس جمهور به آن اشاره کرد و افزود: همه مسائل کشور مهم است اما مسئله اقتصاد از آنجایی که به آن مربوط می شود. باید به معیشت مردم رسیدگی شود.» جدیت اقدامات انجام شده و اقدامات انجام شده برای مردم توضیح داده می شود.

رئیس جمهور بر لزوم تقویت ابلاغ در دستگاه های اجرایی و استانداردهای ویژه در راستای تبیین اقدامات خوب و موثر دولت تاکید کرد و گفت: روابط عمومی ها باید با تلاش مضاعف در زمینه تبیین اقدامات و دستاوردهای دولت به وظایف خود عمل کنند. دولت در فضای مجازی و رسانه

رئیس جمهور در ادامه همگرایی و همفکری اعضای دولت را برای تحقق اهداف و برنامه های دولت ضروری خواند و خطاب به دولتمردان تاکید کرد: سیاست ها و برنامه های دولت را به نحو مقتضی برای مردم تبیین کنید. در زمان مناسب، به شیوه ای صحیح و دقیق و پرهیز از تناقضات و اعمال یا بیان غیر ضروری.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود بر توسعه شاخص های اقتصاد واقعی از جمله کنترل تورم، رشد اقتصادی، رشد سرمایه گذاری، رشد اشتغال، درآمد سرانه و کاهش فاصله طبقاتی تاکید کرد و گفت: علاوه بر بانک مرکزی و آمار کانونی که در این زمینه مسئولیت دارند، کارگروهی در حمایت اقتصادی دولت تشکیل می شود تا شاخص ها و آمارهای اقتصادی را در قالب آمار دقیق و دلایل و عوامل کاهش یا افزایش آنها در قالب گزارش کارشناسی ارائه کند. .

رئیس جمهور در ادامه توجه به تولید تحت عنوان یکی از توصیه های رهبر انقلاب به دولت را مورد توجه قرار داد و گفت: استانداردها موظف هستند با پیگیری مستمر موانع تولید را شناسایی و رفع کنند و واحدهای تولیدی را قادر سازند تا بسته یا نیمه بسته باشد. گاهی می توان مشکل یک واحد تولیدی تعطیل را با یک پیگیری ساده ترمیم کرد و ظرفیت های تولیدی و اشتغالزایی آن را فعال کرد.

رئیس جمهور همچنین بار دیگر بر لزوم همکاری شبکه بانکی در احیای واحدهای تولیدی در کشور تاکید کرد و افزود: باز هم تاکید می کنم بانک ها به هیچ عنوان اجازه تعطیلی واحدهای تولیدی را نخواهند داد.

موضوع مسکن و رفع موانع در حوزه تولید از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در این جلسه بود.

شهردار تامین مسکن مردم را یکی از مهمترین دغدغه های دولت برشمرد و گفت: استانداردها باید موضوع تامین مسکن و کنترل اجاره بها را به صورت ویژه دنبال کنند و منتظر دستور و مجوز از مرکز نباشند. تصمیمات در این زمینه».

فعال شدن معادن و استفاده از ظرفیت ها و منابع خدادادی موضوع دیگری بود که رئیس جمهور بر آن تاکید کرد و افزود: معادن جزء ثروت و ذخایر مهم کشور محسوب می شود که اشتغال و ارزش افزوده زیادی دارد و باید به بهانه های مختلف از جمله مسائل جیستمحیطی قابل حل و بسته شدن نیست.

رئیسی افزود: اینکه پس از گذشت یک سال از عمر دولت همچنان شاهد توقف استخراج معادن برای بهره برداری باشیم قابل قبول نیست. هیچ نهاد و سازمانی به هیچ عنوان مجاز به توقف فعالیت و بهره برداری از معادن نیست.

رئیس جمهور استفاده از ظرفیت های دریا در حوزه اقتصادی به ویژه سواحل مکران را از اولویت های دولت دانست و بر لزوم فعال سازی و بهره برداری از اقتصاد دریا در استان های ساحلی کیشور تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور نکاتی را از استانداران مطرح کرد که از جمله آنها می توان به تمرکز زدایی، تامین نیروی انسانی کارآمد و انقلابی، تفویض اختیارات به استانداران، استفاده از ظرفیت های مشاوره ای و فکری و برنامه ریزی استان ها در سازمان برنامه و… اشاره کرد. بودجه، فعال‌سازی کارآمدی سازمان، پیگیری و اجرای مصوبات استانی برای شروع دور دوم این سفرها، ایجاد دارایی، عادلانه‌سازی نظام پرداخت، هدایت سرمایه شرکت‌های بزرگ برای رونق و رشد استان، اعطای فضا به بخش خصوصی و تعاونی ها، تشکیل صندوق دادگاه ملی و انتخاب مشاور امور زنان در دستگاه های دولتی و دستور پیگیری و اجرای این موارد را صادر کرد.

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما