در انتخابات ایتالیا، سیاستمداران از TikTok برای کسب رای استفاده می کنند

سیاستمداران ایتالیایی در جستجوی مجازی رای دهندگان بلاتکلیف هستند.

در طول تابستان، از آنجایی که نظرسنجی‌ها نشان می‌داد بیشتر کسانی که هنوز طرفی را انتخاب نکرده‌اند زیر 30 سال بودند، بزرگان حزب آن را به سطح بعدی رساندند: TikTok.

در این ماه، سیلویو برلوسکونی، 85 ساله، که چهار بار به عنوان نخست وزیر ایتالیا خدمت کرد، در سکوی رسانه های اجتماعی که بیشتر در بین جوانان محبوب است، آمد و توضیح داد که چرا در سن خود آنجا بود.

“در این پلت فرم، شما بچه ها بیش از پنج میلیون نفر هستید و 60 درصد شما کمتر از 30 سال دارید. من کمی حسادت می کنم.” برلوسکونی گفت و صدایش را برای تاثیر دراماتیک بالا و پایین کرد. “ما در مورد آینده شما صحبت خواهیم کرد.”

این ویدیو 9.6 میلیون بازدید داشت که باعث افزایش ابروها در بین برخی از کاربران شد.

اما گالئوتی، خالق جوان محتوای TikTok گفت: «شما آنقدر احمق نیستید که یک ویدیو در TikTok برای رای دادن به شما کافی باشد. شما این پیام را می‌فرستید که ما، جوانان، بسیار انعطاف‌پذیر و متزلزل هستیم.»

غرفه آقای تیم ارتباطات برلوسکونی تسلیم نشدند. پروفایل او مملو از ترکیبی از عکس های فوری از حضور در تلویزیون و شوخی های کلاسیک برلوسکونی و همچنین پیام های سیاسی ضبط شده در استودیوی او است، جایی که او با کت و شلوارهای آبی درجه یک – و اغلب کراوات ها – دیده می شود.

بینندگان به ظاهر پرورش یافته او توجه کرده اند.

“کرم زیرساز شما چیست؟” یکی پرسید دیگری نوشت: “کرم خیلی نارنجی است، رنگ های طبیعی تر بهتر است.”

آنالیسا فرتی، هماهنگ‌کننده بخش رسانه‌های اجتماعی در گروه حمایت از ایتالیایی FB & Associati، گفت: «بازگشت خنده‌دار یا ترسناک بود، اما حضور در TikTok به او اجازه داد در بحث‌های انتخاباتی نقش محوری داشته باشد.» دنبال آقای مشخصات برلوسکونی در سه هفته از مرز 3.2 میلیون نفر گذشت.

او گفت: «مشکل این است که این نسل به طور کلی طبقه سیاسی را رد می کند.

سیاستمداران دیگر راه های متفاوتی را انتخاب کرده اند. متئو سالوینی، 49 ساله، از حزب راست افراطی لیگ، که سال ها در TikTok بوده و 635600 دنبال کننده دارد، از این پلت فرم بیشتر به عنوان سخنوری برای موضوعات گوشت و استخوان خود – امنیت و مهاجرت – استفاده می کند.

جورجیا ملونی، 45 ساله، رهبر برادران ایتالیا و احتمالاً نخست‌وزیر بعدی، علیرغم مبارزات انتخاباتی موفقیت‌آمیزش، به نظر نمی‌رسد در TikTok به خوبی عمل کند. او 197700 دنبال کننده دارد.

به نظر می رسد که دانشجویان دانشگاه، رهبر حزب میانه رو Action، کارلو کالندا، 49 ساله را دوست دارند که پیام های کوتاه سیاسی ارسال می کند، به سؤالات دریافتی در سکو پاسخ می دهد و درباره کتاب ها بحث می کند. فرتی گفت. اما او تنها حدود 24300 فالوور دارد.

حزب دموکرات چپ میانه تنها حزبی است که صداهای متعددی را در TikTok ارائه می دهد. آنها ویدئوهای موضوعی را با موضوعاتی که توسط سیاستمدارانی که نماد چنین موضوعاتی هستند، مانند الساندرو زان، 48 ساله، برای نبرد حقوق مدنی مورد بحث قرار می دهند. انریکو لتا، 56 ساله، یکی از رهبران حزب، اخیراً کاربران را تشویق کرد که به هر کسی که دوست دارند رأی دهند. او گفت: “دیگران نباید برای آینده شما تصمیم بگیرند.”

علیرغم تلاش‌های سیاستمداران برای دستیابی به مخاطبان متفاوت، به نظر می‌رسد که ممتنع همچنان تهدید اصلی برای احزاب و دموکراسی ایتالیا باشد.

خانم می‌گوید: «می‌گفتند میدان‌ها پر و صندوق‌ها خالی است». فرتی گفت. اکنون رسانه‌های اجتماعی پر شده‌اند و صندوق‌های رأی خالی است.»

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما