جیمز احتمالاً در حال مطالعه زهره در منطقه خود است

تیمی از ستاره شناسان تلسکوپ فضایی را پیشنهاد کردندجیمز وبپنج سیاره را که «منطقه زهره» واقع شده اند.

این منطقه ابتدا توسط «استیون کیندانشگاه اخترفیزیکدانریورساید» کالیفرنیا، در سال 2014 برای مطالعات بیشتر پیشنهاد شد. منطقه زهره یک منطقه مداری خیالی به دور یک ستاره است که احتمالاً به اندازه نقطه ای است که آب مایع در منظومه سیارات خود را از بین می برد، اما قادر به تخریب آن نیست. به عبارت دیگر می توان گفت که سیارات این ستاره دارای اثر گلخانه ای مشابه زمین هستند.

جیمز با بررسی منطقه زهره توانست اطلاعات شگفت انگیزی در مورد تکامل سیاره همسایه ما – سیاره زهره – به دست آورد. همچنین می تواند اطلاعات زیادی در مورد تکامل سیارات دیگری که زمانی به طور بالقوه قابل سکونت بوده و سپس به سیارات آتشین تبدیل شده اند به دست آورد.

برخی از دانشمندان بر این باورند که زهره زمانی قابل سکونت بوده است. قبل از تبدیل شدن به یک کره دوگانه آتشین. به منظور کسب اطلاعات کاملتر در بررسی این ادعا، محققین مایلند جیمز این حوزه را بررسی کند. وجود گازهایی مانند متان یا اکسید نیتروژن در این سیارات می تواند نشانه ای از وجود حیات در گذشته باشد.

“کلبی اوستبرگ”، محققی از “UCRاو می گوید: اگر جیمز وب بتواند این مولکول ها را پیدا کند، به طور غیرمستقیم تایید کرده است که زهره در گذشته قابل سکونت بوده و زندگی در آنجا وجود داشته است.

استبرگ به صحبت در مورد وجود پنج سیاره ای که در فهرست قرار گرفته اند ادامه می دهد 300 سیاره موجود استخراج شده و احتمال دارد که مولکول های مذکور را در خود داشته باشد. برای اینکه جیمز بتواند این سیارات را به خوبی رصد کند، باید به دور ستارگان درخشان دوردست بچرخند تا نور کافی برای رصد آنها وجود داشته باشد.

اگر داده های جیمز و وب به ما نشان دهد که بیشتر سیارات منطقه زهره در نهایت به سیاره ای آتشین و لکه مانند مانند زهره تبدیل خواهند شد، ما بسیار نگران خواهیم شد. زیرا زمین و زهره زمانی سیاره های دوقلو بودند و این خبر خوبی برای پایان زمین نیست.

از طرفی این نقطه می تواند زنگ خطری برای ما باشد تا بتوانیم زمین را قبل از تبدیل شدن به یک سیاره جهنمی نجات دهیم.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما