(تصویر) تصویری از نخبگان ایرانی در ساختار استارلینک

اجماع علمی در دنیا کمتر از آنچه هست وجود دارد، اما یک نخبه ایرانی در این پروژه بزرگ علمی در مهاجرت حضور ندارد. از روند ساخت واکسن برای ویروس کرونا تا پروژه ساخت ماهواره اینترنتی و لینک ستاره.

به گزارش خبرآنلاین، سید حسن هاشمی رئیس سازمان نظام رایانه ای کشور در توییتی نوشت: یکی فارغ التحصیل دانشگاه خواجه نصیر و دیگری فارغ التحصیل دانشگاه امیرکبیر. ما به این نخبگان افتخار می کنیم، اما خدای ناکرده کسانی که انگیزه مهاجرت نخبگان را تقویت می کنند و امید بازگشت به وطن را ناامید می کنند. علیرضا ماهان فر و کریم کاشی آرانی دو ایرانی نخبه هستند که نام آنها نیز در این پروژه به چشم می خورد.

در سال های اخیر پروژه کوچک تری در دنیای علم و فناوری صورت گرفته که نخبگان ایرانی جزو پروژه های آن نیستند. از پروژه ارسال به ماه گرفته تا مدیریت ارشد گوگل، اینستاگرام، توییتر و البته نخبگانی که با فایزر و پروژه های بزرگ برای مبارزه با ویروس همکاری کرده اند.

هر ساله تعداد زیادی از المپیادهای برتر و فارغ التحصیلان بهترین دانشگاه های ایران برای فرصت های شغلی بهتر کیشور را ترک می کنند و به بزرگترین شرکت های جهان می روند.

(تصویر) تصویری از نخبگان ایرانی در ساختار استارلینک

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما