ایلان ماسک تاریخ پرتاب احتمالی یک کشتی ستاره ای آزمایشی را اعلام کرد

اسپیس ایکس در حال آماده شدن برای اولین پرواز آزمایشی نسل بعدی موشک استارشیپ است که برای ارسال محموله و انسان به ماه، مریخ و سایر مقاصد دور طراحی شده است. حالا «الان ماسک» مدیر عامل میلیاردر این شرکت فضایی اعلام کرده است که این موشک بزرگ تا ماه آینده می تواند به مدار زمین برود.

ایلان ماسک، موسس و مدیر عامل این شرکت، در پاسخ به یکی از دنبال کنندگانی که در مورد زمان آزمایش پرواز سفینه فضایی پرسیده بود، از طریق حساب توییتر خود نوشت:

“شاید در پایان ماه آینده، اما نوامبر بسیار محتمل به نظر می رسد. تا آن زمان دو بوستر و موشک آماده پرواز خواهیم داشت که تقریبا هر دو ماه یک بار تولید می شود.

سفینه موشکی نسل بعدی

این سفینه فضایی شامل یک تقویت کننده مرحله اول به نام Super Heavy و یک فضاپیمای 50 متری معروف به Starship است. هر دو عنصر کاملاً قابل استفاده مجدد خواهند بود و هر دو از موتورهای رپتور نسل بعدی SpaceX (33 برای Super Heavy و شش برای Starship) استفاده خواهند کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، آزمایش پرواز مداری آینده توسط نمونه های اولیه موسوم به Booster 7 و Ship 24 انجام خواهد شد. طی شش هفته گذشته، SpaceX هر دو عنصر موتور را در تاسیسات خود در جنوب تگزاس به نام Starbase آزمایش کرده است.

به عنوان مثال، بوستر اخیراً در یک آزمایش کوتاه تحت عنوان “آتش استاتیک” 33 موتور را به مدت 7 هفته روشن کرد که بیشترین تعداد موتورهایی است که همزمان روشن شده اند. اسپیس ایکس به افزایش این تعداد در آینده ادامه خواهد داد تا اینکه در نهایت از تمام 33 موتور Raptor Booster 7 استفاده شود. در آن زمان می توان انتظار داشت که آزمایش پرتاب مداری این شرکت انجام شود.

این پرواز آزمایشی از پایگاه استار بیس انجام می شود و طی آن کشتی سفر 24 مداری خود را آغاز می کند و در نهایت در نزدیکی جزیره کائوآی در هاوایی، این ماموریت در اقیانوس آرام به پایان می رسد. Booster 7 نیز اندکی پس از پرواز در خلیج مکزیک و سواحل تگزاس فرود خواهد آمد.

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما