اوکراین 700000 نفر از کمبود آب در اثر فاجعه سد آسیب دیده اند

روز جمعه، اقلام امدادی به خانواده های آسیب پذیر در منطقه روستایی خرسون نزدیک به خط مقدم تحویل داده شد.

تخریب این سد در 6 ژوئن علاوه بر خدمات بهداشتی بر منابع آب، سیستم‌های فاضلاب و فاضلاب نیز تأثیر گذاشته است.

تحویل قایق

به عنوان بخشی از این کمک، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) آب و غذای نجات بخش را با قایق به خانواده ها منتقل کردند که تنها 15 کیلومتر از خط تماس فاصله داشتند.

“ما از امروز استفاده می کنیم چهار قایق برای رساندن کمک به این 500 خانوادهساویانو آبرو، رئیس ارتباطات دفتر هماهنگی کمک های سازمان ملل، OCHA، در اوکراین، گفت، یک جامعه کوچک که اینجا نزدیک جایی است که من اکنون هستم.

«این جوامع قبلاً با پیامدهای جنگ روبرو بوده اند. این منطقه تحت کنترل روسیه بود. اواخر سال گذشته در حدود نوامبر، دوباره توسط اوکراین بازپس گرفته شد و اکنون، آنها اکنون هستند در مواجهه با این فاجعه جدید با سیل در اینجا.”

آژانس های سازمان ملل و شرکای بشردوستانه به حمایت از نیازهای فوری مردم آسیب دیده از انفجار سد کاخوفکا در شرق اوکراین ادامه می دهند.

آژانس های سازمان ملل و شرکای بشردوستانه به حمایت از نیازهای فوری مردم آسیب دیده از انفجار سد کاخوفکا در شرق اوکراین ادامه می دهند.

آب آشامیدنی را قطع کنید

تخلیه مخزن کاخوفکا ده ها هزار نفر را در جنوب اوکراین بدون دسترسی به آب لوله کشی، عمدتا در منطقه دنیپرو، رها کرده است.

این مخزن – یکی از بزرگترین در اروپا – است طبق گزارشات 70 درصد خالی استبه گفته مقامات اوکراینی. عرض مخزن نیز از سه کیلومتر به یک کیلومتر کاهش یافته است، در حالی که سطح آب اکنون در حدود هفت متر است. بسیار زیر آستانه عملیاتی 12 متریOCHA گزارش داد.

او گفت: «محاسبات ما این است که برای مثال، 200 هزار نفر در منطقه دنیپرو قبلاً آب خانه های خود قطع شده اند. آبرو.

اما او هشدار داد که ممکن است بیش از 700,000 نفر را تحت تأثیر قرار دهد زیرا این مخزن تنها منبع کل آن بخش از جنوب اوکراین است، نه فقط منطقه خرسون.

مناطق شهری بزرگ در منطقه Dnipro، از جمله Pokrovska، Nikopolska و Marhanetska هستند. به طور کامل از آب متمرکز قطع می شود و دیگران مانند Apostolivska و Zelenodolska دسترسی بسیار محدودی دارند.

جابجایی مین کشنده

کاهش سیلاب همچنین چالش های مرگبار دیگری را در قالب مین های زمینی ایجاد کرده است که در نقاط مختلف پراکنده شده اند.

آقای ساویانو گفت: “من فکر می کنم این منطقه یکی از آلوده ترین نقاط جهان به مین است.” “این دلیلی است که برای مثال کشاورزی در خرسون، میکولایف، زاپوریژژیا به دلیل آلودگی معدن تحت تاثیر قرار گرفته است، بنابراین آب سیل معادن را به حرکت در می آورد، این یک واقعیت است.”

ابیگیل هارتلی، رئیس بخش سیاست، حمایت و روابط اهداکنندگان از خدمات مین مین سازمان ملل متحد (UNMAS) افزود که «وقتی آب فروکش می‌کند، مین‌ها آنجا هستند.

“() چیز خوب این است مین ها شناور می شوند، بنابراین روی سطح می مانند. اما، البته، تعداد زیادی بقایای سیل وجود دارد و آنها می توانند در رسوبات مدفون شوند. بنابراین، این یک چالش است.”

او گفت که مقامات اوکراینی “کار خوبی در مین زدایی تا کنون انجام داده اند”.

از زمان تخریب سد کاخوفکا، OCHA و شرکای بشردوستانه به عملیات نجات جان خود ادامه داده اند. حداقل 10 کاروان بین سازمانی به نیازمندان رسیده است.

ابیگیل هارتلی، رئیس بخش سیاست، حمایت، روابط با اهداکنندگان و همکاری خدمات ضد مین سازمان ملل متحد (UNMAS).

اخبار سازمان ملل/ دومینیکا توماشفسکا-مورتیمر

ابیگیل هارتلی، رئیس بخش سیاست، حمایت، روابط با اهداکنندگان و همکاری خدمات ضد مین سازمان ملل متحد (UNMAS).

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما