اخبار به طور خلاصه 28 اکتبر 2022 |

این خبر به طور خلاصه از سازمان ملل است.

میلیون ها نفر در غرب و مرکز آفریقا در معرض خطر سیل هستند

آژانس پناهندگان سازمان ملل، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) روز جمعه اعلام کرد در غرب و مرکز آفریقا، 3.4 میلیون نفر پس از سیل ویرانگر به کمک نیاز دارند.

این هشدار در بحبوحه بدترین سیل در یک دهه گذشته است که سراسر نیجریه، چاد، نیجر، بورکینافاسو، مالی و کامرون را فرا گرفته است.

اولگا سارادو، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت که صدها نفر در نیجریه جان خود را از دست داده اند، جایی که سیل در شمال شرق، مکان های آوارگان داخلی و جوامع میزبان در ایالت های بورنو، آداماوا و یوبه را درنوردیده است.

ام‌اس. سارادو افزود که درجه حرارت در ساحل نیز 1.5 برابر سریعتر از میانگین جهانی افزایش می یابد.

“بحران آب و هوا اکنون در حال وقوع است – معیشت را از بین می برد، امنیت غذایی را مختل می کند، درگیری ها را بر سر منابع کمیاب تشدید می کند و باعث جابجایی می شود.”

بیش از 1.3 میلیون نفر تاکنون در نیجریه آواره شده اند و 2.8 میلیون نفر تحت تأثیر سیل قرار گرفته اند و زمین های کشاورزی و جاده ها زیر آب رفته اند.

در کشورهای ساحل مرکزی – نیجر، مالی و بورکینافاسو – باران و سیل بیش از حد متوسط ​​صدها نفر را کشته، هزاران نفر را آواره کرده و بیش از یک میلیون هکتار از زمین‌های زراعی را از بین برده است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) برای کمک به نیازمندان در غرب و مرکز آفریقا، از همه اهداکنندگان درخواست کمک فوری کرد، زیرا عملیات های بشردوستانه آن “به طور خطرناک و مزمن با کمبود بودجه مواجه است”.

رئیس حقوق بشر سازمان ملل از روسیه می خواهد که قوانین محدودکننده LGTBI را لغو کند – نه گسترش دهد

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه گفت که روسیه باید قوانین محدودکننده LGBTI را لغو کند و گسترش ندهد.

درخواست فولکر تورک، مسئول جدید حقوق بشر سازمان ملل متحد، به دنبال تصمیم روز پنجشنبه پارلمان روسیه برای حرکت به سمت گسترش ممنوعیت در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد افراد لزبین، همجنس گرا، دوجنسه و تراجنسیتی و حقوق آنها.

راوینا شمداسانی، سخنگوی OHCHR به خبرنگاران در ژنو گفت که تصمیم دومای روسیه “حتی بیشتر هنجارها و استانداردهای حقوق بشر بین المللی” را نقض می کند و عمیقا نگران کننده است.

او توضیح داد که آخرین محدودیت‌های LGBTI ناشی از قانون سال 2013 است که خود توسط کارشناسان مستقل حقوق بشر به عنوان «تبعیض‌آمیز (و) نقض حقوق اساسی آزادی بیان» محکوم شد.

«یکی از بحث هایی که گاهی مطرح می شود این است که چنین قانونی برای حمایت از کودکان مهم است. در واقع، آنچه کمیته حقوق کودک دریافته است این است که به جای حمایت از کودکان، چنین قوانینی منجر به هدف قرار دادن و آزار و اذیت مداوم – از جمله سوء استفاده و خشونت – کودکان نیز می شود.

96000 هائیتی به دلیل خشونت گروهی در پایتخت آواره شدند

نود و شش هزار هائیتی اکنون مجبور به ترک خانه های خود به دلیل خشونت های مارپیچ گروهی در پورتو پرنس پایتخت شده اند.

روز جمعه، آژانس مهاجرت سازمان ملل، IOM، در هشداری اعلام کرد که تعداد افرادی که در آنجا آواره شده اند. سه برابر شده است در پنج ماه گذشته

این به دزدی، آدم ربایی و سایر فعالیت های جنایتکارانه اشاره کرد که همگی در بستری از “نابرابری عمیق، سطوح بالای محرومیت… و یک محیط امنیتی متلاشی شده” صورت می گیرد.

محله هایی در پایتخت که با بالاترین سطح خشونت روبرو هستند، قربانی مشکلات اقتصادی هستند که با افزایش اخیر قیمت مواد غذایی و سوخت که معیشت مردم را بی ثبات کرده است، بدتر شده است.

اولریکا ریچاردسون، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در هائیتی، اصرار داشت که سازمان ملل متحد با شرکای بشردوستانه، دولتی و محلی برای کمک به کاهش مشکلات آسیب پذیرترین خانواده ها همکاری می کند.

دانیل جانسون، اخبار سازمان ملل

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما