آژانس های سازمان ملل: دست کم 70 کشته در آخرین غرق شدن کشتی “تراژیک” در سواحل سوریه |

در یک خبر مشترک که اواخر روز پنجشنبه منتشر شد، سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM)، آژانس پناهندگان سازمان ملل، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی (UNRWA) اعلام کردند که بنا بر گزارش‌ها، قایق روز سه‌شنبه از بندر به سمت اروپا حرکت کرده است. منیه در نزدیکی طرابلس، لبنان، حامل 120 تا 170 مسافر.

پناهجویان و مهاجران اکثرا سوری، لبنانی و فلسطینی بودند. مسافران شامل زنان، کودکان، مردان و افراد مسن بودند.

عملیات جستجو و نجات مرگ دست کم 70 نفر در آب های سوریه را تایید کرده است.

حداقل 20 نفر در بیمارستان بستری شده اند

در این بیانیه آمده است: «گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که 20 نفر به بیمارستان شهر طرطوس منتقل شده‌اند که حال برخی از آنها وخیم است».

گزارش های خبری حاکی از آن است که گمان می رود این قایق در مسیر اروپا بوده است، اما مشخص نیست که چه چیزی منجر به غرق شدن آن شده است.

در لبنان، این سه آژانس در حال پیگیری با مقامات مربوطه هستند و از خانواده های داغدار حمایت خواهند کرد. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در سوریه همچنین به بازماندگانی که در حال بهبودی از مصیبت های خود در طرطوس هستند، حمایت مادی می کند.

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: «این یک تراژدی دلخراش دیگر است و ما عمیق‌ترین تسلیت خود را به همه کسانی که آسیب دیده‌اند ابراز می‌کنیم».

فراخوان همبستگی

ما خواستار همبستگی کامل جامعه جهانی برای کمک به بهبود شرایط آوارگان اجباری و جوامع میزبان در خاورمیانه، به ویژه در کشورهای همسایه سوریه هستیم. افراد زیادی به لبه پرتگاه هل داده می شوند.

António Vitorino، مدیر کل IOM، اعلام کرد که کسانی که صرفاً به دنبال ایمنی هستند “نباید مجبور شوند چنین سفرهای مهاجرتی خطرناک و اغلب مرگبار داشته باشند”.

ما باید با هم همکاری کنیم تا مسیرهای ایمن و قانونی را برای مهاجرت منظم افزایش دهیم تا به کاهش تلفات جانی و محافظت از افراد آسیب پذیر در حال حرکت کمک کنیم.


داوطلبان به پناهندگانی که به جزیره لسبوس، در منطقه دریای اژه شمالی یونان می رسند، کمک می کنند.  (فیله)

© یونیسف/اشلی گیلبرتسون

داوطلبان به پناهندگانی که به جزیره لسبوس، در منطقه دریای اژه شمالی یونان می رسند، کمک می کنند. (فیله)

“هیچ کس به راحتی سوار این قایق ها نمی شود”

“این فقط غم انگیز است. هیچ کس به راحتی سوار این قایق های مرگ نمی شود. فیلیپ لازارینی، کمیسر کل UNRWA، گفت: مردم این تصمیمات خطرناک را می گیرند و جان خود را در جستجوی کرامت به خطر می اندازند.

ما باید برای ارائه آینده ای بهتر و رفع احساس ناامیدی در لبنان و سراسر منطقه، از جمله در میان آوارگان فلسطینی، بیشتر تلاش کنیم.»

در پاسخ به افزایش خروج دریایی از منطقه طی ماه‌های گذشته، IOM، UNHCR و UNRWA از کشورهای ساحلی می‌خواهند «تلاش‌ها را برای ایجاد ظرفیت خود برای ارائه خدمات جستجو و نجات و تلاش برای اطمینان از قابلیت پیش‌بینی در شناسایی مکان‌های امن افزایش دهند. پیاده شدن.»

به علل ریشه ای رسیدگی کنید

با این حال، آژانس‌ها استدلال می‌کنند که بسیار مهم‌تر است که اقداماتی برای رسیدگی به علل ریشه‌ای این جنبش‌ها و برای جامعه بین‌المللی، در راستای اصل مسئولیت مشترک، برای تقویت دسترسی به مسیرهای امن‌تر و جایگزین انجام شود.

“همچنین باید حمایت های بشردوستانه و توسعه ای بسیار بیشتری به آن آوارگان و جوامع میزبان در سرتاسر منطقه داده شود تا به کاهش رنج آنها و بهبود شرایط زندگی و فرصت های آنها کمک شود.

در صورت عدم موفقیت، پناهندگان، پناهجویان، مهاجران و آوارگان داخلی به سفرهای خطرناک در جستجوی امنیت، حفاظت و زندگی بهتر ادامه خواهند داد.

“یادآوری سخت”: یونیسف

صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، در بیانیه‌ای که بعداً روز پنجشنبه منتشر شد، گفت که این فاجعه، و آنهایی که پیش از آن آمده‌اند، یادآوری سختی هستند که برای جلوگیری از مرگ خانواده‌ها در دریا به اقدامی فوری نیاز است.»

این آژانس گزارش داد که یک قایق دیگر حامل حدود 55 مهاجر نیز در سواحل یونان غرق شده و سه کودک ناپدید شده اند. یونیسف خاطرنشان کرد که لبنان با بحران های مارپیچ خود، شاهد افزایش “تلاش های مذبوحانه” برای فرار از کشور در ماه های اخیر بوده است، “که تعداد زیادی کشته برجای گذاشته است.”

هر مرگ و میر یک کودک در دریا بر نیاز به محافظت و حمایت از کودکان در جایی که هستند و گسترش گزینه هایی برای کودکان و خانواده ها برای حرکت ایمن و بدون به خطر انداختن جانشان تاکید می کند.

این آژانس گفت که برای ارائه کمک به کودکان و خانواده‌های آسیب‌دیده آماده است و همچنان متعهد به همکاری با لبنان و سایر کشورهای منطقه است تا “امنیت و رفاه کودکان را همیشه تضمین کند.”

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما