کوسه “درست به نظر نمی رسید.” آیا این یک اسباب بازی پلاستیکی بود؟

کوسه‌های گوبلین ماهی‌های اعماق دریا هستند که آرواره‌های ترسناک و بیرون زده آن‌ها الهام‌بخش موجودات وحشتناک مجموعه فیلم‌های «بیگانه» بوده است. اطلاعات کمی در مورد این کوسه های گریزان وجود دارد و مشاهده آنها بسیار نادر است. آنها در سراسر جهان در آبهای عمیق ساحلی زندگی می کنند اما هرگز در دریای مدیترانه یافت نشده اند.

اما اخیراً گروهی از دانشمندان از کشف یک کوسه اجنه خبر دادند که در یکی از سواحل یونان به ساحل نشسته بود. اعلام این یافته توسط آنها در سال گذشته در مجله علوم دریایی مدیترانه منجر به مجموعه ای از اتفاقات تقریباً عجیب و غریب مانند خود کوسه اجنه شده است که شامل روایت های علمی رقیب، پس گیری و این احتمال است که شاید همه سر و صداها بر سر یک پلاستیک کودکان بوده است. عروسی.

بر اساس مقاله علمی اصلی، کوسه اجنه مدیترانه ای توسط مردی به نام جیانیس پاپاداکیس در آگوست 2020 کشف شد. پس از یافتن نمونه، در این مقاله آمده است: پاپاداکیس آن را روی چند سنگ قرار داد و عکس گرفت. این تصویر به دست گروهی از دانشمندان محلی رسید و دو سال بعد آن‌ها آن را در کنار سوابق دیگر گونه‌های موجود در دریای مدیترانه برای اولین بار منتشر کردند.

به نظر می‌رسد این مقاله موفقیت علم شهروندی است که در آن افرادی بدون آموزش رسمی علمی به دانشمندان حرفه‌ای در تحقیق کمک می‌کنند. اما دیری نگذشت که کارشناسان کوسه در سراسر جهان در یک گروه فیس بوک تردیدهای خود را در مورد صحت کوسه اجنه ابراز کردند.

دیوید ایبرت، نویسنده کتاب «کوسه‌های جهان» می‌گوید: «به نظر درست نبود.دکتر. ایبرت گفت چندین چیز در مورد کوسه کشف شده در یونان غیرعادی بود. او گفت: «این خیلی کوچک است و آبشش‌هایش واقعاً باز به نظر نمی‌رسند». اصلاً طبیعی به نظر نمی رسد.

دکتر. ایبرت و دیگران نیز بدبین بودند زیرا هیچ بررسی مستقیمی از کوسه انجام نشده بود. این مقاله صرفاً بر اساس یک عکس و توضیحات مختصری ارائه شده توسط آقای. پاپاداکیس.

در ماه نوامبر، گروهی از محققان کوسه مقاله ای را منتشر کردند که در آن سؤال می کردند آیا کوسه اجنه ای که در یونان یافت شده یک حیوان واقعی است یا خیر. آنها نوشتند: “ما شک داریم که کوسه اجنه در مقاله اصلی “یک نمونه طبیعی است.” آنها استدلال کردند که فقدان دندان نمونه، باله های بیش از حد گرد و تعداد کم شکاف های آبشش آن مشخصه یک کوسه اجنه نیست.

بلافاصله پس از آن، تصویر دیگری در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، تصویری که باعث می شود این شک و تردید به اوج برسد. این یک اسباب بازی کوسه جن پلاستیکی بود که توسط یک شرکت اسباب بازی ایتالیایی به نام DeAgostini فروخته می شد و شباهت عجیبی به کوسه اجنه یافت شده در یونان داشت.

دآگوستینی، اسباب‌ساز، برای اظهار نظر در دسترس نیست.

یورگن پولرسپوک، محقق مستقل کوسه و نویسنده مقاله ای که شک و تردیدهایی در مورد صحت کوسه گوبلین یونانی ارائه کرده است، گفت: این اسباب بازی “شباهت زیادی با نمونه موجود در تصویر منتشر شده نشان می دهد.”

در اوایل این ماه، نویسندگان مقاله اصلی دو برابر شدند و در پاسخ به نگرانی های مطرح شده توسط آقای دکتر، بر ادعای اصلی خود ایستادند. پولرسپوک و همکارانش آنها همچنین تخمین اندازه خود را از حدود 30 اینچ به حدود 7 اینچ تغییر دادند و پیشنهاد کردند که کوسه اجنه مورد نظر می تواند یک جنین باشد.

آقای دکتر “جنین‌هایی با این اندازه زنده نیستند.” پولرسپوک پاسخ داد.

سپس در این هفته، نویسندگان مقاله اصلی آن را پس گرفتند و همچنین پاسخ خود به انتقاد را پس گرفتند و پذیرفتند که عدم اطمینان زیادی در مورد یافته وجود دارد. یکی از نویسندگان مقاله که از طریق ایمیل به آنها رسید، از پاسخ دادن به سؤالات اضافی خودداری کرد.

بنابراین یک حماسه تقریباً یک ساله که بسیاری از کاراگاه‌های کوسه‌ها به صفحه‌نمایش رایانه‌شان نگاه می‌کردند، پایان یافت.

آقای. پولرسپوک گفت که ممکن است کوسه های اجنه در اعماق دریای مدیترانه در کمین باشند. اما او گفت که هیچ کدام پیدا نشده است.

چه مشخص شود که کوسه در این تصویر یک ماهی واقعی است یا فقط یک تکه آلودگی پلاستیکی، منتقدان می گویند که انتشار تصویر در یک مجله علمی توجه را به نواقص فرآیند بررسی علمی جلب می کند.

به نظر من مشکل و مسئولیت بر عهده سردبیر مجله و داوران است. پولرسپوک گفت.

او گفت که ظاهر غیرمعمول کوسه تنها چیزی نیست که بررسی کنندگان پرچم قرمز این مقاله باید می دیدند. اینکه ادعای موجود در مقاله بر اساس یک تصویر ارائه شده توسط یک شهروند دانشمند است، نیاز به بررسی بیشتر دارد.

سردبیر مجله علوم دریایی مدیترانه به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد.

خواه محققانی که مقاله کوسه گوبلین یونانی را منتشر کرده‌اند تا به حال تصدیق کنند که تصویر یک اسباب‌بازی را منتشر کرده‌اند یا نه، دکتر. ایبرت گفت که با توجه به مشکلات مربوط به بررسی همتایان و میزان آلودگی پلاستیکی در دریاها، اگر چنین چیزی دوباره تکرار شود، تعجب نخواهد کرد.

او خاطرنشان کرد: “هر چیزی ممکن است.”

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما