چگونه برخی از کاربران Gen Z اینستاگرام به فیس بوک پست می کنند: ناخواسته

بیش از یک دهه پیش، کوانا آندروود، دانش‌آموز دبیرستانی در فیلادلفیا، به فیس‌بوک پیوست. اما با ظهور سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، فیس‌بوک به یک فکر بعدی تبدیل شد.

سپس در مارس گذشته، پس از خانم. آندروود عکس‌هایی از خود در یک مراسم رسمی دانشگاه در اینستاگرام منتشر کرد، او ناگهان با اعلان‌های فیسبوکی از اقوام و دوستانی که معمولاً با آنها ارتباط برقرار نمی‌کند غرق شد. پست اینستاگرام او همچنین در پروفایل فیس بوک او ظاهر شد و باعث شد که دوستان فیس بوک او را لایک کنند و در مورد آن کامنت بگذارند.

ام‌اس. آندروود گفت که از اتفاقی که در حال رخ دادن است، گیج شده است، به خصوص زمانی که هر پست یا استوری که در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد در فیس‌بوک به پایان می‌رسد – حتی اگر او آخرین باری را که در آن پست گذاشته بود به خاطر نمی‌آورد.

“چه خبره؟” ام‌اس. آندروود، متخصص سلامت رفتاری 22 ساله در نشویل، گفت که از خودش پرسیده است.

مثل خانم آندروود، سایر نوجوانان و بزرگسالان جوان در ماه‌های اخیر متوجه شده‌اند که به طور غیرعادی در فیس‌بوک فعال بوده‌اند – حتی اگر برنامه را باز نکرده باشند. آنها گفتند که برخی شوکه شده بودند، زیرا سال ها از فیس بوک استفاده نکرده بودند و از دوستان فیس بوکی که فراموش کرده بودند می شنیدند و نمی دانستند چگونه می توانند از انتشار پست های اینستاگرام خود در شبکه اجتماعی قدیمی جلوگیری کنند.

افزایش فعالیت فیس بوک ریشه در ویژگی جدیدی از متا دارد که مالک فیس بوک و اینستاگرام است. سال گذشته، متا پیامی را معرفی کرد که وقتی افراد عکس یا استوری را منتشر کردند، در اینستاگرام ظاهر شد. در این درخواست از کاربران اینستاگرام پرسیده شد که آیا می خواهند پست خود را در فیس بوک نیز به اشتراک بگذارند.

برای از بین بردن این درخواست، کاربران باید روی یک دکمه آبی بزرگ کلیک می کردند تا بتوانند پست های اینستاگرام خود را در فیس بوک به اشتراک بگذارند، یا یک لینک کوچکتر برای انصراف. بسیاری از مردم از جمله خانم آندروود بر روی دکمه آبی قابل مشاهده تر کلیک کرد – و طبق مصاحبه با بیش از دوازده کاربر Gen Z و کاربران هزاره اینستاگرام، بلافاصله آن را فراموش کرد. برای معکوس کردن تنظیمات نیاز به کلیک روی چندین منوی اینستاگرام دارد.

اشلی لابوسیر، 28 ساله، مدیر رسانه های دیجیتال در کانتون، گا.، که در خاموش کردن تنظیمات با مشکل مواجه شده است، گفت: “این احساس بسیار ابلهانه دارد.” “آیا فیس بوک به شدت رنج می برد؟”

متا مدتهاست که نگران از دست دادن نوجوانان و بزرگسالان جوان در برابر رقبایی مانند TikTok و Snapchat بوده است، به خصوص که این مخاطبان به شدت مورد علاقه تبلیغ کنندگان هستند. فیس‌بوک، که مارک زاکربرگ در سال 2004 در هاروارد ایجاد کرد، در سال‌های ابتدایی آن برای دانشجویان کالج طراحی شده بود، اما در سال‌های اخیر با یک پایگاه کاربران مسن دست و پنجه نرم کرده است.

به گفته شرکت تحلیلی Data.ai، سال گذشته 17 درصد از کاربران فیس بوک 18 تا 24 سال داشتند، در حالی که 44 درصد افراد بالای 45 سال سن داشتند. در مقابل، 28 درصد از کاربران اینستاگرام 18 تا 24 سال و 33 درصد بیشتر از 45 سال سن داشتند، در حالی که 39 درصد از کاربران اسنپ چت و 30 درصد از کاربران TikTok 18 تا 24 سال داشتند.

اینستاگرام و فیسبوک برای جذب کاربران جوان‌تر، در سال‌های اخیر ویژگی‌هایی مانند Stories را معرفی کرده‌اند که با تقلید از ویژگی Snapchat به افراد اجازه می‌دهد عکس‌ها و ویدیوهایی را پست کنند که پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند. آنها همچنین Reels را عرضه کردند، یک ویژگی مشابه TikTok که به افراد امکان می‌دهد ویدیوهای کوتاه بسازند.

سال گذشته به مهندسان اینستاگرام گفته شد که متا می‌خواهد افراد بیشتری از اینستاگرام به فیس‌بوک پست کنند، سه نفر که در این پروژه مشارکت داشتند و مجاز به صحبت عمومی نبودند. آنها گفتند که این منجر به درخواست جدید شد، که به گونه ای طراحی شده بود که اکثر کاربران به اینستاگرام اجازه می دهند تا پست های خود را به طور دائم با فیس بوک به اشتراک بگذارد. یکی از افراد گفت، اعلان در جایی قرار گرفت که معمولاً انگشتان شست روی صفحه می‌افتند.

متا از اظهار نظر در مورد آنچه منجر به این درخواست و طراحی آن شده است خودداری کرد. اما این شرکت گفت که همه کاربران اینستاگرام این درخواست را دریافت نکردند و تصدیق کردند که برخی از آنها مجبور بودند چندین بار قبل از اینکه اینستاگرام درخواست را متوقف کند، آن را رد کنند. متا همچنین گفت که یک باگ نرم افزاری در سال گذشته باعث شد که برخی از کاربران هر بار که در اینستاگرام پست می کنند، این درخواست را ببینند.

سخنگوی متا که واتس‌اپ و مسنجر را نیز در اختیار دارد، در بیانیه‌ای گفت: «ما می‌دانیم که مردم از ارسال محتوای متقاطع برای اشتراک‌گذاری آسان با دوستان و فالوورهای خود در برنامه‌های ما لذت می‌برند.»

تونی هو، که طراحی محصول را در موسسه فناوری ماساچوست تدریس می‌کند، گفت: شرکت‌های فناوری مدت‌هاست که کاربران را تشویق می‌کنند تا در خدمات خود با تغییراتی در محصولات خود باقی بمانند. او گفت که یکی از نمونه‌ها پنجره‌های پاپ‌آپ است که افراد یک بار روی آن کلیک می‌کنند تا همه کوکی‌های اینترنتی را بپذیرند، که داده‌های آنها را جمع‌آوری کرده و به صورت آنلاین دنبال می‌کنند. او گفت که دیگری این است که چگونه آمازون خرید اقلام را تنها با یک کلیک آسان کرده است.

با اشاره به تذکر متا، آقای. هو گفت: “شاید آنها فقط مردم را وادار به اشتراک گذاری می کنند زیرا این باعث می شود بیننده و درآمد تبلیغاتی آنها افزایش یابد.”

برای برخی از نوجوانان و بزرگسالان، پست کردن ناخواسته در فیس بوک از اینستاگرام منجر به خجالت خفیف و ضربات دیوانه کننده برای لغو اشتراک گذاری شده است.

در ژانویه، خانم گفت. LaBossiere، مدیر رسانه های دیجیتال، او عجله کرد تا پستی درباره مادران خودشیفته را که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته بود و در پروفایل فیس بوک خود قرار داده بود حذف کند، زیرا نمی خواست دوستان مادرش آن را ببینند.

ام‌اس. او گفت که LaBossiere خود را دانشمند فناوری می‌داند، اما تعداد دفعاتی را که از اشتراک‌گذاری از اینستاگرام به فیس‌بوک خودداری می‌کرده است، اما به طور تصادفی دوباره این کار را انجام داده است.

او گفت: “شاید من نمی دانم دارم چه کار می کنم.” در آن زمان است که احساس می کنم 100 ساله هستم.

میا برامل، 23 ساله، یک مهندس نرم افزار در سانتا کلارا، کالیفرنیا، گفت که او عمداً حساب های اینستاگرام و فیس بوک خود را از هم جدا نگه داشته است – فقط برای به روز رسانی آن. او گفت که در اینستاگرام معمولاً عکس‌هایی از طبیعت و ویدیوهایی از تمرین قطعات پیانو به اشتراک می‌گذارد. او در فیس بوک، که کمتر از آن استفاده می کند، به روز رسانی های زندگی مانند فارغ التحصیلی از کالج را به اشتراک می گذارد.

او گفت: «همیشه از اینکه چه کسی هر چیزی را تماشا می کند، بسیار آگاه هستم. «احساس می‌کنم چیزهایی که در اینستاگرام پست می‌کنم واقعاً برای افرادی است که من را دنبال می‌کنند. اگر در فیس‌بوک بود، واقعاً احساس عجیبی می‌کرد.»

اما حالا یک عکس سلفی یا یک پست اینستاگرامی «هنری و تجربی» گاهی در فیس بوک می پیچد. این باعث می شود که احساس “کنترل” حضور او در رسانه های اجتماعی دشوارتر شود. برامل گفت.

دیگران از اشتراک گذاری پست های اینستاگرام در فیس بوک استقبال کرده اند. لورن کانتور، 22 ساله، یک دانش آموز و موسیقیدان در مونترال، گفت که محیط جدید یک “سورپرایز خوشایند” بود زیرا به او کمک کرد با خانواده اش در تماس باشد.

در سال 2011، آقای کانتور به فیس بوک پیوست، جایی که فعال ترین دوستانش خانواده اش هستند. او در سال 2013 به اینستاگرام پیوست و فالوورهای او در آنجا دوستانی از مدرسه و موسیقی هستند. او گفت که وقتی به طور تصادفی شروع به ارسال پست های متقابل کرد، شروع به شنیدن بیشتر از مادربزرگ و عمه اش کرد.

او گفت: «فیس‌بوک برای نسل‌های قدیمی‌تر که از این برنامه‌های دیگر استفاده نمی‌کنند بیشتر خانواده محور است. من واقعاً نمی دانم در فیس بوک چه خبر است.

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما