نظر | رای دهندگان گرجستان از تلاش برای سرکوب آنها سرپیچی می کنند

با این حال، آن رای دهندگان منصرف نخواهند شد.

در طول انتخابات عمومی، رای دهندگان رکوردی را از نظر تعداد آرای زودهنگام در انتخابات میان دوره ای گرجستان به دست آوردند، و در روز دوشنبه و دوباره در روز سه شنبه آنها رکوردهایی را برای رای گیری زودهنگام یک روزه در دور دوم انتخابات گرجستان ثبت کردند. جالب است بدانید که تخمین زده می‌شود که 35 درصد از آرای اولیه تا کنون از آمریکایی‌های آفریقایی تبار بوده است که کمی بیشتر از درصد آنها از جمعیت گرجستان است.

این گواهی بر سرسختی آن رای دهندگان است، زیرا آنها کسانی بودند که با “دقت عجیب” هدف آخرین دور سرکوب رای دهندگان در گرجستان قرار گرفتند، همانطور که مایکل والدمن، رئیس مرکز عدالت برنان سال گذشته بیان کرد. والدمن نوشت که فرماندار برایان کمپ “لایحه سرکوب رای دهندگان خود را در مقابل تابلویی از مزرعه ای که بیش از 100 سیاهپوست در آن به بردگی گرفته شده بودند، امضا کرد. نمادگرایی، آزاردهنده و وحشتناک، تقریباً بسیار مناسب است.»

افرادی که از سرکوب رای دهندگان دفاع می کنند به این اعداد اشاره می کنند تا دلیلی بر این باشد که منتقدان آنها صرفاً هذل گویی می کنند و موضوعی را ایجاد می کنند که هیچ کدام وجود ندارد. اما تا آنجایی که من می توانم آن را ببینم برعکس واقعیت است. از دیدگاه من، رای دهندگان به سادگی با سرکشی به تلاش ها برای سرکوب پاسخ می دهند.

و با این حال، این سرپیچی ممکن است هنوز برای غلبه بر همه موانعی که بر سر راه رای دهندگان قرار می گیرد کافی نباشد. در حالی که این رکوردهای روزانه دلگرم کننده است، اما تا حدی نتیجه قانون جدید انتخابات جمهوری خواهان است که تعداد روزهای رای گیری زودهنگام را تقریباً به نصف کاهش می دهد. حتی با وجود مشارکت فوق‌العاده، بعید است که رای‌گیری زودهنگام امسال با دور دوم انتخابات سال گذشته بین وارناک و رئیس جمهوری‌خواه، کلی لوفلر مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این، جمهوری خواهان در واکر نامزدی منحصر به فرد توهین آمیز را معرفی کرده اند، مردی که برای پست انتخابی مناسب نیست، کاریکاتوری متحرک از شایستگی و برتری سیاه پوستان، گویی که کاندیداهای سیاه پوست بدون توجه به موفقیت و مهارت قابل تعویض هستند.

در تمام مدتی که در صف منتظر بودم، مدام به این فکر می‌کردم که چگونه انتظار برای کسی که با مراقبت از کودک یا مراقبت از سالمندان مشکل دارد غیرممکن می‌شود، یا کسی که شغل – یا شغلش – اجازه نمی‌دهد تا این حد طولانی استراحت کند. روز

همچنین، من در یک روز گرم رای دادم. در مورد کسانی که تنها فرصت رای دادن آنها ممکن است روزی باشد که باران یا سرد بود، چطور؟ صف در محل رای گیری من 90 درصد از زمانی که منتظر بودم بیرون بود.

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما