قانونگذاران جمهوری خواه کنتاکی حق وتوی فرماندار در مورد قوانین ضد ترنس را لغو کردند

مجلس قانونگذاری کنتاکی تحت سلطه جمهوری خواهان روز چهارشنبه با اکثریت قاطع به لغو وتوی فرماندار لایحه ای رای داد که مجموعه ای از مقررات و محدودیت های جدید را برای جوانان تراجنسیتی ایجاد می کند، از جمله ممنوعیت دسترسی به آنچه که پزشکان آن را مراقبت های بهداشتی تایید کننده جنسیت می نامند.

این لایحه که توسط گروه های حقوق دگرباشان جنسی به عنوان یکی از افراطی ترین لایحه ها در کشور توصیف شده بود، روز جمعه توسط فرماندار وتو شد. اندی بشیر، یک دموکرات، اما هم در مجلس ایالتی و هم در سنا، جایی که جمهوری خواهان اکثریت فوق العاده را در اختیار دارند، لغو شد.

این قانون که به عنوان یک لایحه نسبتاً محدود آغاز شد اما به طور پیوسته به یک بسته بسیار بزرگتر از محدودیت ها تبدیل شد، به طور خاص اعمال جراحی، مسدود کننده های بلوغ و هورمون درمانی را برای کودکان زیر 18 سال ممنوع می کند. همچنین مناطق مدارس را از الزام یا توصیه به مراجعه دانش آموزان منع می کند. ضمایری که “با جنسیت بیولوژیکی دانش آموز مطابقت ندارد، همانطور که در شناسنامه اصلی و ویرایش نشده دانش آموز مشخص شده است.”

این قانون همچنین پزشکان را مجبور می‌کند که درمان بیمارانی را که تحت مراقبت‌های انتقال جنسی هستند متوقف کنند، و اضافه می‌کند که اگر پزشکان تشخیص دهند که توقف درمان به احتمال زیاد “به کودک آسیب می‌زند”، ممکن است یک چارچوب زمانی برای توقف “سیستماتیک” درمان تعیین کنند.

علاوه بر قوانین جدید حاکم بر جوانان تراجنسیتی، این قانون همچنین محدودیت هایی را برای مواردی که می توان در مدارس مطرح کرد، تعیین می کند، مدارس را ملزم می کند تا در مورد هر برنامه ای در مورد موضوع جنسی به والدین اطلاع دهند، آموزش در مورد مسائل جنسی زیر کلاس ششم را ممنوع می کند. ممنوعیت دروس در هر مقطعی در مورد هویت جنسیتی یا گرایش جنسی.

این قانون بخشی از موجی از قوانینی است که در سال های اخیر توسط قانونگذاران ایالتی جمهوری خواه برای محدود کردن و تنظیم زندگی جوانان تراجنسیتی ارائه شده است. حداقل 10 ایالت، از جمله آریزونا، فلوریدا، جورجیا، آیووا، تنسی و یوتا، ممنوعیت های مشابهی را برای مراقبت های انتقالی تصویب کرده اند.

روز چهارشنبه، فرماندار ویرجینیای غربی لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن مراقبت‌های انتقالی برای خردسالان ممنوع می‌شود، مگر اینکه حداقل دو ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی، کودک را «از ناهنجاری شدید جنسیتی تشخیص دهند» و رضایت والدین را داشته باشد. به گفته ارین رید، تحلیلگر قانونگذاری که مخالف لایحه هایی است که دسترسی به مراقبت های پزشکی تراجنسیتی ها را محدود می کند، در دو ایالت دیگر – آیداهو و میسوری – تصویب این ممنوعیت ها قریب الوقوع به نظر می رسد.

خانم خانم پس از پایان این جلسه قانونگذاری “باید خسارت را بررسی کنیم”. رید گفت. اما من فکر می‌کنم که بیشتر این لوایح در دادگاه لغو می‌شوند و امیدوارم موج بعدی اخبار در تابستان سطحی از آرامش را برای ترنس‌آمریکایی‌ها به ارمغان بیاورد.»

آرکانزاس اولین ایالتی بود که مراقبت های پزشکی برای خردسالان تراجنسیتی را ممنوع کرد، که جرقه دعوای دادگاهی را برانگیخت و مانع از اجرای این ممنوعیت شد. بخش کنتاکی اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا متعهد شده است که قانون این ایالت را در دادگاه ها به چالش بکشد، به این معنی که اجرای آن نیز به احتمال زیاد به تعویق خواهد افتاد.

در حالی که لغو کنتاکی به سرعت اتفاق افتاد، با توجه به انحراف محافظه کارانه قوی قانونگذار ایالتی تا حد زیادی انتظار می رفت. رأی تقریباً، هرچند نه به طور کامل، در راستای خطوط حزبی کاهش یافت.

آقای. بشیر، یک فرماندار دوره اول، با شکست دادن مت بیوین، رئیس جمهوری خواه به ویژه نامحبوب، که در طول دوره خود با معلمان دعوا کرده بود، به قدرت رسید. آقای. بشیر امسال مجدداً برای انتخابات انتخاب شده است و در ایالتی که دونالد جی. ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال 2020 با 26 درصد برنده شد، به سختی می توان او را در پست ریاست جمهوری انتخاب کرد. با این حال، آقای Beshear با تمرکز بر حکمرانی عملی، از جمله پاسخ به سیل طاقت فرسا از بلایای طبیعی که کنتاکی را در چهار سال گذشته به شدت تحت فشار قرار داده است، محبوبیت خود را حفظ کرده است.

اما احساسات شدید پیرامون مسائل مدارس، جنسیت و هویت جنسی از نظر سیاسی بسیار ناپایدارتر است. تلاش این ماه توسط گروهی از سناتورهای ایالتی جمهوری خواه برای نرم کردن نسخه ای از این لایحه، حذف برخی از عناصر بحث برانگیزتر آن، پس از سازماندهی یک گروه مسیحی محافظه کار کمپین نامه نگاری ناکام ماند. سپس روز چهارشنبه، صدها نفر از مخالفان این لایحه برای اعتراض به ساختمان کنگره آمدند.

با فریادها و شعارهای تظاهرکنندگان که پشت سر او به صدا درآمد، سناتور ایالتی مکس وایز، یک جمهوری خواه و حامی لایحه، اعلام کرد که هدف قانون او «تقویت مشارکت و ارتباط والدین در آموزش کودکان و در عین حال محافظت از ایمنی فرزندانمان بود. “

آقای. وایز مشکل خاصی را با آقای. اظهارات بشعار در بیانیه ای همراه با وتوی وی مبنی بر اینکه این لایحه معلمان را به بازپرس تبدیل می کند.

در آن بیانیه، آقای بشیر همچنین گفت که این لایحه “آزادی والدین را برای تصمیم گیری شخصی خانوادگی سلب می کند” و هشدار داد که “باعث افزایش خودکشی در بین جوانان کنتاکی می شود.”

هنری برگ بروسو، یک فعال تراجنسیتی 24 ساله که در جلسات استماع قانونگذاری برای لابی کردن علیه چنین لوایحی حاضر شد، در ماه دسامبر بر اثر خودکشی درگذشت. مادرش دکتر. کارن برگ، سناتور ایالتی دموکرات است و روز چهارشنبه علیه این لایحه صحبت کرد.

او در صحن مجلس سنا گفت: «گفتن اینکه این لایحه ای است که از کودکان محافظت می کند، کاملاً غیرصادقانه است. و نامیدن این لایحه حقوق والدین برای من یک توهین کاملاً نفرت انگیز است.»

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما