طلای جهانی در آستانه دومین سقوط هفتگی قرار دارد

قیمت طلا امروز (جمعه 21 اکتبر) کاهش یافت و برای دومین هفته ثابت شد، زیرا بازدهی خزانه داری آمریکا به بالاترین سطح در چند سال اخیر رسید که به دنبال داده های قوی بازار و اظهارات فدرال رزرو، جذابیت را کاهش داد. از طلا

بر اساس گزارش ها، قیمت هر اونس طلا تا ساعت 9 صبح به وقت اروپا با 6.5 درصد کاهش به 1621 دلار و 60 سنت رسید و 1.2 درصد کاهش یافت. طلای آمریکا نیز با 0.4 درصد کاهش به 1622 دلار و 60 سنت رسید.

بازدهی شاخص 10 ساله خزانه داری به بالاترین سطح خود از ژوئن 2008 رسید، در حالی که شاخص دلار 0.1 درصد افزایش یافت. استفان انیس، شریک مدیریت SPI Asset Management، گفت: فدرال رزرو تنها نیمی از چرخه انقباض خود را پشت سر گذاشته است و احتمالاً فضای بیشتری برای افزایش نرخ وجود دارد و افزود که احتمالاً طلا به کاهش خود ادامه خواهد داد.

داده‌های روز پنج‌شنبه نشان داد که تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کرده‌اند، در هفته گذشته کاهش یافته است که نشان می‌دهد بازار کار همچنان در تنگنا قرار دارد. به طور جداگانه، نشان می دهد که تعداد خانه های برای فروش در ایالات متحده برای هشتمین ماه متوالی در ماه سپتامبر کاهش یافته است.

اگرچه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم و آشفتگی های اقتصادی در نظر گرفته می شود، اما افزایش سریع نرخ بهره در ایالات متحده هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش داده است که نتیجه ای ندارد.

به گزارش رویترز، دارایی های SPDR Gold Trust، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا در جهان، روز پنجشنبه 0.19 درصد کاهش یافت و به 930.99 تن رسید.

در بازار سایر فلزات گرانبها، هر اونس نقره با 0.7 درصد کاهش به 18.53 دلار، پلاتین با 0.6 درصد کاهش به 908.19 دلار و پالادیوم با 0.3 درصد کاهش به 2052 دلار و 17 سنت رسید. با این حال، هر سه فلز برای افزایش هفتگی تعیین شده بودند.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما