ریچارد روزنبرگ، که بانک آمریکا را جوان کرد، در ۹۲ سالگی درگذشت

ریچارد روزنبرگ، یک جوان بازاریابی با ریشه های فروتن که بانک آمریکا را تحت رهبری خود به یک غول ملی تبدیل کرد، در 3 مارس در خانه خود در سانفرانسیسکو درگذشت. او 92 سال داشت.

پسران او پیتر و مایکل روزنبرگ مرگ را تایید کردند.

پس از سال‌ها کار در ولز فارگو مستقر در سانفرانسیسکو، آقای. روزنبرگ در سال 1987 در سراسر شهر نقل مکان کرد تا به بانک آمریکا بپیوندد و توسط مدیر اجرایی آن زمان، تام کلاوزن، استخدام شد تا عملیات خود در کالیفرنیا را اداره کند، زیرا بانک به دنبال وام های بد در اوایل دهه 1980 در حال بازسازی بود.

آقای. روزنبرگ با ایجاد محصولات و خطوط تجاری جدید مانند کارت های اعتباری به سودآوری مجدد بانک کمک کرد. او در سال 1990 به عنوان مدیر اجرایی و رئیس هیئت مدیره منصوب شد و به زودی بانک آمریکا را به دومین بانک بزرگ کشور از طریق یک سری خرید تبدیل کرد، از جمله قراردادی در سال 1992 با سکیوریتی پسیفیک که در آن زمان بزرگترین ادغام بانکی تا کنون بود.

مایک روسی، یکی از مدیران سابق بانک آمریکا که زیر نظر او کار می کرد، گفت که انجام معامله برای رشد بانک مهم بود. روزنبرگ برای چندین سال.

او مرد بسیار خلاقی بود – او می‌دانست چگونه بازارها را ملاقات کند. روسی گفت. آقای. او افزود، روزنبرگ بانک را تا حد زیادی از طریق نوآوری هایی مانند کارت های اعتباری و “بسته بندی” چندین محصول و خدمات در یک حساب واحد، “از ورطه” بازگرداند و بانکداری را راحت تر و مشتریان جدید را جذب کرد.

باندلینگ در حال حاضر یک استراتژی بازاریابی رایج است که توسط بسیاری از شرکت‌ها استفاده می‌شود، اما زمانی که Mr. روزنبرگ آن را به بانک آمریکا معرفی کرد و با ارائه حساب‌های ترکیبی امکان دسترسی به سپرده‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و تعهدات را فراهم کرد.

برای آقای آقای روزنبرگ، رهبری به معنای «نشستن پشت میز بزرگ» نبود. روسی گفت، اما در مورد دانستن آنچه مصرف‌کنندگان می‌خواهند و جوامع به آن نیاز دارند، این سیاست خود را برای سفر به شعبه‌ها برای صحبت با افرادی که در آنجا کار می‌کنند و بانک می‌کنند، تعیین کرده است.

آقای. روسی به یاد می آورد که پس از ضرب و شتم رادنی کینگ توسط پلیس در سال 1992 در لس آنجلس، او در حال تماشای شورش شهر در اخبار بود که آقای. روزنبرگ تماس گرفت و یک ساعت به او فرصت داد تا طرحی برای کمک به محله های آسیب دیده از شورش ها برای بازسازی ارائه دهد. روز بعد، آنها شروع به راه اندازی یک برنامه وام 200 میلیون دلاری کردند، زیرا می دانستند که ممکن است یک ضرر کلی باشد و باید از بین برود.

“من نمی توانم تاثیر دقیق را به شما بگویم، اما می توانم به شما بگویم که هیچ مدیر عامل بانک دیگری وجود نداشت که به لس آنجلس متعهد باشد.” روسی گفت. او مباشرت را درک کرد.

ریچارد موریس روزنبرگ در 21 آوریل 1930 در فال ریور ماساچوست از خانواده چارلز و بتی (پکوویتز) روزنبرگ به دنیا آمد. پدر او یک کهنه سرباز جنگ جهانی اول و مغازه دار بود که شغل و خانه خانوادگی خود را در طول رکود بزرگ از دست داد. مادرش یک مهاجر از روسیه بود.

ریچارد در سال 1953 از دانشگاه سافولک بوستون فارغ التحصیل شد و مدت کوتاهی پس از آن به نیروی دریایی پیوست. او در مقاله‌ای در سال ۲۰۱۱ در نشریه نیروی دریایی Proceedings نوشت که رهبری را در نیروی دریایی به عنوان افسر مستقر در کشتی‌های آسیا و اروپا آموخته است. او در طول جنگ کره خدمت کرد و 12 سال را در نیروهای ذخیره نیروی دریایی گذراند و به درجه فرماندهی رسید.

در سال 1956، آقای. روزنبرگ با باربارا کوهن ازدواج کرد، کسی که برای دوره اول دبیرستان او قرار بود اما او را تا سال‌های زیادی ندیده بود تا اینکه در نیویورک ملاقات کردند.

او علاوه بر پسرانشان به همراه پنج نوه از او جان سالم به در می برد.

او در سال 1959 به سانفرانسیسکو نقل مکان کرد. روزنبرگ کار خود را در بانکداری در Crocker-Anglo با فروش خدمات حقوق و دستمزد آغاز کرد.

او سپس 22 سال را در ولز فارگو گذراند و در سمت های بازاریابی و تبلیغات به سمت بخش مالی و در نهایت به سمت معاونت رئیس رفت.

قبل از پیوستن به بانک آمریکا، که در آن زمان نیز دفتر مرکزی خود را در سانفرانسیسکو داشت (اکنون در شارلوت، NC مستقر است)، آقای. روزنبرگ برای مدت کوتاهی رئیس Crocker-National، سپس رئیس و مدیر عملیاتی Seattle-First National Bank و Seafirst Corporation، یکی از شرکت‌های تابعه بانک آمریکا در سیاتل بود.

در حین کار و تربیت فرزندان، آقای. روزنبرگ مدرک حقوق و MBA را در دانشگاه گلدن گیت در سانفرانسیسکو به دست آورد.

او در سال 1996 از بانک آمریکا بازنشسته شد.

در سالهای بعد، به عنوان یک بشردوست ثروتمند، آقای. پسرانش گفتند روزنبرگ هرگز اصل متواضع خود را فراموش نکرد (یا لهجه بوستونی خود را از دست داد. پس از مرگ او، او و همسرش به بیش از 150 سازمان، از جمله دانشگاه سافولک، دانشگاه او، که موسسه روزنبرگ برای مطالعات آسیای شرقی را ایجاد کردند، کمک مالی کردند.

رونالد سولسکی، مدیر موسسه، به یاد می آورد که در سال 2009 استخدام شد و برای ملاقات با این زوج به کالیفرنیا پرواز کرد. او آقا را پیدا کرد. روزنبرگ شوخ طبع اما در عین حال کاوشگر.

آقای دیک خیلی لبخند می زد. سولسکی گفت. «اما من کمی از او می ترسیدم، زیرا عقل او بسیار تیز بود. هرگز نمی دانستی که او چه سوالی می تواند بپرسد.”

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما