دماوند عرض المزيد شد!

یاسر خاسب در جدیدترین تجربه اجرایی خود نمایش «ادموند» را بر فراز دماوند کوتاه اجرا کرد.

یاسر خاسب بازیگر و کارگردان تئاتر درباره آخرین تجربه اجرایی خود به خبرنگار مهر گفت: جدیدترین تجربه گروه «بدن دیوانه» که با حمایت بنیاد رودکی و همکاری وزارت ورزش و جوانان انجام شد. ، فدراسیون کوهنوردی و هلال احمر، پروژه سفر پرفورمنس «ادموند» است که به روز تولد داراب (کوروش) بر کله دماوند یجرا شد. این اثر تلفیقی از افسانه ارش و سیزیف در مسیر کوه دماوند است.

وی درباره موضوع و نحوه اجرای نمایش «ادموند» توضیح داد: تمرینات پروژه جاری را از بهار امسال آغاز کردیم. با همکاری دوستان خوبم یک مجسمه ساز حجمی به شکل کره سفید ساخت و ابتدا این کره را (به عنوان سنگ) در میان مردم میدان آزادی بردیم و هر کدام آزادانه خواسته هایشان را نوشتند. حروف قلب، جملات و اشعار دلخواه بر روی آن. بعد این داستان و میدان را به تئاتر شهر بردند و بعد از آن به شهری رسیدیم که زادگاه واقعی عرش است و نقاط مختلف شهر را به کوچه و بازار بردیم. در پایان به سمت کوه دماوند با نام تیری که نماد آن یک تیر است به راه افتادیم.

دماوند

سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوان» یادآور شد: با حمایت خانواده آریا عزیز صعود به کوه دماوند را انجام دادم. در ابتدا فکر می کردم تنها همکار اجرای «ادموند» خداست، اما در مسیر صعود به کوه دماوند با کوهنوردان پر انرژی و مردمی متفاوت آشنا شدم که این اثر را به یکی از محبوب ترین آثارم تبدیل کرد.

خسب با اشاره به سفید بودن رویاهای مردم و همچنین تختی که نماد آن تیر است در دل آن بر فراز کوه دماوند قرار دارد و تاکید کرد: در افسانه، تخت و تیر از تیر آزاد می شود. کمان مرز ایران و توران را مشخص کند، اما هدف این نیست، بیایید بین مردم روی زمین مرزبندی نکنیم و بگذاریم همه با عشق و آرزو و امید در کنار یکدیگر بایستند.

این هنرمند تئاتر در پایان سخنان خود گفت: در این دوران که طبیعت و زمین در دست انسان است، با نگاهی مدرن به سراغ عرش افسانه ای رفتم.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما