در میان خشکسالی تاریخی آریزونا، باغ‌های تولید شکوفا می‌شوند

برت اندرسون و آدام رایدینگ برای گزارش این مقاله بیش از 450 مایل در سراسر جنوب آریزونا سفر کردند.

زمانی که کیم ال در سال 2021 به همراه همسرش از جورجیا به حومه شهر فینیکس نقل مکان کردند، هرگز چیزی پیچیده تر از گیاهان آپارتمانی رشد نکرده بود. او در مواجهه با حیاط بزرگی در یک بخش فرعی آراسته، به باغبانی روی آورد.

غرفه خانم ال، یک افسر اطلاعاتی بازنشسته نیروی هوایی، انگیزه بیش از خستگی ناشی از بیماری همه گیر بود که بسیاری از آمریکایی های خانه نشین را به باغبانی سوق داد. جنوب غربی با بدترین خشکسالی ثبت شده در بیش از 12 قرن گذشته روبرو بود، بحرانی که اکنون در بیست و سومین سال خود قرار دارد.

او گفت: «تنها چیزی که در اخبار می شنویم این است که آب نداریم. من حیاطم را طوری بازسازی می کنم که آب کمتری مصرف شود.»

ام‌اس. ال یکی از هزاران باغبان و کشاورز کوچک آریزونا است که نمونه هایی را برای نحوه پرورش مسئولانه غذا در ایالتی که آب در حال از بین رفتن است و جمعیت در حال افزایش است، ارائه می دهند. اقدام جمعی آنها این امید را ایجاد می کند که افراد بتوانند از تبدیل شدن وضعیت در جنوب غربی به فاجعه جلوگیری کنند.

رودخانه کلرادو، بزرگترین منبع آبی آریزونا، به قدری کم است که ماه گذشته، برای اولین بار در تاریخ، دولت فدرال پیشنهاد کاهش تخصیص آب به سه ایالت وابسته به رودخانه، از جمله آریزونا را داد. تغییر آب و هوا باعث خشک شدن خاک و تخلیه سفره های زیرزمینی شده است که قبلاً توسط کشاورزی شرکت ها مالیات گرفته شده است. بخش‌های زیادی از زمین‌های کشاورزی آریزونا به محصولاتی مانند کاهو و یونجه که برای تغذیه دام‌های دوردست‌تر از عربستان سعودی رشد می‌کنند، اختصاص یافته است.

طی دو سال گذشته، خانم ال خود را در پرورش دائمی آموزش داده است، روشی برای باغبانی و محوطه سازی که از تکنیک هایی مانند آبیاری قطره ای، کمپوست سازی و جمع آوری آب باران برای ایجاد اکوسیستم های پایدار استفاده می کند. او علف و سایر گیاهان نامناسب با آب و هوای کویر را کنده است.

ام‌اس. ال ماه گذشته برای نوازش گیاه چغندر سوئیسی در یکی از باغ هایش زیر شاخه آرتیشو رفت. او به 11 درخت میوه ای که کاشته بود خیره شد که شامل هلو، شلیل و آهک مکزیکی می شود.

کار او تازه شروع شده است. او گفت: “هنوز علف زیادی وجود دارد.” “هر چیزی که می بینید در یک سال متفاوت خواهد بود.”

جانیس نورتون همچنین در سال 2016 یک تازه کار باغبانی بود، زمانی که خانواده او به خانه خود در Peoria، حدود 15 مایلی شمال غربی مرکز شهر فینیکس نقل مکان کردند.

خانم خانم با تکیه بر درس هایی که در مزرعه شهری آموخته است، یک تجارت مستقر در فونیکس که به باغبان های خانگی می آموزد که چگونه غذا را در آب و هوای خشک پرورش دهند. نورتون حیاط خلوت خود را “از استخوان های برهنه، زمین مرده” به ترکیبی سرسبز از باغ و باغ تبدیل کرد. اگر به خاطر حضور شکارچیانی مانند کایوت‌ها، مارهای زنگی و جغجغه‌ها نبود، او برای پرورش جوجه‌ها نیز آماده بود.

آنچه وحشی به نظر می رسد نتیجه یک برنامه ریزی دقیق است. درخت توت برای میوه اژدها که در اطراف تنه آن رشد می کند سایه ایجاد می کند. نوار قطره ای که درختان زردآلو، آلو و سیب را آبیاری می کند، گل های پامچال مکزیکی و انگورهای سیب زمینی شیرین را نیز آبیاری می کند.

خانم “این انگورها به طور استراتژیک برای جلوگیری از آفتاب بعدازظهر از درختان جوان قرار دارند.” نورتون گفت. «برگ ها را برمی دارم و به خانمی چهار در پایین می دهم. او از آنها برای درست کردن دلمه استفاده می کند.

ام‌اس. نورتون یکی از اعضای پرشور جامعه باغبانی منطقه فونیکس است. او اکنون مدیر کل مزرعه شهری است و صاحب یک تجارت بذر با بنیانگذار آن، گرگ پترسون است. او که در حیاط خانه اش زیر صدای زنگ های باد نشسته بود، مشتاقانه منتظر بود تا میوه هایش را با سبزیجات خانگی همسایه اش معامله کند. او گفت: «افرادی که در حال پرورش غذا هستند به یک زبان صحبت می‌کنند، مهم نیست که کجا از نظر سیاسی هستند.»

هدف اصلی باغبانانی مانند خانم. نورتون به طور طبیعی خاک تخریب شده توسط کودهای مصنوعی و بی توجهی را دوباره جوان می کند. زک بروکس مزرعه کرم آریزونا را برای کمک راه اندازی کرد.

تقریباً در نیمه راه یک برنامه 10 ساله برای ایجاد یک مزرعه کاملاً پایدار و خارج از شبکه، آقای. بروکس پروژه خود را دلیلی بر این می داند که چگونه می توان زمین های آسیب دیده را با استفاده از روش های طبیعی به سرعت بازسازی کرد. این شامل باغ‌ها و یک جنگل غذایی، مجموعه‌ای متراکم از گیاهان است که از یکدیگر حمایت می‌کنند و بیشتر میوه‌ها و سبزیجات را شامل می‌شوند. آنها با هم برای یک فروشگاه مزرعه کوچک محصولات و غذا برای 20 کارمند آن فراهم می کنند.

این کمپوست از پوسیدگی ضایعات مواد غذایی در محل های دفن زباله جلوگیری می کند، جایی که متان تولید می کند، گازی که بیشتر از دی اکسید کربن برای محیط زیست مضر است.

جوجه ها با رژیم لارو مگس پرورش یافته در مزرعه تغذیه می شوند. آقای می‌گوید: «این‌گونه است که من مردم را به خوردن حشرات وادار می‌کنم. بروکس، سبد تخم مرغ تازه را نشان می دهد.

حدود پنج مایلی شمال، نیکا فورته از کمپوست اهدایی مزرعه کرم برای کشت محصولات در یک پارکینگ قدیمی در کنار بزرگراه استفاده می کند. این یکی از سه مزرعه شهری است که او برای انجمن St. Vincent de Paul، یک موسسه خیریه محلی.

مزرعه محصولاتی را برای انبارهای غذا و یک کافه تریا مجاور فراهم می کند که وعده های غذایی رایگان را برای خانواده ها سرو می کند. ام‌اس. کار مزرعه فورته بخشی از یک چرخه با فضیلت است که هدف آن رسیدگی به بحران های متعدد از جمله بی خانمانی است که از سال 2020 تا 2022 در آریزونا 23 درصد افزایش یافته است.

خانم او می‌گوید: «ما بر صرفه‌جویی در مصرف آب تمرکز کرده‌ایم و در عین حال تلاش می‌کنیم تا مقدار زیادی غذا برای مشتریان خود تولید کنیم. فورته گفت.

داوطلبان در اتاق غذاخوری کافه تریا، که شامل فضایی برای بازی کودکان و کمک گرفتن از تکالیفشان است، به خانواده ها خدماتی به سبک رستوران ارائه می دهند.

لیلانی ارزمندی از بچگی به اینجا می آمد. او که اکنون یک دانشجوی کالج است، هر روز با خانواده اش برای صرف غذا و کار به عنوان معلم سوادآموزی به کافه تریا می رود.

ماریسول سالدیوار، سن پترزبورگ گفت: «لیلانی یکی از ستاره های ماست. مدیر روابط عمومی وینسنت. اینجاست که ما چرخه فقر را می شکنیم.»

استرلینگ جانسون گفت که کشاورزی و باغبانی در اطراف فینیکس چالش برانگیزتر است، اما در آجو، در حدود 100 مایلی جنوب، که حتی گرمتر و خشک‌تر است، این مشکل بیشتر است.

او گفت: “اگر ما بتوانیم این کار را در اینجا انجام دهیم، فکر می کنیم که شما می توانید آن را در هر جایی انجام دهید.”

آقای. جانسون، یک گاوچران نیمه بازنشسته رودئو، یکی از مدیران مرکز آجو برای کشاورزی پایدار و عضوی از ملت توهونو اودهام است که سرزمین اجدادی آن در صحرای سونوران از آریزونا تا مکزیک امتداد دارد.

این مرکز که در سال 2008 توسط Nina Sajovec، یک مهاجر اسلوونیایی تاسیس شد، به مردم محلی آموزش می دهد که در شرایط بیابانی غذا پرورش دهند. بسیاری از آنها محصولات و کالاهای خود را در بازارهای کشاورزان به فروش رسانده اند که به پر کردن شکاف موجود در منابع غذایی جامعه کمک می کند.

خانم گفت: “فقط یک فروشگاه مواد غذایی در رزرو وجود دارد” که به اندازه کانکتیکات است. Sajovec، که همچنین مدیر مشترک مرکز است.

مردم بومی سابقه طولانی در پرورش مواد غذایی در شرایط نامساعد دارند. نیاز به بازگشت به یک سیستم غذایی پایدار پیش از این در همه‌گیری، زمانی که آقای . جانسون گفت فروشگاه‌های محلی و بانک‌های مواد غذایی دریافت میوه و سبزیجات تازه را متوقف کردند. او گفت: «همه محصولات تازه به شهرهای بزرگ می رفتند.

Ju:ki Patricio یکی از اعضای جوان Tohono O’odham Nation است. مربیان جانسون این دو مرد در آجو، در باغی احاطه شده توسط سنگفرش، ملاقات کردند که به تامین انبار غذا و رستورانی که توسط مرکز آجو اداره می شود، کمک می کند.

آقای. پاتریسیو سنگرهای کم عمقی حفر کرد و دانه‌های لوبیا را در آنها ریخت. حبوبات یک غذای اصلی در صحرای جنوب غربی هستند، جایی که مردم بومی هزاران سال از روش‌های کشاورزی خشک استفاده کرده‌اند.

“بسیاری از مردم اینجا نمی توانند آب برای ساختن باغ بخرند.” جانسون گفت. تنها گزینه کشاورزی دیم است.

داکس هانسن، وکیل بلاک چین و کشاورز ارگانیک احیا کننده، می گوید: «کشاورزی نمی تواند مانند غرب ادامه یابد. “شما باید به صورت احیا کننده رشد کنید وگرنه آب خواهید داشت.”

Oatman که شامل یک تجارت کالاهای بسته بندی شده است، یک تلاش مشترک است. مزرعه خانوادگی Heartquist Hollow به پرورش گوسفند کمک می کند.

پس از بازدید از باغ ماموریت، در توسان، که محصولات کشت شده در منطقه قبل از استعمار را به نمایش می گذارد، آقای. هانسن به دنا کوان، متصدی باغ گفت: “من می خواهم این کار را انجام دهم، اما 1000 برابر بزرگتر.”

خانم “من به او گفتم که دیوانه است.” کوان گفت. او با یادی وانگ، مدیر مزرعه Oatman، در میان آگاو و گلابی خاردار که در سایه درختان بومی (کهور، پالو ورد) و درختان میوه (انار، انجیر) سازگار با خاک و آب و هوا رشد می کردند، قدم می زد.

آقای. وانگ قبل از اینکه در اواسط دهه 2010 برای بازی بسکتبال کالج از چین به ایالات متحده نقل مکان کند، هرگز مزرعه ای ندیده بود. او از شغل سابق خود به عنوان مهندس فرآیند شیمی الهام گرفت تا یک کشاورز احیا کننده شود.

او گفت: “من از نزدیک شاهد تخریب های زیادی در محیط زیست بودم.”

در غروب آفتاب، همکاران در زیر درخت تاماراک برای صرف شام از موادی که در زمین رشد کرده یا پرورش داده شده بودند، از جمله بره و کاکتوس جمع شدند.

او می گوید: «ما از 10 چاه خود کمتر از آب مصرفی یک مزرعه معمولی از یک چاه استفاده می کنیم. هانسن در حالی که ویسکی را که با گندم Oatman درست شده بود می ریخت گفت. “ما می توانیم این موفقیت را رقم بزنیم. ما باید.”

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما