داستان کوتاه: حقیقت درباره طراحی قالب وردپرس

زمانی که اندازه رسانه پست ها یا صفحات سایت وردپرس خود را تغییر می دهید اهمیت دارد. ایمیل های مارک دار زمانی که اطلاعات مهمی در سفارشات خود دارید، برای مشتریان ارسال می شود. اگر پست های زیادی دارید، صفحه اصلی یا صفحه وبلاگ شما امکان دارد که بسیار سنگین شود. برای مثال، اگر بخشی در مورد اسپانسرها (sponsor) در قالب خود دارید، میتوانید آن را در این بخش فوتر وارد کنید یا از تابع ابزارک (widget) وردپرس برای این کار استفاده کنید.

هر قسمت از سایت شما توسط وردپرس مدیریت می شود، اما این بدان معنا نیست که طراحی لازم از قبل در محل وجود داشته باشد. در نظر داشته باشید گاهی اوقات طراحان افزونه وردپرس قیمتی پایین و کاملا غیر اصولی به شما اعلام می کنند که در نهایت نه تنها افزونه مد نظر خود را دریافت نمی کنید بلکه هزینه پرداختی شما هم کاملا به هدر رفته است! برای اینکار کافیست از بخش نمایش » سفارشیسازی مراجعه کنید و به بخش فهرستها بروید و منوی مورد نظر را انتخاب کنید.

پس بهتر است این کار توسط تیم مجرب از همان ابتدا انجام گیرد. به همین دلیل بهتر است برای بخشها و صفحات مختلف وبسایت از طرحهای استاندارد و دارای هارمونی استفاده شود. به همین دلیل قالب شما باید بتوانید ساختاری منسجم برای نمایش در تلفن همراه، لپتاپ، تبلت و … بنابراین شما باید در هنگام دانلود پوسته وردپرس رایگان، دقت بیشتری به خرج دهید تا بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید. در فایل اصلی sidebar.php که ناحیه ابزارک اصلی قالب شما است، نیاز دارید تا فقط یک سری کدها را وارد کنید. را رعایت نکنید و فقط با یک افزونه سرعت بالایی داشته باشید . از آنجایی که ایجاد امنیت بالا معمولا توسط تیم حرفه ای انجام می گیرد که خواهان دستمزد بالایی هستند، امنیت طراحی سایت با وردپرس با قیمت آن مرتبط است. طراحی بخشهای مختلف وبسایت با توجه به نوع فعالیت شما و ویژگیهای برند از اهمیت بالایی برخوردار است. در کنار این موضوع شما میتوانید با استفاده از امکانات امنیتی و ضدروبات بر روی قالب اختصاصی خود امنیت آن را بالاتر ببرید.

همه و همه میتوانند در کمترین زمان برای کمک به شما بر روی وردپرستان نصب شوند.اما همه چیز به همین سادگی نیست. قالب یک وب سایت با سئو وب سایت ارتباطی کاملا مستقیم دارد، به طور مثال اگر دو وب سایت خصوصیات و محتوایی کاملا یکسان داشته باشند اما از نظر قالب یک وب سایت بر دیگری برتری داشته باشد، در صفحه serp رتبه بالاتری را به خود اختصاص می دهد. این مسائل روی هم رفته باعث شدهاند طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی یک ضرورت از نظر امنیتی دانشته شود.

اینجا به نظرتان می رسد که قالب را دانلود کرده و فارسی سازی نمایید اما در نظر داشته باشید که هیچگاه یک قالب که از ریشه و بیس فارسی طراحی شده به قالبی که فارسی سازی شده نمی رسد. دیگر ویژه گی وردپرس سیستم افزونه های وردپرس می باشد ، شما برای هر امکانی که مورد نظرتان هست می توانید افزونه آنرا نصب کنید. بله این روش با تمام قالب های وردپرس سازگاری دارد و شما به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. استفاده از قالبهای آمادهی وردپرس میتواند مشکلات و سختیهای بسیاری را بههمراه داشته باشد. بسیاری از افزونههای موجود در وب ممکن است توسط برخی از سایتهای غیر معتبر به شما ارائه شوند و به اصطلاح نال شده باشند، در صورت استفاده و نصب این پلاگین ها در وردپرس شما را با مشکلات امنیتی مواجه خواهید شد، افزونه های نال شده از جمله مخرب ترین موارد برای شما محصوب می شوند. معمولا تصاویر بزرگ در سایت نباید حجمشان بیشتر از ۱۰۰ کیلوبایت باشد.

قالبهای پولی معمولا ویژگیها و امکانات پیشرفتهای را در اختیارتان میگذارند که شما را از افزونهها بینیاز میکند اما هنگام استفاده از قالب وردپرس رایگان معمولا باید برای امکانات مختلف، افزونه مخصوص آن را هم نصب کنید. معمولا در کشورهایی که قوانین کپی رایت رعایت نمی شود، طراحان سایت از قالب و پلاگین های قفل شکسته استفاده می کنند. حتما قبل از تهیه قالب نیازها و اهداف را مشخص کنید و سپس با مشورت یک متخصص قالب دلخواه خود را تهیه نمایید. در واقع پلاگین ها با داشتن یک پنل مدیریتی ساده و کاملا کاربردی می توانند باعث افزایش سرعت سایت شما بشوند. امروزه هر نوع افزونه ای را که می خواهید می توانید خیلی ساده تنها با یک سرچ پیدا کنید. آنچه بیش از پیش، به این تحول جامه عمل پوشاند، ورود یکی از بهترین سرویسهای مدیریت محتوا به عرصه وب بود که امروزه کمتر کسی پیدا میشود که نام آن را نشنیده باشد.

اولین مزیت چنین قالبی را میتوان در همان نام آن جست. یکی از خدمات گروه طراحی ماندگار وب که در راستای رفع نیاز کاربرانِ سیستم مدیریت محتوای وردپرس در ایران به انجام آن همت کرده است، طراحی و اجرای قالبهایی مناسب و استاندارد برای انواع سطوح کاربری این سیستم قدرتمند، برطبق سلیقه و مناسب با نوع فعالیت آنان و رفع نیاز فارسی زبانان به مجامع غیرفارسی زبان است. بعد از ارسال درخواست سرور پردازش شده و پاسخ میدهد. پاسخ به چنین سوالهایی به شرایط مختلفی بستگی دارد.

بستگی به حجم و اندازه پروژه و ویژگی های مربوطه می باشد. » برای دیدن نمونه کار های می توانید به وب سایت ” علی بهنام فر ” مراجعه کنید. در این بین با این همه افزونه های متفاوتی که روی سایت نصب می کنیم، خدا نکند وردپرس هم آپدیت شود. روی اون دکمه کلیک کنید و بعد اون فایل نهایی افزونه که تو پوشه Plugin بود رو انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه نصب که روبروی Choose File هست کلیک کنید. استایلدادن به منو و اینکه مطمئن شوید که ظاهر آن در تناسب با قالب است را میتوان در ادامه و در قسمت استایلشیت بررسی کرد. زیبایی ظاهر وبسایت بسیار مهم است. پشتیبانی سایت یکی از خدمات بسیار مهم ما در وب تب است. در هر صورت در این آموزش میخواهیم از GTmetrix و افزایش سرعت سایت صحبت کنیم. نخست باید یک تابعی ایجاد کنیم که همه قابلیتهای وردپرسی که میخواهیم را اضافه کند. حالا ما میخواهیم منوهایمان را ثبت کنیم، اولین مقدار در آرایهها name/id یا اسم/آیدی منو است؛ بنابراین مطمئن شوید که این آیدیها قابل تشخیص هستند تا بتوانید از طریق فایل functions و هر جایی که خواستید آنها را فراخوانی کنید (مانند هدر یا فوتر).

شما می­توانید سوالات و نظرات خود را از بخش دیدگاه­ها با ما مطرح کنید؛ همچنین اگر محتوای امروز همیار وردپرس برای شما مفید بود، خوشحال می­شویم آن را با دوستان خود در شبکه­ های اجتماعی به اشتراک بگذارید. رویا وردپرس با ارائه هاست های پرسرعت و قوی ایرانی با پهنای باند نامحدود که بصورت اختصاصی در سرور های آسیاتک میزبانی شده اند این مهم را برای شما سفارش افزایش سرعت وردپرس فراهم آورده است. این سوالاتی است که در ادامه مطلب پاسخ خواهیم داد. به این منظور در ادامه مهمترین مزیتهای سفارش طراحی قالب وردپرس را مرور میکنیم. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که هر کدام از این روش ها دارای چه ویژگی هایی می باشد و می تواند به صورت مناسب این راه را طی کنند.

از کجا متوجه شویم که یک افزونه معتبر است؟ و کانتینر (container) را برای محتوای اصلی که میآید باز میکنیم. تگ سکشن را برای ورود باز میکنیم. افراد و سازمانهای آنان در کنار ایدهها و افکار نوآورانه، فرصتها و ظرفیتهای عدیدهای را جهت فعالیت به دست آوردند و ورود سیستمهای مدیریت محتوا با تنوع و انواع آن، جوامع را به سمت تحقق شعار هر فرد یک وبسایت، نزدیک تر کرد. سیستمی متن باز و منعطف و رایگان و در عین حال قدرتمند و توانا برای اجرای همهی مقاصد هر فرد و سازمان با هر ایده و هدف. سیستم مدیریت محتوای وردپرس، که به جرات میتوان گفت محبوب ترین سیستمی است که افراد از آن استفاده کردهاند.

سایت تجارت الکترونیکی: یک وبسایت تجارت الکترونیکی به شما امکان میدهد، کالا یا خدمات را بصورت آنلاین بفروشید و از طریق سیستم پرداخت آنلاین، هزینه را جمع آوری کنید. در بسیاری از موارد تداخل این افزونهها با یکدیگر و با قالب اصلی سایت میتواند شما را دچار مشکل کند. اینجاست که نقاط ضعف وردپرس از نظر امنیتی، مشکلی بزرگتر تلقی میشود.متن باز بودن وردپرس آن را به پلتفرمی آسیبپذیر تبدیل کرده است. برای یافتن پاسخ این پرسش، باید در نظر داشته باشید که داشتن یک قالب اختصاصی چه مزایای برایتان خواهد داشت. حالا زمان کار با فایل بسیار مهم functions.php است که همه قابلیتهای قالب وردپرس شما را کنترل میکند. برای مثال بسیار مهم است که شما چه نیازهایی دارید و طراحی قالب مورد نظر به چقدر وقت و زمان و مهارت نیاز داشته باشد.

شما با داشتن یک سایت که از نظر ظاهر منحصربهفرد است، خود را از دیگران متمایز میکنید.همچنین این تمایز بر پایهی فعالیت شما ایجاد میشود و این نیز بسیار میتواند مهم و تاثیرگذار باشد. مثل خیلیهای دیگر که دوست دارند در کنار کار خودشان که شاید کارمندی باشد و یا کار آزاد؛ یک وبسایت داشته باشند تا شبانهروزی پول پارو کنند من هم دوست دارم سریع و بدون دردسر یک سایت داشته باشم و بدون هیچ تخصص برنامهنویسیای کسب درآمدم را از همین فردا صبح شروع کنم. من فقط طراحی وب سایت با وردپرس انجام میدهم. چطور بفهمم چه نوع سایتی برای کسب و کار من مناسب است ؟ این نوع قالب زمانی کاربرد دارد که شما میخواهید در وب سایت خود صرفا محتواهایی را بارگزاری کنید که حاوی متن و تصویر هستند. استفاده از رنگهای لوگویتان، توجه به نوع فعالیت و شخصیت برند، توجه به پرسونای مخاطبان و … این موضوع سبب میشود که شما به بسیاری از ابزار و امکانات موجود در وبسایت نیاز نداشته باشید.این مسئله و وجود امکانات اضافی میتواند سرعت بالا آمدن سایت را به شدت کاهش دهد.

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما